Detalle - ama-sma
Eduki publikatzailea

Dantza tailerra
Irakaslea: Eva Narejos, Dantza historikoko dantzaria
XVI. mendean murgiltzera ausartzen zara? Prest arimaraino bustiko zaituen esperientzia baterako?
Tailer hau ez da beste klase bat bakarrik; Errenazimentua barrutik bizitzeko gonbidapena da. Sentitzea, mugitzea eta garai zirraragarri baten esentziarekin konektatzea da kontua. Imajinatu zure oinak Th dantza baten konpasa markatzen. Arbeau, urrats bakoitzean musika entzuten dela.
Kontua ez da pausoak ikastea bakarrik, baizik eta bost mende atzera eramango zaituen esperientzia sentsorial eta emozional bat bizitzea.
Tailerra amaitzean, hilaren 12an, ikasitakoa partekatu ahal izango duzu Harmonia Dantzarekin eta Reynako Ministrilekin batera, Probintzia Plazan, publikoari saioan zehar landu eta bizitakoaren lagin bat eskainiz.
EZ GALDU
Irailak 11, osteguna
18:00
Ignacio Aldecoa Kultura Etxea
Gasteiz

Kontzertua Jesus Guridi Kontserbatorioko Ikasleak.
Gasteizko Jesus Guridi kontserbatorioak apustu garbia egin du bere ikasleak antzinako musikaren mundu zirraragarrian murgiltzeko. Hainbat espezialitatek, hala nola organoak, kantuak, garai eta autore ezberdinetako errepertorioan sakontzen dute, jaialdi honek sustatzen duen errepertorioan espezializatzeko lehen urratsa izanik.
Programa
Trio en Lam Andante molto A. Vivaldi
Guitarra, Lea Parker, Xabier Enekotegi, Inés Pablo, Eder Fernández, June Ullibarri, Iris Alonso, Urko Mugeta, Unax Enekotegi, Aimar Busto, Ane Gutierrez, Ane Garinato.
Sonata K 476 D. Scarlatti
Maren Astorgano, Klabea
Sonata K 208 D. Scarlatti
Anais Calvo, Klabea
Sonata in Mim TWV41e5 G.P. Telemann
Amaiur Gómez, Fagota
Jon Egurcegui, Klabea
Une Jeune Pucelle Ch. Ballard
Erik Diaz, Organoa
Ground H. Purcell
Heiko Salbidea, Klabea
Les Baricades Mistérieuses F. Couperin
Adrián Velasco Klabea
Sonata V “Les Jeux Olympiques” M. Corrette
Ane Wacker, Biolina
Anais Calvo, Klabea
Canon J. Pachelbel
Peio Bravo, Iván Ciruelos, Alazne Itoiz, Biola
Maite Zufiaur, Txeloa
Adrián Velasco, Klabea
Tiento de Tiple de 7º tono Fco. Correa de Arauxo
Jon Egurcegui, Organoa
Suite in Dm HWV 437, IV Sarabanda G.F. Haendel
Aiala Duque, Ibon Fernández de Larrea, Alberto Baños, Oboe
Arrate Luaces, Amaiur Gómez, Fagota
Irati Fernández de Larrea, Klabea
Erik Diaz, Organoa
EZ GALDU
Irailak 17, asteazkena
18:00
Santa María Katedrala
Gasteiz

Kontzertu familiarra Quixote, En un lugar de la música
- Emilio Villalba, musika zuzendaritza, artxilaute, bihuela, zarrabetea eta biola
- Sara Marina, clavisimbalum, panderoak, narrazioak.
Kixote "Musikako leku batean" ikuskizun bat da, Cervantesen lanaren unerik ospetsuenak txotxongiloen antzerkiaren eta zuzeneko musikaren bidez ikusarazten dituena. Txotxongiloen artearen bidez, On Kixotek, Dultzineak eta Sancho Pantzak bizia hartzen dute fantasia eta errealitatea korapilatzen diren unibertso batean.
Publiko guztientzako kontzertua, non instrumentu historikoekin interpretaturiko musika On Kixoteren abenturen eta zorigaitzen lagun izango den, eta Espainiako Urrezko Mendeko komedia barlak islatuko diren.
Emilio Villalba eta Sara Marina musikari multiinstrumentistak dira, XI. mendetik XVI. mendera arteko musika historikoetan espezializatuak. Ikuskizunetan sentsibilitate artistikoa, sormen eszenikoa eta hautaketa musikal zaindua uztartzen dituzte, irudimena piztuz eta publikoa iraganeko soinuetara eta bizirik dirauten istorioen edertasunera hurbilduz, artearen bidez.
EZ GALDU
Irailak 19, ostirala
18:00
Ignacio Aldecoa Kultura Etxea
Gasteiz

