Detalle - ama-sma
Eduki publikatzailea
Musika ibilaldia eta kontzertua
PERCUSBIKA
MUSIKA IBILALDIAK ETA KONTZERTUA
Vicent Zaragoza eta Elur Arrieta, perkusioak.
Apilaiztik Izkiko Parke Naturalaren zati bat zeharkatzen duen bidexkan, bertaratzen direnen urratsek antzinako erritmoen konpasean durundatuko dute. Ibilbidean zehar, musika emanaldi txikiak iraganeko oihartzun gisa azaleratzen dira, perkusioaren antzinako esentzia eta naturaren baretasuna uztartuz. Zentzumenen ibilbide horren amaieran azken kontzertu bat egongo da, non erritmo tradizional eta garaikideak elkarlotzen diren, antzinakoaren eta berriaren arteko elkarrizketa denboragabea gogora ekarriz. Murgildu zaitez esperientzia paregabe honetan, non musikak eta naturak elkar besarkatzen duten giro magiko eta ahaztezina sortzeko.
¡ADI!
Jarduera honetarako GASTEIZKO DOAKO AUTOBUS ZERBITZUA izango da.
- Gonbidapen bakoitzarekin PLAZA BAT ERRESERBATZEN DA AUTOBUSEAN.
- Bertaratzerik ez baduzue, abisatu lehenbailehen actividadcultural@araba.eus helbidera mezu elektroniko bat bidaliz.
Ibilgailua GOYA gasolindegi zaharretik (Monseñor Cadena eta Eleta kalea, 2, 01008 Gasteiz, Araba) irtengo da 10:45ean. Irteera baino 10 minutu lehenago, gutxienez, geltokian prest egon zaitezen eskatzen dizugu, irteera ez atzeratzeko.
AUTOBUS ORDUTEGIAK:
- § 10:45 GASTEIZTIK AUTOBUSEZ IRTETEA (GOYA GASOLINDEGIA).
- § 11:30 MUSIKA IBILALDIAK
- § 13:00 KONTZERTUA ABIZENIZ PLAZAN
- § 14:00-14:15 GUTXI GORABEHERA, KONTZERTUA AMAITUTAKOAN. GASTEIZERA ITZULTZEKO AUTOBUSAREN IRTEERA
EZ GALDU
Irailak 21, larunbata
11:30 | 13:00
Izki parke naturala
Apilaizko plaza
Mike Fentross & Maarten Ornstein
GOLDBERG BARIAZIOAK
- Maarten Ornstein, klarinete baxua
- Mike Fentross, tiorba
Jatorri musikal erabat ezberdinekoak, kantu ederrekiko maitasunean, genero gurutzatuen esplorazioan eta konbentzioak alde batera uzteko borondatean aurkitu ziren. Maarten Ornstein-Mike Fentross duoak badaki tradizioa bere garaian nola kokatu, munduko hainbat lekutako musika kultura zaharrak eta berriak sotilki nahastuz. Harridura pilatzen dute ezustean, eta Europa mendebaldeko antzinako musikaren, folklore baltikoaren eta inprobisazioaren arteko mugak arakatzen dituzte.
Ohikoa ez den ikuspegiaren bidez, musika mota ezberdin horiek guztiak biltzea lortzen du bikoteak, musika unibertso oso pertsonal eta sofistikatu batean. 2022an, duoak Willem Breuker saria jaso zuen bere arte berritzailearengatik.
EZ GALDU
Irailak 14, larunbata
18:00
Eguren Ugarte upeltegia
Guardia
Daniel Medina
GUSTUAK BILDUTA
Daniel Medina, klabea
Daniel Medina 2006an jaio zen. Sari ugari jaso ditu, eta nabarmentzekoa da Euskadiko Musikari Gazteen saria A kategorian, 2024ko martxoan. Gaur egun, Bilboko J. C. de Arriaga Kontserbatorioan ikasten ari da, Juan Manuel Ibarrarekin, eta Pierre Hantade beraren jarraibideak jaso ditu.
EZ GALDU
Irailak 17, asteartea
19:00
Arteko Andre Mariaren santutegia
Artziniega
Gorputz perkusioko tailerra
Euskaraz eta gaztelaniaz
17:30 – 18:00, 5-8 urte
18:15 – 19:15, 8-12 urte
Haur bakoitzak heldu batekin etorri ahal izango du.
