Eduki publikatzailea

Vicent Zaragoza eta Elur Arrieta, perkusioak

Musika ibilaldia eta kontzertua

PERCUSBIKA

MUSIKA IBILALDIAK ETA KONTZERTUA

Vicent Zaragoza eta Elur Arrieta, perkusioak. 

Apilaiztik Izkiko Parke Naturalaren zati bat zeharkatzen duen bidexkan, bertaratzen direnen urratsek antzinako erritmoen konpasean durundatuko dute. Ibilbidean zehar, musika emanaldi txikiak iraganeko oihartzun gisa azaleratzen dira, perkusioaren antzinako esentzia eta naturaren baretasuna uztartuz. Zentzumenen ibilbide horren amaieran azken kontzertu bat egongo da, non erritmo tradizional eta garaikideak elkarlotzen diren, antzinakoaren eta berriaren arteko elkarrizketa denboragabea gogora ekarriz. Murgildu zaitez esperientzia paregabe honetan, non musikak eta naturak elkar besarkatzen duten giro magiko eta ahaztezina sortzeko.


¡ADI!

Jarduera honetarako GASTEIZKO DOAKO AUTOBUS ZERBITZUA izango da.

  • Gonbidapen bakoitzarekin PLAZA BAT ERRESERBATZEN DA AUTOBUSEAN.
  • Bertaratzerik ez baduzue, abisatu lehenbailehen actividadcultural@araba.eus helbidera mezu elektroniko bat bidaliz.

Ibilgailua GOYA gasolindegi zaharretik (Monseñor Cadena eta Eleta kalea, 2, 01008 Gasteiz, Araba) irtengo da 10:45ean. Irteera baino 10 minutu lehenago, gutxienez, geltokian prest egon zaitezen eskatzen dizugu, irteera ez atzeratzeko.

 

 

AUTOBUS ORDUTEGIAK:

 

  • § 10:45 GASTEIZTIK AUTOBUSEZ IRTETEA (GOYA GASOLINDEGIA).
  • § 11:30 MUSIKA IBILALDIAK
  • § 13:00 KONTZERTUA ABIZENIZ PLAZAN
  • § 14:00-14:15 GUTXI GORABEHERA, KONTZERTUA AMAITUTAKOAN. GASTEIZERA ITZULTZEKO AUTOBUSAREN IRTEERA 

 

EZ GALDU

 

Sarrerak erosi  

  

Irailak 21, larunbata

11:30 | 13:00

 

  

Izki parke naturala 

Apilaizko plaza 

abisua ABISUA:  Beharrezkoa da sarrera erreserbatzea soilik ibilaldia egiteko eta doako autobusan plaza izateko. 13:00etako kontzerturako Apilaizen lekua librea da.

Mike Fentross & Maarten Ornstein

Mike Fentross & Maarten Ornstein

GOLDBERG BARIAZIOAK 

  • Maarten Ornstein, klarinete baxua
  • Mike Fentross, tiorba

Jatorri musikal erabat ezberdinekoak, kantu ederrekiko maitasunean, genero gurutzatuen esplorazioan eta konbentzioak alde batera uzteko borondatean aurkitu ziren. Maarten Ornstein-Mike Fentross duoak badaki tradizioa bere garaian nola kokatu, munduko hainbat lekutako musika kultura zaharrak eta berriak sotilki nahastuz. Harridura pilatzen dute ezustean, eta Europa mendebaldeko antzinako musikaren, folklore baltikoaren eta inprobisazioaren arteko mugak arakatzen dituzte.

Ohikoa ez den ikuspegiaren bidez, musika mota ezberdin horiek guztiak biltzea lortzen du bikoteak, musika unibertso oso pertsonal eta sofistikatu batean. 2022an, duoak Willem Breuker saria jaso zuen bere arte berritzailearengatik.

Mike Fentross

EZ GALDU

 

Sarrerak erosi

  

Irailak 14, larunbata

18:00

 

  

Eguren Ugarte upeltegia

Guardia

 

Daniel Medina

Daniel Medina

GUSTUAK BILDUTA 

Daniel Medina, klabea

Daniel Medina 2006an jaio zen.  Sari ugari jaso ditu, eta nabarmentzekoa da Euskadiko Musikari Gazteen saria A kategorian, 2024ko martxoan. Gaur egun, Bilboko J. C. de Arriaga Kontserbatorioan ikasten ari da, Juan Manuel Ibarrarekin, eta Pierre Hantade beraren jarraibideak jaso ditu.

EZ GALDU

 

Sarrerak erosi  

  

Irailak 17, asteartea

19:00

 

  

Arteko Andre Mariaren santutegia

Artziniega

Gorputz perkusioko tailerra - Gasteiz

Gorputz perkusioko tailerra

Euskaraz eta gaztelaniaz

17:30 – 18:00, 5-8 urte

18:15 – 19:15, 8-12 urte

 

Haur bakoitzak heldu batekin etorri ahal izango du.

 

Musika sentitzeko modurik onenetako bat hura interpretatzea da, eta zer hobe horretaz gozatzeko, gorputz perkusioko tailer zirraragarri batean teknika oinarrizkoenak erabiltzea baino. Tailer honetan, antzinako musikaren eta musika tradizionalaren doinuak erritmo garaikideekin fusionatuko ditugu.

Tailer hau aukera paregabea da gorputzak musika tresna gisa duen boterea aztertzeko, antzinako melodietan inspiratutako mugimenduen eta perkusio tekniken bidez soinuak eta erritmoak sortzen ikasiz.