Koru kantuko tailerra
Irakaslea: Cantoría taldeko Jorge Losana
Sing with us: musika errenazentista iberikoaren tailerra, Jorge Losanak eta Kantoriako kideek emana.
Bereziki abeslari gazteei eta errepertorio honetan interesa duen koru esperientziadun edonori zuzenduta, Espainiako Errenazimentuko pieza ikonikoak landuko dira, hala nola Sus sus sus (Bartomeu Cárceres), Hoy comamos y bebamos (Juan del Enzina) eta Riu riu chiu (Anonimoa - Uppsalaren kantutegia), arreta berezia jarriz interpretazio historizistan: dikzioa, bokaltasuna, prosodia, estiloa, testuingurua eta testuen zentzua. Gainera, Cantoriak Errenazimentuko musikaren lanean garatzen duen interpretazio-ikuspegia partekatuko da.
Ez da maila tekniko zehatzik behar, baina bai obrak aldez aurretik prestatu izana, emango diren azterketa-materialetan oinarrituta. Iberiar ondareko musika liluragarrienetako bat zorrotz eta sormenez aztertzeko aukera.
Jorge Losana Murtzian jaio zen 1986an. Murtziako Unibertsitateko musika hezkuntzako diplomaduna da, eta Murtziako Goi Mailako Musika Kontserbatorioko koru zuzendaritzako graduduna. Kantu historikoan eta antzinako musikaren interpretazioan espezializatu da Kataluniako Goi Mailako Musika Eskolan (ESMUC, Bartzelona), eta bertan jarraitzen du bere tenore prestakuntzarekin, Margarida Natividade irakasle duela .
Hainbat abesbatza zuzendu ditu, hala nola Schola Cantorum Alfonso X.a "Jakituna", Murtziako Katedraleko Eskolania edo Cororao Ahots Taldea, besteak beste. Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Mannheim-en (Mannheim, Alemania), zuzendari izateko prestakuntza jaso zuen, eta nazioarteko ekoizpen diskografikoak egin ditu Deutsche Gramophon, Carus Verlag edo Rondeau Production zigiluetarako.
Egun, Murtziako Unibertsitateko Koralaren eta Orkestraren zuzendari titularra da, bai eta Early Music Project kolektiboarena ere. Azken hori platafoma da, antzinako musika sustatzekoa eta Espainiako hego-ekialdeko musika ondarea berreskuratzeko eta haren balioa nabarmentzekoa Gainera, Sierra Espuñako (Murtziako Eskualdea) Antzinako Musika Jaialdiaren, ECOS Jaialdiaren eta Cantoría Ahots Ensemblearen zuzendaria da.
EZ GALDU
Irailak 14, igandea
11:30 - 13:30 (ensayo) y 17:30 - 18:30 (prueba de sonido)
Jesus Guridi Musika Kontserbatorioa
Gasteiz

Mendi ibilaldi musikalak
OKINA TXANGOA
Entrebescant Taldeak Lagunduta
- Livia Camprubí Bueno, fidula
- Beatriz Peña Rey, kantua, zarrabetea eta perkusioa
- Pablo Fernández Cantalapiedra, flautak, perkusioa, kantua eta zitola
- Alaia Belaunzaran Arruabarrena, arpa eta alboka
Programa: El cantar del destierro
Hiri handietako ingurumen eta osasun arazoen aurrean, landa eremuko despopulazioak garrantzia hartu du. Testuinguru horretan, eremu horietako kultura ondarearen hedapena ahaztutako lurraldeak eta bizimoduak aldarrikatzen dituen mugimenduaren zati gisa ulertzen da, horiek funtsezkoak baitira gure historiarako eta etorkizunerako.
2023an, programa bat prestatu genuen, non Cid-ek bere erbesteratzean igaro zituen lurretako Erdi Aroko eta ahozko tradizioko musika kontrajartzen baitira. Las Huelgaseko eskuizkribuko lanak eta tradizio gregoriar eta andalustarrenak sega kantuen, gurpil dantzen eta Gaztela eta Aragoiko joten salda berean isurtzen dira, Cantarreko zatiak tartekatuz, Vivar eta Atienza arteko ibilbide hori bistatik ez galtzeko. Ciden epopeia ardatz hartuta, Europako eremu jendez hustuenetako baten historia eta ondarea aldarrikatzen ditugu.
Entrebescantek Okinako ibilaldi polit bat eskainiko digu, Arabako gunerik ederrenetakoa, Arabako Mendialdean kokatua.

Pablo Zapico & Daniel Zapico
The Fillipo Dalla Casa Collection
Las últimas sonatas para archilaúd y bajo continuo
- Pablo Zapico, archilaúd
- Daniel Zapico, tiorba
Programa
Las últimas sonatas para archilaúd y bajo continuo
Andantino / Minué Antonino Reggio (1725-1780)
Sonata I en Do Mayor (Hr 130)
Allegro Filippo Dalla Casa (1737-después 1811)
Andante F. Dalla Casa
Grave F. Dalla Casa / Arreglo para tiorba
Andantino A. Reggio
Sonata XV en Sol Mayor (Hr 144)
Allegro A. Reggio
Sonata VIII en Re menor (Hr 137)
Aria del Martelli Tommaso Martelli (?-1706) / F. Dalla Casa [Allegro] F. Dalla Casa
Larghetto / Minué A. Reggio / Arreglo para tiorba Sonata XXI en La menor (Hr 150)
Grave F. Dalla Casa
Sinfonia à Solo di Arciliuto Anónimo / F. Dalla Casa
Largo / Allegro / Largo / Allegro
Filippo Dalla Casa nació en 1737 y murió poco después de 1811. Fue un pintor profesional y un intérprete aficionado del archilaúd y de la tiorba. Toda su música proviene de su doble manuscrito «Suonate di Celebri Auttori», fechado en la Bolonia de 1759 y 60. Se trata de una compilación de la música que le gustaba escuchar para interpretarla él mismo. A él dedicamos nuestro álbum «The Filippo Dalla Casa Collection» publicado en marzo de 2020 para el sello discográfico Winter & Winter-.
Ahora, las sonatas inéditas de Antonino Reggio se convierten en la última obra conocida de música para archilaúd. Según el musicólogo Anthony Hart, estudioso de la vida y obra del sacerdote siciliano, nacido en Sicilia 1725 y fallecido en la Roma 1780, el manuscrito que contiene estas sonatas podría datarse aproximadamente de 1770, aunque no está fechado.
Ciertamente, la música de ambos laudistas tiene un pie ya en el Clasicismo y está plagada de armonías sencillas, de cromatismos melódicos y de mucha fluidez y lirismo. Son sonatas de máxima pretensión lúdica. Sonatas privadas que pretenden satisfacer y deleitar el propio gusto musical.
EZ GALDU
Irailak 21, igandea
12:30
Arte Ederren Museoa
Gasteiz