Musika sentitzeko modurik onenetako bat hura interpretatzea da, eta zer hobe horretaz gozatzeko, gorputz perkusioko tailer zirraragarri batean teknika oinarrizkoenak erabiltzea baino. Tailer honetan, antzinako musikaren eta musika tradizionalaren doinuak erritmo garaikideekin fusionatuko ditugu.
Tailer hau aukera paregabea da gorputzak musika tresna gisa duen boterea aztertzeko, antzinako melodietan inspiratutako mugimenduen eta perkusio tekniken bidez soinuak eta erritmoak sortzen ikasiz.
EZ GALDU
Irailak 13, ostirala
17:30 | 18:15
Ignacio Aldecoa Kultura Etxea
Gasteiz
Mike Fentross & Maarten Ornstein
GOLDBERG BARIAZIOAK
- Maarten Ornstein, klarinete baxua
- Mike Fentross, tiorba
Jatorri musikal erabat ezberdinekoak, kantu ederrekiko maitasunean, genero gurutzatuen esplorazioan eta konbentzioak alde batera uzteko borondatean aurkitu ziren. Maarten Ornstein-Mike Fentross duoak badaki tradizioa bere garaian nola kokatu, munduko hainbat lekutako musika kultura zaharrak eta berriak sotilki nahastuz. Harridura pilatzen dute ezustean, eta Europa mendebaldeko antzinako musikaren, folklore baltikoaren eta inprobisazioaren arteko mugak arakatzen dituzte.
Ohikoa ez den ikuspegiaren bidez, musika mota ezberdin horiek guztiak biltzea lortzen du bikoteak, musika unibertso oso pertsonal eta sofistikatu batean. 2022an, duoak Willem Breuker saria jaso zuen bere arte berritzailearengatik.
EZ GALDU
Irailak 15, igandea
12:30
Arte Ederren Museoa
Gasteiz
Amets proiektua
AMETS PROIEKTUA
Köthen eta Leipzig artean
Orkestra:
- Zuzendari artistikoa: Aitzol Iturriagagoitia
- Biolinak I: Irene Mena, Mirari Ortiz, Eugenia Morales
- Biolinak II: Enrique Santacecilia, Beatriz Paredes
- Biolak: Paula Chana, Maialen Lagos, Esteban Ramírez
- Biolontxeloak: Pablo Linares, Iván Galindo, Luis Nogueira
- Zenbaloa: Iñaki Sánchez
Amets Proiektua goi mailako proiektu artistiko eta pedagogikoa da, Aitzol Iturrriagagoitia artistaren eta pedagogoaren biolin klasearen barruan sortua. Musikeneko, Euskal Herriko Goi Mailako Musika Ikastegiko, hari orkestrarako ikasleek osatua, hari orkestrarako programa barrokoa aurkezten du oraingoan, J.S. Bach-en obrekin.
Köthen eta Leipzig artean
- Brandeburgoko kontzertua, 3. zk., sol maiorrean, BWV 1048
- Oboe d 'amore kontzertua, BWV 1055
- Bakarlaria: Hugo Pérez Gómez
- Bi biolinentzako kontzertua, re minorrean, BWV 1043
- Bakarlariak: Irene Mena eta Aitzol Iturriagagoitia
EZ GALDU
Irailak 20, ostirala
20:30
Santa Maria katedrala
Gasteiz
Roberta Mameli & Passamezzo Antico
HAENDEL-EN ARIA ALEMANAK
- Roberta Mameli, Sopranoa
- Pedro Gandia Martin (biolina)
- Aldo Mata (biolontxeloa)
- Juan Manuel Ibarra (klabea)
Programa honek tapiz musikal zoragarri bat ehuntzen du, non Haendelen aria alemanek, emozio sakonez blai, Italiako sonaten oparotasun eta zehaztasunarekin hitz egiten duten. Musika hautaketa honek agerian uzten du musika barrokoak muga kulturalak zeharkatzeko eta entzulearekin emozionalki konektatzeko duen ahalmena, arteak askotariko tradizioak adierazpen berezi eta hunkigarri batean elkartzeko duen gaitasuna erakutsiz.
Roberta Mameli errepertorio barrokoaren aitzindarietako bat da, bere moldakortasunagatik eta ahots gardenagatik, bai eta bere interpretazio eta aktore gaitasun handiengatik ere. Passamezzo Anticok XVI. mendetik XVIII. mendera bitarteko Europako musika instrumentalaren interpretazioan sakontzen du eta grabazioak egin ditu Arsis, ONA Digital, RNE eta Euskadi Irratiarentzat.
