Händel & Telemann eu - ama-sma
Eduki publikatzailea
Händel & Telemann
Programa honek bi tresna melodikorako eta baxu jarraiturako sonatak aztertzen ditu, Tamar Lalo txirula jotzailearen eta Hiro Kurosaki biolin jotzailearen eskutik. Händelek hirukoterako bi sonata bilduma idatzi zituen: Opus 2 eta Opus 5. Bachen trio sonatak organorako sonaten transkripzioak dira. Organorako idazketak, hiru pentagramaren bidez osatuak (bi eskuentzat eta bestea pedalier-arentzat), trio sonata bezala egokitzen laguntzen du.
PROGRAMA
Georg Friedrich Händel (1685-1759)
Trio Sonata fa maiorrean, Op. 2, nº. 5, HWV 389 txirula, biolin eta jarraiturako
I. Larghetto
II. Allegro
III. Adagio
IV. Allegro
V. Allegro
Trio Sonata do minorrean , txirula, biolin eta jarraiturako, Op. 2, nº. 1a, HWV 386a
I. Andante
II. Allegro
III. Andante
IV. Allegro
Sonata la maiorrean biolin eta baxu jarraiturako, Op. 1, nº. 14, HWV 372
I. Adagio
II. Allegro
III. Largo
IV. Allegro
Georg Philipp Telemann (1681-1767)
Sol minorrean obertura giltzarrirako obertura, TWV 32
Trío Sonata fa maiorrean moko-txirula, ganba-biola (txelo) eta baxu jarraiturako, TWV 42:F3
I. Vivace
II. Mesto
III. Allegro
Trío Sonata la minorrean moko-txirula, biolina eta baxu jarraiturako, TWV 42:a4
I. Largo
II. Vivace
III. Affettuoso
IV. Allegro
Iraupena, gutxi gorabehera: 70 minutu, atsedenik gabe
ARTISTAK
Tamar Lalo | txirula |
Hiro Kurosaki | biolina |
Daniel Oyarzábal | klabezina/organo positiboa |
Josetxu Obregón | txeloa eta zuzendaritza artistikoa |
Ikuspegi musikal oro baliozkoa izan daiteke, baina erabilitako tresnak eta horiek interpretatzeko manera bat badatoz konpositorearen garaiko bizipenekin, esan daiteke puzzlearen piezak ahokatzen direla, sinergia eztabaidaezina sortuz. Printzipio horretatik abiatuz, Bilboko Josetxu Obregón biolontxelo jotzaileak La Ritirata taldea sortu zuen, interpretazio historikoan jardungo zuen taldea, barrokoko, klasizismoko eta lehen erromantizismoko errepertorioak birsortzeko asmoz, biolontxeloaren agerpenetik harik eta haren interpretazio historikoaren eta modernoaren arteko lerroa estutu arte, erromantizismoa amaitzean. La Ritiratak izena hartzen du “La Musica Notturna delle strade di Madrid” bostekoaren azken mugimendutik, Luigi Boccherini biolontxelo jotzaile eta konpositorearen ohorez.
10 urteko ibilbidean, Europa, Amerika, Asia eta Ekialde Ertaineko jaialdi eta areto ospetsuetan aritu dira: Musikfestspiele Potsdam, Ludwigsburger Schlossfestspiele eta Tage Alter Musik Regensburg (Alemania), Internationalen Barocktage Stift Melk (Austria), International Fasch Festival Zerbst eta Kulturforum Berlin (Alemania), Alte Musik Feldkirchen (Austria), Eszterházi Vigasságok (Hungaria), Banchetto Musicale Vilnius (Lituania), Varaždin Baroque Evenings (Kroazia), Txinako Teatro Nazionala (Beijing), Tel Aviveko Felicja Blumental (Israel), Centro Studi Boccherini Luccan (Italia), Sligo Festival of Baroque Music (Irlanda), Valletta International Baroque Festival (Malta)... Halaber, bira amerikar ugari egin dituzte, besteak beste Mexiko, Txile, Kolonbia, Costa Rica, Bolivia, Peru edo Ekuadorren.
Sarrerak
EZ GALDU
Eguna eta ordua
Irailak 11
20:00 [19:00 ikasleen aldez aurretiko kontzertua]
Lekua
Jesus Guridi Kontserbatorioko Auditorioa, Gasteiz
Iraupena, gutxi gorabehera: 70 minutu, atsedenik gabe