Mario Marzo & Nacho Castellanos
A Quiet Voice Inside
- Nacho Castellanos, kontratenorra
- Mario Marzo, pianoa
Programaren obrak
Jasbo Brown's Blues (Porgy and Bess, Acto I, Escena I)
George Gershwin (1898-1937)
Come unto these yellow sands
Henry Purcell (1659-1695) - Arr. Thomas Adès
Papillons op. 2 - Introducción
Robert Schumann (1810-1856)
Come again, sweet love - First Booke of Songes or Ayres
John Dowland (1563-1626)
One charming night, n. 13 (Z. 629)
Henry Purcell (1659-1695)
Papillons op. 2, XII - Finale
Robert Schumann (1810-1856)
An Evening Hymn, Z 193
Henry Purcell (1659-1695) - Arr. Thomas Adès
Damunt de tu Només les flors
Frederic Mompou (1893-1987)
À Chloris
Reynaldo Hahn (1874-1947)
Hoy la tierra y los cielos me sonríen
Frederic Mompou (1893-1987)
One Summer’s Day - El viaje de Chihiro
Joe Hisaishi (1950)
The Cold Song (What power art thou?) - King Arthur, Z.628
Henry Purcell (1659-1695)
Les Sauvages de "Nouvelles Suites de Pièces de Clavecin"
Jean-Philippe Rameau (1683-1764)
Colombine
Georges Brassens (1921-1981)
Sombrero, ICC 181
Cécile Chaminade (1857-1944)
John Dowlanden azken berpizkundetik Joe Hisaishiren soinu bandetarako musikara arte, «A Quiet Voice Inside» ikuskizunak musika aldi desberdinen arteko esparru estetiko komuna erakusten digu. Ikuslea Barrokotik XX. mendeko abangoardietara pasatuko da, Schumannen erromantizismotik Purcellen antzerki abestura, eta hori guztia bat-batean elkartzen direla diruditen hainbat atmosferari esker, historiaren iragateak talka eragin gabe. Musika denboraren arte gisa, bere garaiko edertasuna unibertsaltzat hartu zuten hainbat ikuspegiren arteko kohesiorako elementu gisa.
EZ GALDU
Irailak 20, larunbata
12:30
Jesus Guridi Kontserbatorioa
Gasteiz

Forma Antiqva
De Sópitu
- Pablo García-López, ahotsa
- Alejandro Villar, flautak eta zarrabetea
- Ruth Verona, biolontxeloa
- DANIEL ZAPICO, tiorba
- Pablo Zapico, gitarra barrokoa
- Pere Olivé, perkusioak
- Aarón Zapico, organoa eta zuzendaritza
Programaren obrak
I Nuberu
Marionas (Gaspar Sanz, 1640 -1710)
¡Que m’escurez! (Tradicional asturiana)
Alborada (Tradicional asturiana)
Caseme fai tres semanes (Tradicional asturiana)
Saltón (Tradicional asturiana)
II Curuxa
Gaita (Henry Purcell, 1659 - 1695)
Pasacalle (Tradicional asturiana)
El señor cura de la Piñera, un pasacalle xunto al llar (Tradicional asturiana)
Muñeira de Chantada (Tradicional gallega)
Danny Boy (Tradicional irlandesa)
III Xana
Dicen que les pastores (Tradicional cántabra)
La Asturiana - Rigodón (Santiago de Murcia, 1673 -1739)
Fandango & Saltón (Tradicionales asturianas)
Una fatal ocasión (Romance tradicional cántabro) con Mangas verdes & La giga de Nadie (John Playford, 1623 -1686/7)
IV Busgosu
Pifa o sinfonía de los pastores (Georg Friderich Händel, 1685 -1759)
Ondas do mar do Vigo (Martín Codax, s. XIII)
Danza según el humor escocés (Nicola Matteis, 1650 -1714)
La Jotta (Santiago de Murcia) y Jota de Caldueñu(Tradicional asturiana)
V Guaxa
Canción al salir de la deshoja (Tradicional cántabra)
Jota de ciego (Tradicional asturiana)
Trepeletré (Tradicional asturiana)
La Hermosa Jane de Aberdeen (Tradicional escocesa)
Molly Malone (Tradicional irlandesa)
VI Cuélebre
Folías Gallegas (Santiago de Murcia) con un Romance de ciego (Tradicional gallego) y La Reina Virgen & Joe Meneo (John Playford)
Tengo el mio Xuan en la cama (Tradicional asturiana)
Danza de los marineros (Henry Purcell)
Una mañana de abril (Romance tradicional cántabro)
Forma Antiqva instrumentu eta ahots taldea da, Aaron, Daniel eta Pablo Zapico anaiek duela hogeita bost urte baino gehiago Asturiasen sortua. Espainiako musika klasikoaren erreferenteetako bat da, eta originaltasunez lantzen du XVII. eta XVIII. mendeetako errepertorioa. Espainiako areto nagusietan eta nazioarteko jaialdietan aritzen dira, eta Espainiako musika ondarearen enbaxadore izan dira, besteak beste, Dubain, Pragan edo Hallen. Beren ikuspegi berritzailea dela-eta beste genero artistiko batzuekin lankidetzan aritzen dira, mugak eta etiketak hautsiz eta proiektu pedagogikoak ere garatuz. Winter & Winterekin egindako ibilbide diskografiko nabarmenaren ondoren, 2025ean bere zigilu propioa atera zuen, Zapico Records, De sópitu albumarekin. Kritikak sormena, kalitatea eta sektorearen bilakaerarekiko konpromisoa balioesten ditu. Egun, XVIII. mendeko Espainiako emakumeen unibertsoan eta musika ondarea berreskuratzen lan egiten dute, hala nola Hasseren Il Demetrio.
De sópituren helburua da erakustea zer-nolako aberastasuna duen hiribilduz hiribildu jauzi eginez, aldatuz eta urteetan zehar birizik eta erabilgarri mantenduz egon diren piezen nahaspila honek. Hemen eta han ezagutzeko modukoak. Propioak De sópitu Forma Antiqvaren programa bat da, tresna historikoak folklorearekin eta ahozko tradizioa akademikoarekin sormen handiz nahasten dituzten 7 musikariz osatua. De sópitu: bat-batean, lotsagabekeriaz.
Aarón Zapicoren ideia, hautaketa eta moldaketak
EZ GALDU
Irailak 20, larunbata
20:00
Santa Maria Katedrala
Gasteiz
-
SARRERA OROKORRA: 9€
-
SARRERA MURRIZTUA: 4,5€