EZ GALDU
Irailak 22, igandea
19:30
Orgaz Dorrea
Fontetxa
Gorputz perkusioko tailerra
GORPUTZ PERKUSIOKO TAILERRA
Euskaraz eta gaztelaniaz
17:30 – 18:00, 5-8 urte
18:15 – 19:15, 8-12 urte
Haur bakoitzak heldu batekin etorri ahal izango du.
Musika sentitzeko modurik onenetako bat hura interpretatzea da, eta zer hobe horretaz gozatzeko, gorputz perkusioko tailer zirraragarri batean teknika oinarrizkoenak erabiltzea baino. Tailer honetan, antzinako musikaren eta musika tradizionalaren doinuak erritmo garaikideekin fusionatuko ditugu.
Tailer hau aukera paregabea da gorputzak musika tresna gisa duen boterea aztertzeko, antzinako melodietan inspiratutako mugimenduen eta perkusio tekniken bidez soinuak eta erritmoak sortzen ikasiz.
EZ GALDU
Irailak 21, larunbata
17:30 | 18:15
Sastiña
ARAMAIO
Sarbacanes
PIROTEKNIAK
- Gabriel Pidoux, oboea
- Gabriel Pidoux, oboea
- Alejandro Pérez Marín, fagota
- Loris Barrucand, klabezina
- Alexandre Teyssonnière de Gramont, violone
Programa Vivaldi eta Händelekin hasten da, eta, ondoren, Dresdengo gorteko musika munduan murgiltzeko aukera ematen digu. Bertan zegoen garai hartako orkestrarik bikainena (Hofkapelle), instrumentu bakoitzeko talentu handiko bakarlariak biltzen zituena. Programa amaitzeko Telemann-en re minorreko Triettoa joko dute, saioko gainerako sonatak baino estilo berantiarragoa duena.
XVIII. mendeko lehen urte horietan, oboeak eta fagotak ospe handia izan zuten Europako gorte guztietan. Dresdenen, musika tresna horietarako obra ugari sortu ziren, eta horrek genero berri baten sorrera ekarri zuen: bi oboerako, fagoterako eta baxu jarraiturako sonata, zeinaren ahalmen dinamikoak idazkera trinko, bertutetsu eta distiratsuari bide eman baitzion.
Sarbacanes XVIII. mendeko musikari eskainitako taldea da, haize instrumentuei balioa ematen diena. Taldea Ensembles Européens Emergents programaren parte izan zen 3 urtez. Gainera, nazioarteko jaialdi askotan parte hartzen du eta, une honetan, Singer-Polignac Fundazioan dago.
EZ GALDU
Irailak 13, ostirala
20:30
San Pedro eliza
Gasteiz
Emsemble la danserye
INAUGURAZIO JARDUNALDIA
KALEJIRA ETA GIROTZE MUSIKALA
Ensemble la Danserye musika eta dantza taldeak Gasteizko erdialdeko eta alde zaharreko kaleak girotuko ditu, pieza errenazentista eta barrokoen interpretazio bikainarekin, Arabako Antzinako Musikaren 42. asteari hasiera emateko.
Kolorez eta energiaz beteriko ekitaldiak kaleak agertoki bilakatuko ditu, iragana eta oraina uztartuz. Haize instrumentu historikoak, hala nola txirimia edo sakebuta, eraikinen artean entzungo dira, eta publikoa beste garai batzuetara eramango dute.
Gonbidatzen zaituztegu musikaren benetakotasunak eta xarmak liluratuta gera zaitezten eta aldi baterako bidaia batean murgiltzera, Gasteizko kaleen inguruneak batzen dituen edertasun eta aberastasunarekin batera.
EZ GALDU
Irailak 12, osteguna
17:30
Erdialdea eta hirigune historikoa (Probintzia plazaraino)
Gasteiz
Lucie Horsch & Olga Paschenko
ZAHARRAK ETA BERRIAK
- Lucie Horsch, moko txirula
- Olga Paschenko, klabea
Lucie Horsch, gora doan 24 urteko izar distiratsua, bere instrumentuaren defendatzaile sutsu eta karismatikoa da. Moko txirularen neskato prodijioa, estilo barrokoaren bertutetsua bihurtu zen. Interprete berritzailea da, musika genero eta errepertorio berriei jakin-minez heltzen diena, beti ere bere talentu aparta erakutsiz. Hainbat aldiz saritu dute; 2020ko ekainean Nederlandse Muziekprijs sari ospetsua eman zioten, Herbeheretako Hezkuntza, Kultura eta Zientzia Ministerioak emandako ohorerik handiena.
