Gau jaia - ama-sma
Eduki publikatzailea

Gau jaia
PROGRAMA
Juan Francés de Iribarren (1699-1767) eta Diego Pérez de Caminoren (1735 inguru -1796) bilantzikoak
Cuando el lucido circo - Diego Pérez de Camino
Digo que no he de cantarla - Juan Francés de Iribarren
Vengan, vengan - Pérez de Camino
Llévame los ojos - Iribarren
Atención, suspensión - Miguel de Irízar (1635-1684)
Vengan a la iglesia - Pérez de Camino
Sonata Quinta - Francisco José de Castro (1670 - 1730)
- Preludio - Allemanda - Giga
Mi pastor enamorado - Pérez de Camino
¡Qué bien, abuejuelas! - Iribarren
La gustosa tonadilla -Pérez de Camino
Jácara de fandanguillo - Iribarren
INTERPRETEAK
Manon Chauvin, Sandra Cotarelo | Tiplea |
Beatriz Oleaga | Altua |
Fran Díaz-Carrillo | Tenorea |
Fabio Barrutia | Baritonoa |
Isaac M. Pulet, Beatriz Amezúa | Biolinak |
Guillermo Martínez | Txeloa |
Silvia Jiménez | Kontrabaxua |
Eyal Streett | Baxua |
Jorge López-Escribano | Organo positiboa |
Sara Águeda | Bi ordenako arpa |
Josías Rodríguez | Gitarra eta artxilautea |
Pere Olivé | Perkusioa |
Isaac M. Pulet | Zuzendaritza |
PROGRAMA
Opera Omniaren Gau jaia programan bilantziko multzo bat biltzen da. Juan Francés de Iribarren nafarrarenak eta Diego Pérez de Camino errioxarrarenak dira, Malagako eta Santo Domingo de la Calzadako (Errioxa) katedraletako kapera maisuak, hurrenez hurren, eta Raúl Angulo eta Ars Hispana elkarteak transkribatu dituzte. Gainera, oraingo honetan, Miguel de Irízar Gasteizko Santa Maria kolegiatan maisu izan zenaren Atención, suspensión lana sartu da. Lizarrako eta Logroñoko antzinako musika asteekiko lankidetza honek generoen fusio ausarta eta antzerki, dantza eta musika nahasketa paregabea dakarzkigu, ikuskizun zoragarri baten barruan. Bilantziko horien estetika, poesia eta musika zuzenean datoz antzerki herrikoitik, tonadilla eta seguidilla bereizgarriak tarteko. Askotariko estiloak nahasten dira bizitasun handiz, hala nola tradizional hispaniarra, dantza herrikoia eta estilo dotore berria.
INTERPRETATZAILEAK
Opera Omnia antzinako musikan espezializatutako Espainiako talde bokal-instrumentala da. Taldeko kideek antzinako musikaren inguruko Europako talderik onenekin kolaborazioak egin ohi dituzte, eta talde honetan, haien ideiak eta esperientziak elkartzen dira. Isaac M. Pulet biolin jotzailearen zuzendaritzapean, Opera Omniaren jardueraren ardatza da barrokoko eta klasizismoko Espainiako musika ondarea berreskuratzea, eta horretarako jatorrizko musika tresnak eta errepertorio bakoitzerako interpretazio teknikarik egokienak baliatzen ditu. Horretarako, jatorrizko iturri eta tratatuetara jotzen du, garai bakoitzeko interpretazio estiloa birsortzeko, baina bere interpretazioei ikuspegi ausart eta berria ematen die. Horri guztiari esker, bertsio fresko eta distiratsuak lortzen ditu, eta birtuosismo handia erakusten du.
2019an sortu zenetik hainbat jaialditara gonbidatu dituzte, hala nola: Madrilgo Erkidegoko Arte Sakratuaren Nazioarteko Jaialdia; Huescako EnClaves Jaialdia; Lizarra, Logroño eta Arabako antzinako musika asteak; eta Zaragozako Hiru Kulturen Musika Jaialdia. Opera Omnia Espainiako musika ondare oparoarekin konprometituta dagoen taldea da, eta hari hautsa kendu nahi dio, berriz ere distira egin dezan, garai batean egin zuen bezala.

Isaac M. Pulet
Biolina eta zuzendaritza
Biolin barrokoko lehen irakaslea izan zen Vigoko Goi Mailako Musika Kontserbatorioan. Biolin, harmonia, kontrapuntu eta akustikako kalifikaziorik altuenekin bukatu zuen prestakuntza Madrilgo Musikako Goi Mailako Errege Kontserbatorioan, Hiro Kurosaki nazioarteko biolin jotzailea tutore zuela, eta Hagako (Holanda) Errege Kontserbatorioan Pavlo Beznosiuk eta Ryo Terakadorekin. Orobat, interpretazio historizistako masterclass-ak ere jaso zituen hainbat maisurekin, hala nola Lucy van Dael, Anton Steck, Mira Glodeanu, Margaret Foultness edo Kati Debretzeni.
2019an Espainiako musika ondarea berreskuratzeko Opera Omnia taldea sortu zuen, eta harekin hainbat programa aurkeztu ditu, Sebastián Durón, Juan Hidalgo, Francés de Iribarren eta Pérez de Caminoren musikarekin.
2020an Opera Omnia Polifonia Eskola sortu zuen, zeinean hainbat gai irakasten baitira, hala nola solmisazioa edo solfeo historikoa, salmodia eta modalitatea, kontrapuntu errenazentista, notazio mentsurala edo tenperamentu historikoak, Isaac Alonso Hagako (Holanda) Errege Kontserbatorioko irakaslearekin eta mundu osoan ezaguna den Juan Carlos Asensiorekin. Kontserbatorioetan ez direnez gai horiek eskaintzen, polifonia eskola horrek erreferentzia zentro bilakatu nahi du.
Biolin jotzaile gisa, kontzertuak eman ditu Korean, Japonian, Turkian, Alemanian, Holandan, Frantzian, Italian, Eslovenian, Danimarkan, Ingalaterran, Brasilen, Txilen, Uruguain eta Argentinan, Espainiako antzinako musikako talde onenekin batera. Yllana Producciones-en eta Ara Malikian-en PaGaGnini umorezko ikuskizuneko kide izan da, eta ikuskizun berri bat estreinatu berri du haiekin, Maestrissimo izenekoa, zeinean era berean umorea eta musika bateratzen baitira.
Antzerkian, Antzerki Klasikoko Konpainia Nazionalarekin aritu da lankidetzan. Harekin interpretatu zuen El trino del diablo (Tartini) sonata biolin soloa eginez, Eduardo Vascok zuzendutako La Estrella de Sevilla lanean. Espainiako antzinako musikan espezialista gisa, Nuria Alkortak zuzentzen duen eta Calderón de la Barca espainiar dramaturgoaren lanean espezializatuta dagoen Delabarca antzerki konpainiarekin lankidetzan aritu da, egokitzaile eta musika zuzendari, eta musikologia lantzeko eta musika berreskuratzeko lan handia egin du besteak beste obra hauetan: Año Santo en Madrid auto sakramentala, Theatrum mundi, Darlo todo y no dar nada eta Hado y divisa.
Sarrerak
EZ GALDU
Eguna eta ordua
19:00
Lekua
Lizarrako eta Logroñoko Antzinako Musikaren asteekin lankidetzan egindako lana.