Jone Martínez & Il Fervore
Gioie e diletti
Musika Felipe V.arentzat Napoliko egonaldian (1702)
- Jone Martínez, sopranoa
- Jesús Merino, biolin eta zuzendaria
- Lorena Padró, biolina
- Raquel Massadas, biola
- Candela Gómez, biolontxeloa
- Jonathan Álvarez, kontrabaxua
- Julio Caballero, klabezina
- Nacho Laguna, tiorba eta gitarra barrokoa
Programaren obrak
de Clori, Dorino e Amore (Nápoles, 1702)
Sinfonia avanti la serenata
Cari lidi (Aria)
Su quest’ameno lido (Recitativo) – Chiudetevi, o pupille (Aria) – Ma già l’egre
palpebre (Recitativo accompagnato)
Concierto no 1 en fa menor de VI concertos in seven parts (Londres, 1740)
Grave – Allegro – Largo – Allemanda (Allegro)
de Tiberio imperatore d’Oriente (Nápoles, 1702)
Ballo - Ti chiama la tua sorte (Aria) – A battaglia quest’alma (Aria)
"Follia", basada en la Follia de Spagna de Alessandro Scarlatti y la Sonata para violín
op.5, no. 12 de A.Corelli
Arr. Jesús Merino
de Tiberio imperatore d’Oriente
Ai lieti accenti (Aria) – Reggio fiume (Aria) – Penso di vendicarmi (Aria)
Concierto no 3 en fa mayor de VI concertos in seven parts
Allegro – Largo – Allegro – Largo – Allegro
de Clori, Dorino e Amore
Introdutione – Sì, sì, gioie e diletti (Aria) – Sì, sì, gioisca il mondo (Recitativo) – S’ai
contenti il ciel m’invita (Aria) – Al baleno d'un mio sorriso (Aria)
1702ko apirilean, Felipe V. gaztea Napolesera iritsi zen, erregeordeak antolatutako musika ospakizunen artean. Hiriak, haren etorrera ospatzeko, kontu handiz diseinatutako antzezpenak eskaini zituen, hala nola Clori, Dorino e Amore serenata eta Tiberio imperatore d 'Oriente opera, biak erregeordearen gortean kapera maisua izan zen Alessandro Scarlattik berariaz konposatuak. Gainera, Arcangelo Corelli ere antzezpen haietan izan zen, bere garaiko musikaririk ospetsuenetakoa. Programa honek garai hartan erregearen aurrean interpretatutako pieza sorta bat berreskuratzen du, hirian izan zuen egonaldiak eragin zuen gorteko giro fina gogora ekarriz.
Il Fervore Jesus Merinok zuzendutako talde barrokoa da, eta programa hau interpretatzen du Jone Martínezekin batera. Nazioartean proiekzio handia duen euskal sopranoa da Jone Martínez, eta munduko kritikariek aitortza egin diote duen adierazkortasunagatik eta estilo dotoreagatik.
Kontzertu hori aurkeztu ondoren, zuzenean grabatuko da El Vomitorio podcasta, Mario Marzo eta Nacho Castellanos protagonista dituena.
EZ GALDU
Irailak 19, ostirala
20:00
Santa Maria Katedrala
Gasteiz