Olga Paschenkorekin batera, antzinako musika freskotasun eta sakontasun bikainarekin biziberritzen duten interpretazio zirraragarriak sortuko dituzte. Arabako Antzinako Musikaren Asterako programa berezia sortu dute, gogoangarria eta bakarra izango dena.
EZ GALDU
Sarrerak 6 eurotan – 3 Hobariduna
Irailak 15, igandea
19:00
San Andrés eta San Prudentzio Basilika
Armentia
Justin Taylor & Sophie de Bardonnèche
DESTINÉE
XVII. eta XVIII. mendeetako emakume konpositoreen lanak
- Sophie de Bardonnèche, biolina
- Justin Taylor, klabea
E"Destinée" proiektuaren helburua da XVII. eta XVIII. mendeetako emakume konpositoreen musika lanak berreskuratzea. Hiru urte baino gehiagoko ikerketaren ondoren, proiektu honek Élisabeth Jacquet de la Guerre eta Madmoiselle Duval konpositoreen musika berpizten du. Ellisabeth Jacquet de la Guerre musika familia batean jaio zen eta Luis XIV.aren aurrean debuta egiteagatik ezaguna izan zen. Madmoiselle Duval abeslaria eta konpositorea izan zen. Programa honek aldi horretan emakumeek egindako musikaren kalitatea eta aniztasuna erakusten du. "Destinée" izeneko proiektua Alpha Classics-ek kaleratuko du 2024ko urrian.
Sophie de Bardonnèche Le Consort ganbera musika taldearen sortzailea da eta Les Arts Florissants taldeko kidea; talde barroko onenek deitzen diote.
Justin Taylor gaztea klabearen erreferentea da, eta grabazio diskografiko ugari ditu. 2015ean Brujaseko International Musica Antiqua Harpsichord Competition entzutetsua irabazi zuen.
EZ GALDU
Sarrerak 6 eurotan – 3 Hobariduna
Irailak 12, osteguna
20:30
San Pedro eliza
Gasteiz
La Petit Écurie
LA PETIT ECURIE
KONTZERTU PEDAGOGIKOA
SOINUAREN ESPLORATZAILEAK-OBOEARI BURUZKO ISTORIO MAGIKOAK FAMILIENTZAT
GOMENDATUTAKO ADINA: 5 URTETIK GORAKOAK
La Petite Écurie
- Miriam Jorde Hompanera, oboea
- Valerie Colen, oboea
- Marc Bonastre Riu, taillea
- Giovanni Battista Graziadio, basoia
- Philipp Lamprecht, perkusioa
- Friederike Karig, zuzendaria
Oboe eta fagoten herrialdean dena ordenan dago. Jendea jolasean ari da, barrez, eztabaidan, adiskidetzen, lehiatzen eta maitemintzen. Baina, orduan, ekaitz lazgarri batek lurra astintzen du! Burrunba handia entzuten da. Akordeak zabukatzen dira. Ez da nota bakar bat ere geratzen bere lekuan. Une horretan iritsi da hain desberdina, arraroa eta berria den norbait... Heldu berri horrek lortuko al du harmonia berri bat sortzea? Eta hizkuntza sekretu batean daraman mezua deszifratu ahal izango da?
Petite Ecurie-k adiskidetasunaren eta musika egiteko ahalmenaren istorioa kontatzen du modu ludikoan, musika ugariz lagunduta.
EZ GALDU
Irailak 19, osteguna
17:30
Ignacio Aldecoa Kultur Etxea
Gasteiz
Tiento Nuovo
- Emmanuel Resche-Caserta, biolin bakarlaria
- Víctor Martínez Soto, biolina
- Marta Mayoral, biolina
- Belen Sancho, biolina
- Mriam Hontana, biolina
- Isabel Juárez, biola
- María Martínez, biolontxeloa
- Ismael Campanero, biolonea
- Alberto Martinez, organo positiboa
- Ignacio Prego, gakoa eta zuzendaritza artistikoa
Domenico Scarlattiren (1685-1757) teklarako sonatak Londresen argitaratu ziren lehen aldiz, 1730eko hamarkadaren amaieran. Uste da B. Fortier-ek 1738an inprimatu zuela Essercizi per gravicembalo lana.