Tamar Lalo & Ignacio Prego
The Celebrated Sanmartini
- Tamar Lalo, flautak eta zuzendaritza artistikoa
- Ignacio Prego, klabezina
Programaren obrak
THE CELEBRATED SAMMARTINI
GIUSEPPE SAMMARTINI (1695-1750)
Sonata en sol mayor, Sibley nº 25 (GSM 1324)
Allegro
Andante
[Allegro]
GEORG FRIEDRICH HÄNDEL (1685-1759)
Obertura de Rinaldo para clave solo
GIUSEPPE SAMMARTINI
Sonata en re mayor, Sibley nº 17 (GSM 1316)
Allegro
Andante
All[egro] assai
GEORG FRIEDRICH HÄNDEL
Allemande de la Suite en re menor HWV 436
GIUSEPPE SAMMARTINI
Sonata en sol menor, Sibley nº 14 (GSM 1313a)
Allegro
Adagio
[Allegro]
GEORG FRIEDRICH HÄNDEL
Sarabande y Gigue de la Suite en mi menor, HWV 438
GIUSEPPE SAMMARTINI
Sonata en re menor, Sibley nº 20 (GSM 1319)
Allegro má non tanto
Andante
Allegro
Giuseppe Sammartini, Barrokoaren amaierako oboista handienetakoa eta bere garaian ospe handia izan zuen konpositorea. Milanen jaio zen, baina Londresera joan zen aukera berrien bila. Londres, XVIII. mendean, topaleku bat zen irteera profesional berriak bilatzen zituzten Europa osoko musikarientzat; izan ere, han publikoari irekita zeuden hainbat antzoki zeuden, baita publikoarentzat irekita zeuden eta sarrerak salgai zituzten kontzertu areto ugari ere. Fenomeno berezi bat zen, garai hartan batez ere gorteak eta elizak baitziren musikariei entzuteko lekuak. Musikari askok orkestratan jotzen zuten, baina entzunaldi publikoetan sonatak eta kontzertuak, askotan beraiek idatzitako piezak, interpretatuz ere erakusten zuten beren birtuosismoa. Sammartini ez zen desberdina izan, eta bere izena oboerako zati garrantzitsuetan ageri da Händel-en operen eskuizkribu autografoetan, hala nola Arminioko "Quella fiamma" arian (1737), bai eta Londresko kontzertu publikoen zenbait programatan ere. Londresko egunkari batean argitaratutako obituarioan esaten denez, "Giuseppe Sammartini hil zen, Europako oboistarik onena".
Oso litekeena da Sammartinik oboeaz gain flauta ere jotzea, bai eztia bai zeharkakoa; izan ere, garai hartan ohikoa zen hainbat haize instrumentu jotzea. Gainera, bere anaia Giovanni Battista Sammartini konpositore ospetsuari lau flauta utzi zizkion oinordetzan, beste ondasun batzuen artean. Sammartinik 32 sonata bideratu zituen moko flautara, baxu jarraituarekin, bai eta bi flautarako beste sonata asko ere, eta kontzertu bat ere bai, ziurrenik haren obra ospetsuena eta errepertorio barrokoko konposizio nabarmenetako bat. Programa honetan, sonata horietako lau entzun daitezke, G. F. Händelen klabezin pieza batzuekin batera. Aipatutako sonatak egun Eastman liburutegian babesten den "Sibley" eskuizkribuan gordetzen dira.
Imajina genezake nola entzungo litzatekeen Sammartini eta Händelen musika hau Londresko kontzertu areto batean?
EZ GALDU
Irailak 19, ostirala
19:30
Quintanilla Erriberabeitiako kultura tenplua
Erriberabeitia

Cantoría
El Jubilate
- Inés Alonso, sopranoa
- Oriol Guimá, tenorea
- Jorge Losana, tenorea
- Lluís Arratia, baxua
- Marc de la Linde, ganba biola
- Jeremy Nastasy, tiorba
Programaren obrak
Gloria… pues naçió
Mateo Flecha “El Viejo” (?) (1481–1553), Cancionero de Barcelona
---
Riu riu chiu
Anónimo, Cancionero de Uppsala
Verbum caro factum est
Anónimo, Cancionero de Uppsala
Dadme albricias hijos d'Eva
Anónimo, Cancionero de Uppsala
---
El Jubilate (fragments)
Mateo Flecha “El Viejo” (1481–1553), Las ensaladas de Flecha
---
Luis de Narváez (fl. 1526-1549), Los seys libros del Delphín
---
Yo me soy la morenica
Anonymous, Cancionero de Uppsala
Teresica hermana
Mateo Flecha “El Viejo” (1481–1553), Cancionero de Uppsala
Corten espadas afiladas
Anonymous, Cancionero de Medinaceli
---
La Justa (fragments)
Mateo Flecha “El Viejo” (1481–1553), Las ensaladas de Flecha
---
---
Oy comamos
Juan del Encina (1468-1529), Cancionero Musical de Palacio
Más vale trocar
Juan del Encina, Cancionero Musical de Palacio
¡Cucú, cucú!
Juan del Encina, Cancionero Musical de Palacio
---
La Bomba (fragments)
Mateo Flecha “El Viejo” (1481–1553), Las ensaladas de Flecha
*Instrumental pieces
Cantoría antzinako musikaren Europako belaunaldi berriko ahots talde nabarmenetako bat da. 2016an sortu zen, eta nazioartean sendotu da interpretatzean duen indarrari ez ezik Iberiar Errenazimenduko eta lehen Barrokoko errepertorioaren berreskuratze zainduari esker.
2024an, Utrecht eta Ambronayko jaialdietako ensemble egoiliarra izan zen, Amberesko Laus Polyphoniaen eta Amsterdamgo Muziekgebouwen debutatu zuen eta Estatu Batuetan egin zuen bere lehen bira. Brighton Early Music Festivalen, Gliwicen (Polonia), Peraladan eta Londresko Wigmore Hallen ere jo zuen.
Ensaladas de Mateo Flecha (Ambronay Éditions, 2022) izeneko lehen diskoak sariak jaso zituen, hala nola Diapason Découverte, Urrezko Melomano eta Preis der deutschen Schallplattenkritik. El País kultura aldizkariak (Babelia, 2024ko abendua). Cantoría musika klasikoaren arloko "urteko onena" izendatu zuen.
2025eko udazkenean, Wigmore Hallera itzuliko da, eta Amsterdamgo Concertgebouwen, Parisko Salle Cortoten eta Bruselako BOZARen debutatuko du. INAEM, Institut Ramón Llul eta ICEC erakundeen babesa du, eta CSIC, ESMUC edo ICCMU erakundeekin lankidetzan aritzen da.
EZ GALDU
Irailak 14, igandea
19:30
Jesus Guridi Kontserbatorioa
Gasteiz