Gertakizun horrek, besteren artean, Richard Newton-ek 1939an «Domenico Scarlattiren gurtza ingelesa» izena eman zion fenomenoaren hasiera markatzen du. Argitalpenaz harago, Joseph Kelway klabezinistak (c1702-1782), Charles Burney-k «Scarlatti sektako lider» gisa deskribatuak, haren hizkuntzaren ezagutza sustatu zuen musikariaren lana interpretatuz.
Testuinguru horretan izan zuen Charles Avisonek (1709-1770) Scarlattiren errepertorioaren berri, eta Napoliko konpositorea «ausartzat eta asmamen handikotzat» jo zuen eta «garaiko maisu handien artean» sailkatu.
Domenico Scarlattiren ikasgaiei buruz 1743 egin zuen zazpi zatiko lehen kontzertuak arrakasta izan zuenez, Avison animatu egin zen lau biolin, biola, biolontxelo eta baxu jarraiturako zazpi zatiko hamabi kontzertuak argitaratzera, Domenico Scarlatti jaunaren (1744) klaberako bi irakasgai liburukitan oinarrituta.
Charles Avisonek, bere orkestrazioekin, Scarlattiren sonatek adierazkortasun dimentsio berri bat izatea lortu zuen. Haien inspirazioa, indarra, energia eta freskotasuna, baita sotiltasuna ere, bi konpositoreen indarren baturaren emaitza dira.
Nieves Pascual / Ignacio Prego
EZ GALDU
Irailak 19, osteguna
20.30
Santa Maria katedrala
Gasteiz
Sarbacanes
PIROTEKNIAK
- Gabriel Pidoux, oboea
- Gabriel Pidoux, oboea
- Alejandro Pérez Marín, fagota
- Loris Barrucand, klabezina
- Alexandre Teyssonnière de Gramont, violone
Programa Vivaldi eta Händelekin hasten da, eta, ondoren, Dresdengo gorteko musika munduan murgiltzeko aukera ematen digu. Bertan zegoen garai hartako orkestrarik bikainena (Hofkapelle), instrumentu bakoitzeko talentu handiko bakarlariak biltzen zituena. Programa amaitzeko Telemann-en re minorreko Triettoa joko dute, saioko gainerako sonatak baino estilo berantiarragoa duena.
XVIII. mendeko lehen urte horietan, oboeak eta fagotak ospe handia izan zuten Europako gorte guztietan. Dresdenen, musika tresna horietarako obra ugari sortu ziren, eta horrek genero berri baten sorrera ekarri zuen: bi oboerako, fagoterako eta baxu jarraiturako sonata, zeinaren ahalmen dinamikoak idazkera trinko, bertutetsu eta distiratsuari bide eman baitzion.
Sarbacanes XVIII. mendeko musikari eskainitako taldea da, haize instrumentuei balioa ematen diena. Taldea Ensembles Européens Emergents programaren parte izan zen 3 urtez. Gainera, nazioarteko jaialdi askotan parte hartzen du eta, une honetan, Singer-Polignac Fundazioan dago.
EZ GALDU
Irailak 14, larunbata
20:30
Erregeen Santa Maria eliza
Guardia
Antxieta en cyfra
Joanes Antxietari omenaldia
Carlos Mena, kontratenorra
Daniel Oyarzabal, organo-jotzailea
I Statio: 1450-1488
Johannes de Antxieta (h. 1450/1560-1523): Conditor alme
J. de Antxieta: Domine non secundum peccata nostra
Diego de Fermoselle (h.1460-1521): Amor por quien ti padesco
II Statio: 1489-1494
Johannes Wreede (h. 1430-1482): Nunca fue pena mayor
J. de Antxieta: En memoria d’Alixandre
J. de Antxieta: Dos ánades, madre Juan del Enzina (1468-1529): Una sañosa porfía
III Statio: 1495-1504
Johannes de Anchieta: Ave Sanctissima Maria
Conrad Paumann (1410-1473): MitganczemWillen
J. de Antxieta: Salve Santa facies
J. del Enzina: Triste España sin ventura
IV Statio: 1504-1512
John Taverner (h. 1490-1545): “In nomine”, de la Misa “Gloria tibi Trinitas”
J. de Antxieta: Magnificat sexti toni
Philippe Verdelot (h. 1480-h. 1540): Videns Dominus flentes sorores Lazari
V Statio: 1512-1523
Arnolt Schlik (1460-1525): Pete quid vis
J. de Antxieta: Donsella, madre de Dios
Andrea Antico (1480-1538): Fiamma amorosa
J. de Antxieta: Con amores la mi madre
Joanes Antxieta azpeitiar musikagilea ezinbestekotzat jotzen da iberiar musikak Errenazimentu garaian izan zuen unerik gorena ulertu ahal izateko. Horri esker, sasoi hartan, Iberiar penintsula bikaintasunaren eta musika-abangoardiaren gune esanguratsua izan zen Mendebaldean.