Belén Vaquero & Pérgamo Ensemble
La memoria en donde ardía
- Belén Vaquero, sopranoa.
- Guadalupe del Moral, biolin barrokoa
- Daniel Ramírez, oboe barrokoa
- Guillermo Turina, biolontxelo barrokoa
- Eva del Campo, klabezina
Programaren obrak
Antonio Literes (1673 – 1747)
De la ópera Los Elementos "Fuego encendido"
Antonio Literes (1673 – 1747)
Cantada al santísimo "Atalaya divina"
Recitativo - Aria Mui vivo - Recitativo - Aria Vivo
José de Torres (1670 – 1738)
Libro Que Contiene Onze Obras de Registros Partidos "Batalla de Torres"
José de Torres (1670 – 1738)
Cantada "Bosques Umbrosos"
Estribillo - Recitado - Area - Seguidillas – Grave
José de Nebra (1702 – 1768)
De la ópera Iphigenia en Tracia "Obertura"
Allegro - Adagio – Andante
José de Nebra (1702 – 1768)
Aria al sagrado nombre de María. "Grave en mi pecho"
Allegro
José de Nebra (1702 – 1768)
Cantada al santísimo "Cuando el Maná llovía"
Recitativo - Allegro no Vivo - Recitativo - Aria Vivo
La memoria en donde ardía programan Belén Vaquero soprano gaztea eta Pergamo Ensemble elkartzen ditu, XVIII. mendearen lehen herenean Espainian idatzitako lan batzuk errautsen artetik berreskuratzeko. Gaztetasunak eta esperientziak bat egiten dute agertokian, Madrilgo Alkazarrean izan zen suteak errege familiaren musika artxibo osoa suntsitu zuenean bezala: Antonio Literes eta José de Torres autore ospetsuek batera egin zuten lan José de Nebrarekin, beren nagusientzat partitura bilduma berri bat sortzeko.
Festclásica 2025 Zigilua saria jaso duen proposamenak egile horien obra argitaragabeak aurkeztuko ditu, Guatemalako Katedralaren artxiboan zainduak, Cardiffen, Mexikon eta Espainian kontserbatutako beste obra batzuekin batera. Mendeetan zehar errautsetatik suspertzen den musika.
EZ GALDU
Irailak 13, larunbata
19:30
San Migel eliza
ANTEZANA/ANDETXA

Euskal Barrokensemble
ZUBINEA
- Miren Zeberio, biolina eta arrabita
- Leire Berasaluze, ahotsa
- Pablo M. Caminero, kontrabaxua
- Vicente Parrilla, flautak
- Daniel Garai, perkusioa
- Enrike Solinís, bihuela eta gitarrak
Programaren obrak
Pavana P. Attaignant
Bestenigar-Raiko Mss. D. Cantemir, XVII th
Makam-I Hüseyni Sakil-I Aga Riza XVII th
Buselik Asirani Mss.D. Cantemir, XVII th.
Marionas-Chacona G.Sanz/N.Matteis
Urruska Fandangoa Tradizionala
Sonata en Re J. Pérez Albéniz XVIII th.
Pavana & Gallarda Mudarra-Luys de Milan
Passamezzo Moderno D. Ortiz
Romanesca L. de Narváez
Itsasoa Tradizionala
Jauzirello Veneciako Eskub
Makatza E. Solinís
Kontradantza Tradizionala
Urzo Luma Tradizionala
Quatre Branles les Fagots P. Phalèse
Sonata k 32 D. Scarlatti
Txakonea Isabella Leonarda
Haizetxoa E. Solinís
Jácaras y Canarios A. Santa Cruz
Enrike Solinisek 2006an Bilbon sortu zuen antzinako musika taldea dugu, antzinako musikaren nazioarteko panoraman bere tokia egitea lortu duena. Bere lehen bi CDak antzoki eta jaialdi garrantzitsuenetan jotzeko balio izan diote, adibidez: Viena Konzerthaus, Ludwigsburg Festival, Fontfroide Festival, Stockholm Early Music Festival, Spring Festival Prague, Bilboko Musika-Mísica, Musika Hamabostaldia Donostian, Madrilgo Auditorio Nazionala, Brujas Konzertgebouw, Regensburg Festival, Montréal Baroque, Sevillako Antzinako Musika Jaialdia, Flamenco Bäennale Nederland, NDR das Alte Werk, Fontfroide Abadía Festival eta abar. Taldea berriki gonbidatu zuten Carlos Saura ospetsuaren Jota filmean parte hartzera.
Taldearen ezaugarri nagusiak, zehazki, taldearen bereizgarri direnak, interpretazioko freskotasuna eta hurbiltasuna dira. Izan ere, garai desberdinetako musikaren inprobisazioari eta birsorkuntzari leku garrantzitsua eskaintzen diote, ikuspegi oso pertsonaletik. Horri esker, Euskal Barrokensemblek nazioarteko kritikaren oniritzia irabazi du, baita publiko handi eta heterodoxo bat ere, eta horrek egiten du bere zuzeneko interpretazioak bizitza eta zentzua izatea.