Gasteizko bi interpretatzaile ezagunek, Carlos Mena kontratenorrak eta Daniel Oyarzabal organo-jotzaileak, musikagilea omenduko dute saioan, Errenazimentuan oso hedatuta zegoen eta estimatua zen teknika edo jardun musikal bat erabiliz: “intabulatzea” edo “zifratzea”. Teknika horri jarraiki, jatorriz hainbat ahotsetan interpretatzeko pentsatutako musika hartu eta, geroago, askotariko testuinguruetan jotzen zen, ahots bakarrez eta instrumentu polifoniko baten laguntzaz, hala nola bihuelaren eta lautearen laguntzaz, edo organo baten akonpainamenduz, programa honetan entzungo dugun bezala.
EZ GALDU
Irailak 4, astelehena
20.30 h.
San Migel Goiaingeruaren eliza
(Gasteiz)
Prezioa
3 €
I libri della memoria: Intavolatura de viola
Isabel Villanueva, biola-jotzailea
ALDAKETA: azkenean Ariel Abramovichek joko du; eskuzko bihuelarekin.
“I libri della memoria: Intavolatura de viola”
Música para vihuela de mano, entre España e Italia
Francesco Canova da Milano (1497-1543)
Ricercar n.º 84
Fantasia n.º 81
Ricercar n.º 16
Luys de Narváez (h. 1500-1552): Paseávase el rey moro
Giulio Segni da Modena (1498-1561): Ricercar
Francesco Canova da Milano: Ricercar n.º 82
Luys de Narváez: Fantasía del primer tono (Libro II)
Luys de Narváez:
Fantasía del quarto tono
Diferencias sobre Guárdame las Vacas
Luys de Narváez:
Mille regres. La canción del Emperador del quarto tono de Jusquin
Fantasía del primer tono (Libro I)
Luys Milán (h. 1500-h. 1561)
Fantasía y pavana
Alonso Mudarra (h. 1510-1580)
Fantasía por el primer tono
Diferencias sobre Conde Claros
Ariel Abramovichek Marcus Wesche-k (Bremen, Alemania) 2009an eraikitako eta re-n afinatutako bihuela baxu bat jotzen du, bai eta Martin Haycock-ek (Chichester, Ingalaterra) 2011n eraikitako eta sol-en afinatutako bihuela altu bat ere.
Bihuela tresna atsegingarria da, oso delikatua eta teknika zailekoa, eta ebokazioa eta introspekzioa bultzatzen ditu. Italian sortu zen, XV. mendean, eta Espainian berpizkunde garaia izan zuen goreneko aldia: Errege-erregina Katolikoek lautea debekatu zutenez, arabiar jatorrikoa izateagatik, eta inprentaren goraldiaren ondorioz, Espainiako etxe noble gehienetan bihuela espainiar bat zegoen, eta bere burua kultutzat jotzen zuen edonork tablatura irakurtzeko eta instrumentu hori jotzeko gai izan behar zuen.
Abramovichek aurkezten duen programan, Urrezko Mendeko piezarik adierazgarrienetako batzuk entzungo ditugu. San Vicentejoko baselizaren tamaina txikiak Espainiako XVI. mendeko nobleen aretoetan bizi ziren plazer eta begiespen une horietako batera eramango gaitu.
EZ GALDU
Irailak 9, larunbata
- 18.30
- 19.40
Sortzez Garbiaren baseliza
SAN VICENTEJO (TREVIÑU)
Juglare txikia
ANTZINAKO MUSIKA ETA TXOTXONGILOAK
Emilio Villalba
Sara Marina
Juglare txikia Erdi Aroan bizi den neskatila bat da, eta, garai hartako juglare guztiak bezala, bide, herri eta jauregietan barrena dabil jendea entretenituz, dantza, kantu eta poemak baliatuz. Abentura horietan, historiako hainbat pertsonaia ezagutuko ditu, eta horiek guztiek azalduko digute musika hori nola lantzen zen eta nola interpretatzen, duela 10 mende!
Antzerkia, narrazioa, txotxongiloak eta zuzeneko musika biltzen ditu ikuskizun honek.
- Ikuskizuna gaztelaniaz izango da
- Gomendaturiko adin-tartea: 4 urtetik aurrera
- Iraupena: 50 min.
EZ GALDU
Irailak 2, larunbata
18.00
Ignacio Aldecoa Kultura Etxea
(Vitoria-Gasteiz)
Margoen poesia. Gutun zuria Kirmen Uriberi
Kirmen Uribe ahots
Enrike Solinís
Inolako zalantzarik gabe, Kirmen Uribe (Ondarroa, 1970) Europako egungo literaturaren ahots nagusietakoa da. 2001ean, Bitartean heldu eskutik poema-liburua argitaratu zuenetik, kritikarien aintzatespena lortu du eta harrera ona izan du mundu osoko irakurle askoren artean. Musika beti egon da Uriberen bizitzan eta lanetan, musikagile batek musika lantzen duen moduan darabilelako hizkuntza. Uribek dioenez, “Poesiak bakarrik ez, liburu guztiek dute musika eta kadentzia”.
Arabako AMAk ikasle garaiko Gasteizera itzultzeko gonbita egin dio eta gutun zuria, baimen osoa, eman dio musika eta hitza bateratzen direneko bideak azter ditzan. Enrike Solinís (Bilbo, 1974) gitarra eta laute jotzailea, inprobisatzaile aparta eta artista guztiz sortzailea, izango du lagun proposamen berezi hau biribiltzen.
EZ GALDU
Irailak 2, larunbata
17.30
Arte Ederren Museoa
(Vitoria-Gasteiz)
Prezioa
3 euro
Cadere ad inferos: El diálogo del alma
El León de Oro
Marco Antonio García de Paz, zuzendaria
Cadere ad inferos: Arimaren elkarrizketa
Fedearen azken jauzia
Tomás Luis de Victoria (1548-1611): Salve Regina (SSABar + SATB)
Francisco Guerrero (1528-1599): Ave Virgo Sanctissima (SSATB)
Traizioa
Francisco Guerrero: Si tus penas no pruevo (SSA)
Tomás Luis de Victoria: Una hora (SSAA)
Gizakia kutsatzen duena
Francisco Guerrero: Hei mihi, Domine (SSATTB)
Suntsiketa
Thomas Tallis (h. 1505-1585): Incipit lamentatio (SAATB)
Epaiketa
Tomás Luis de Victoria: Libera me (SSATTB)
Tomás Luis de Victoria: Tenebrae factae sunt (SSAT)
Erospena
Tomás Luis de Victoria: Versa est in luctum (SATTB)
Alonso Lobo (h. 1555-1617): Versa est in luctum (SSATTB)
El León de Oro taldeak leku nabarmena hartu du ahots-musikaren munduan, bere merezimenduengatik, batez ere, Marco Antonio García de Paz zuzendari eta sortzailearen esanetara egindako lan gogor, zorrotz eta hautatuari esker . Lan horretan funtsaturik RTVEren abesbatzaren zuzendaria da gaur egun.
Asturiasko abesbatza ospetsu hori Arabara etorriko da, Urrezko Mendean ohikoa zen ingeles eta iberiar polifoniarik onenaz osaturiko programa eskaintzera. “Cadere ad inferos” lanean kontatzen da bekatu egin duen gizon bat infernura amildu dela, eta bere arima betiko kondenatu duela. Etengabeko elkarrizketa dago argiaren eta iluntasunaren, zeruaren eta infernuaren artean. Azkenean, musikak eman beharko du epaia, erospenaren eta barkamenaren atea zabalik utzita.
EZ GALDU
Irailak 9, larunbata
20.30
Santa Maria katedrala
(GASTEIZ)