Armonía Danza & Ministriles de Reyna
FOLIA BARROKOA
- Sofía Grande eta Marco Bendoni, zuzendariak
- Marco Bendoni, koreografoa eta dantzaria
- Eva Narejos, dantzaria
- Sherezade Soriano, dantzaria
- Sara Benítez, dantzaria
- Rubén Fernández Dávila, dantzaria
- José Soto, aktorea
- Elvira Soto, dantzaria eta aktorea
- Javier Martos, musika zuzendaria, tronboi irristailuduna, ministrilen tronpeta eta añafila
- Gloria Aleza, arku bihuela eta zarrabetea
- Andrés Belmonte: flautak
- Miguel Ángel Orero, perkusioa
Programaren obrak
Llamada y entrada de Añafil con Atabal
La Morte della Ragione - Pavana - Anónimo (s. XVI)
Le Force d’Hercole - Anónimo (s. XVI)
Fiorenza di Corteccia - Anónimo (s. XVI)
Basse dance- Pierre Attaignan (ca. 1494-1552)
Bassadanza - La Séptima Estampie Royal - Anónimo (s. XIV)
Ballo della Notte di Amore. - Lorenzo Allegri (1573-1648)
Primo Ballo - Seconda Parte: Gagliarda -Terza & Ultima Parte: Corrente
Canarios - G. K. Kapsberger (1580 - 1651) · Michael Praetorius (1571 - 1621)
Air des Boulons - Thoinot Arbeau (1519 - 1595)
Pass’e mezzo - Anónimo (s. XVI)
Recercada Primera - Diego Ortiz, (1510 - 1576)
Marche pour la Cérémonie des Turcs - Jean Baptiste Lully (1632 - 1687)
Jácaras Francesas - Santiago de Murcia (1673 - 1739) · Antonio Martín i Coll (1660 - 1734)
Bourré d’ Achille - Jean Baptiste Lully (1632 - 1687)
Folies d’Espagne - Marin Marais (1656 - 1728) · Antonio Martín i Coll (1660 - 1734)
Bacco Bacco - Francesco Corteccia (1502-1571)
Hogei urtez dantza historikoak aztertu eta zabaldu ondoren, eta haien praktika eta ulermenaren bidez esperientzia ahaztezina eskaintzeko ilusio ezin handiagoarekin, Sofia Grandek Armonía Danza dantza historikoaren konpainia sortu zuen Marco Bendoni koreografoarekin batera, koreografia historikoak ahanzturatik berreskuratzeko eta ikastaro eta ikuskizunen bidez zabaltzeko helburu irmoarekin.
Armonía Danza eta "Ministriles de la Reyna", Javier Martos Carretero buru duen instrumentu multzoa, instrumentu ministril altuz eta baxuz osatua, hala nola korneta errenazentista, txirimia, ministrilen tronpeta, tronboi irristailuduna, basoia, oboea, flauta eztia, esku bihuela, arku bihuela eta perkusioa, bat egiten dute “Folia Barrokoa” eskaintzeko.Biek partekatzen duten helburua da XV. eta XVI. eta XVII. mendeetan garatutako musika eta dantza ezagutaraztea, eta Errenazimenduko eta Barrokoko Europako gorteetan erruz egoten ziren koreografiak eta intrumentu ministrilen aniztasuna zabaltzea.

"El vomitorio" podcastaren zuzeneko grabaketa
Aurkezleak: Mario Marzo eta Nacho Castellanos
"El vomitorio" podcast bat da, musika klasikoa eta, hedaduraz, artea eta kultura ulertzeko eta sentitzeko modu berri bat proposatzen duena. Proiektu hori Mario Marzo aktore, pianista eta Onda 2024 sariaren podcaster irabazleak sortu eta zuzendu zuen Nacho Castellanos kontratenorrarekin batera. Entzumen espazioa ez ezik musika klasikoa eta haren istorioak indartsu berpizten dituen esperientzia bat da, eta nota bakoitzak bizia hartzen duen unibertso batean murgiltzera gonbidatzen ditu entzuleak.
Ikuskizuna amaitzean emozioa darion antzoki erromatarretako espazio zahar horiek (vomitorio edo ate bide deitzen zaio antzinako zirku edo antzokietako ate edo irekidurari, edo antzeko lokal modernoetan, harmailetan sartu eta irteteko erabiltzen denari) gogora ekartzen dituen izen batekin, podcast hau une magiko hori harrapatzeko xedearekin sortu da, hain zuzen, kontzertua amaitzean, publikoa besaulkiak uzten dabilenean, eta musika oraindik airean taupaka dagoenean, azken noten oihartzunak entzuten diren bitartean, Mario eta Nacho eszenatokira igotzen dira, kamera eskuan, musika klasikoaren pasadizo liluragarri eta argigarrienetako batzuetan bete-betean murgiltzeko. Musikatik harago doazen istorioak, konpositoreen xehetasunik gizatiarrenak eta apartekoenak erakusteko.
El Vomitorioaren atal bakoitzean musika klasikoarekin estuki konektatzera gonbidatzen zaie entzuleei, bereziki adituak edo bereziki zaleak izan gabe jakin-mina sentitzen dutenei.

Dantza inklusiboko tailerra
Irakaslea: Eva Narejos, Dantza historikoko dantzaria
Dantza historikoko tailerra APDEMA Adimen Desgaitasuna duten Pertsonen Arabako Elkarteko adimen desgaituentzat.

Musika ibilaldia eta kontzertua
PERCUSBIKA
MUSIKA IBILALDIAK ETA KONTZERTUA
Vicent Zaragoza eta Elur Arrieta, perkusioak.
Apilaiztik Izkiko Parke Naturalaren zati bat zeharkatzen duen bidexkan, bertaratzen direnen urratsek antzinako erritmoen konpasean durundatuko dute. Ibilbidean zehar, musika emanaldi txikiak iraganeko oihartzun gisa azaleratzen dira, perkusioaren antzinako esentzia eta naturaren baretasuna uztartuz. Zentzumenen ibilbide horren amaieran azken kontzertu bat egongo da, non erritmo tradizional eta garaikideak elkarlotzen diren, antzinakoaren eta berriaren arteko elkarrizketa denboragabea gogora ekarriz. Murgildu zaitez esperientzia paregabe honetan, non musikak eta naturak elkar besarkatzen duten giro magiko eta ahaztezina sortzeko.
¡ADI!
Jarduera honetarako GASTEIZKO DOAKO AUTOBUS ZERBITZUA izango da.
- Gonbidapen bakoitzarekin PLAZA BAT ERRESERBATZEN DA AUTOBUSEAN.
- Bertaratzerik ez baduzue, abisatu lehenbailehen actividadcultural@araba.eus helbidera mezu elektroniko bat bidaliz.
Ibilgailua GOYA gasolindegi zaharretik (Monseñor Cadena eta Eleta kalea, 2, 01008 Gasteiz, Araba) irtengo da 10:45ean. Irteera baino 10 minutu lehenago, gutxienez, geltokian prest egon zaitezen eskatzen dizugu, irteera ez atzeratzeko.
AUTOBUS ORDUTEGIAK:
- § 10:45 GASTEIZTIK AUTOBUSEZ IRTETEA (GOYA GASOLINDEGIA).
- § 11:30 MUSIKA IBILALDIAK
- § 13:00 KONTZERTUA ABIZENIZ PLAZAN
- § 14:00-14:15 GUTXI GORABEHERA, KONTZERTUA AMAITUTAKOAN. GASTEIZERA ITZULTZEKO AUTOBUSAREN IRTEERA
EZ GALDU
Irailak 21, larunbata
11:30 | 13:00
Izki parke naturala
Apilaizko plaza


Mike Fentross & Maarten Ornstein
GOLDBERG BARIAZIOAK
- Maarten Ornstein, klarinete baxua
- Mike Fentross, tiorba
Jatorri musikal erabat ezberdinekoak, kantu ederrekiko maitasunean, genero gurutzatuen esplorazioan eta konbentzioak alde batera uzteko borondatean aurkitu ziren. Maarten Ornstein-Mike Fentross duoak badaki tradizioa bere garaian nola kokatu, munduko hainbat lekutako musika kultura zaharrak eta berriak sotilki nahastuz. Harridura pilatzen dute ezustean, eta Europa mendebaldeko antzinako musikaren, folklore baltikoaren eta inprobisazioaren arteko mugak arakatzen dituzte.
Ohikoa ez den ikuspegiaren bidez, musika mota ezberdin horiek guztiak biltzea lortzen du bikoteak, musika unibertso oso pertsonal eta sofistikatu batean. 2022an, duoak Willem Breuker saria jaso zuen bere arte berritzailearengatik.
EZ GALDU
Irailak 14, larunbata
18:00
Eguren Ugarte upeltegia
Guardia


Daniel Medina
GUSTUAK BILDUTA
Daniel Medina, klabea
Daniel Medina 2006an jaio zen. Sari ugari jaso ditu, eta nabarmentzekoa da Euskadiko Musikari Gazteen saria A kategorian, 2024ko martxoan. Gaur egun, Bilboko J. C. de Arriaga Kontserbatorioan ikasten ari da, Juan Manuel Ibarrarekin, eta Pierre Hantade beraren jarraibideak jaso ditu.
EZ GALDU
Irailak 17, asteartea
19:00
Arteko Andre Mariaren santutegia
Artziniega

Gorputz perkusioko tailerra
Euskaraz eta gaztelaniaz
17:30 – 18:00, 5-8 urte
18:15 – 19:15, 8-12 urte
Haur bakoitzak heldu batekin etorri ahal izango du.
Musika sentitzeko modurik onenetako bat hura interpretatzea da, eta zer hobe horretaz gozatzeko, gorputz perkusioko tailer zirraragarri batean teknika oinarrizkoenak erabiltzea baino. Tailer honetan, antzinako musikaren eta musika tradizionalaren doinuak erritmo garaikideekin fusionatuko ditugu.
Tailer hau aukera paregabea da gorputzak musika tresna gisa duen boterea aztertzeko, antzinako melodietan inspiratutako mugimenduen eta perkusio tekniken bidez soinuak eta erritmoak sortzen ikasiz.
EZ GALDU
Irailak 13, ostirala
17:30 | 18:15
Ignacio Aldecoa Kultura Etxea
Gasteiz