EZ GALDU

 

Sarrerak (5-8 urte)   

 

Sarrerak (8-12 urte)   

  

Irailak 13, ostirala 

17:30 | 18:15

 

  

Ignacio Aldecoa Kultura Etxea

Gasteiz

Mike Fentross & Maarten Ornstein

Mike Fentross & Maarten Ornstein

GOLDBERG BARIAZIOAK 

  • Maarten Ornstein, klarinete baxua
  • Mike Fentross, tiorba

Jatorri musikal erabat ezberdinekoak, kantu ederrekiko maitasunean, genero gurutzatuen esplorazioan eta konbentzioak alde batera uzteko borondatean aurkitu ziren. Maarten Ornstein-Mike Fentross duoak badaki tradizioa bere garaian nola kokatu, munduko hainbat lekutako musika kultura zaharrak eta berriak sotilki nahastuz. Harridura pilatzen dute ezustean, eta Europa mendebaldeko antzinako musikaren, folklore baltikoaren eta inprobisazioaren arteko mugak arakatzen dituzte.

Ohikoa ez den ikuspegiaren bidez, musika mota ezberdin horiek guztiak biltzea lortzen du bikoteak, musika unibertso oso pertsonal eta sofistikatu batean. 2022an, duoak Willem Breuker saria jaso zuen bere arte berritzailearengatik.

Mike Fentross

EZ GALDU

 

Sarrerak erosi  

  

Irailak 15, igandea

12:30

 

  

Arte Ederren Museoa 

Gasteiz

Amets proiektua

Amets proiektua

AMETS PROIEKTUA

Köthen eta Leipzig artean

 

Orkestra:

  • Zuzendari artistikoa: Aitzol Iturriagagoitia
  • Biolinak I: Irene Mena, Mirari Ortiz, Eugenia Morales
  • Biolinak II: Enrique Santacecilia, Beatriz Paredes
  • Biolak: Paula Chana, Maialen Lagos, Esteban Ramírez
  • Biolontxeloak: Pablo Linares, Iván Galindo, Luis Nogueira
  • Zenbaloa: Iñaki Sánchez
     

Amets Proiektua goi mailako proiektu artistiko eta pedagogikoa da, Aitzol Iturrriagagoitia artistaren eta pedagogoaren biolin klasearen barruan sortua. Musikeneko, Euskal Herriko Goi Mailako Musika Ikastegiko, hari orkestrarako ikasleek osatua, hari orkestrarako programa barrokoa aurkezten du oraingoan, J.S. Bach-en obrekin.

 

Köthen eta Leipzig artean

  • Brandeburgoko kontzertua, 3. zk., sol maiorrean, BWV 1048
  • Oboe d 'amore kontzertua, BWV 1055
  • Bakarlaria: Hugo Pérez Gómez
  • Bi biolinentzako kontzertua, re minorrean, BWV 1043
  • Bakarlariak: Irene Mena eta Aitzol Iturriagagoitia

 

EZ GALDU

 

 

Sarrerak erosi  

  

Irailak 20, ostirala

20:30

 

  

Santa Maria katedrala

Gasteiz

Doakoa (gonbidapenarekin)

Roberta Mameli & Passamezzo Antico

Roberta Mameli & Passamezzo Antico

HAENDEL-EN ARIA ALEMANAK

  • Roberta Mameli, Sopranoa
  • Pedro Gandia Martin (biolina)
  • Aldo Mata (biolontxeloa)
  • Juan Manuel Ibarra (klabea)

Programa honek tapiz musikal zoragarri bat ehuntzen du, non Haendelen aria alemanek, emozio sakonez blai, Italiako sonaten oparotasun eta zehaztasunarekin hitz egiten duten. Musika hautaketa honek agerian uzten du musika barrokoak muga kulturalak zeharkatzeko eta entzulearekin emozionalki konektatzeko duen ahalmena, arteak askotariko tradizioak adierazpen berezi eta hunkigarri batean elkartzeko duen gaitasuna erakutsiz.

Roberta Mameli errepertorio barrokoaren aitzindarietako bat da, bere moldakortasunagatik eta ahots gardenagatik, bai eta bere interpretazio eta aktore gaitasun handiengatik ere. Passamezzo Anticok XVI. mendetik XVIII. mendera bitarteko Europako musika instrumentalaren interpretazioan sakontzen du eta grabazioak egin ditu Arsis, ONA Digital, RNE eta Euskadi Irratiarentzat.

Roberta Mameli

Passamezzo Antico

EZ GALDU

 

Sarrerak erosi  

  

Irailak 22, igandea

19:30

 

  

Orgaz Dorrea

Fontetxa

Gorputz perkusioko tailerra

Gorputz perkusioko tailerra

GORPUTZ PERKUSIOKO TAILERRA

Euskaraz eta gaztelaniaz

17:30 – 18:00, 5-8 urte

18:15 – 19:15, 8-12 urte

 

Haur bakoitzak heldu batekin etorri ahal izango du.

 

Musika sentitzeko modurik onenetako bat hura interpretatzea da, eta zer hobe horretaz gozatzeko, gorputz perkusioko tailer zirraragarri batean teknika oinarrizkoenak erabiltzea baino. Tailer honetan, antzinako musikaren eta musika tradizionalaren doinuak erritmo garaikideekin fusionatuko ditugu.

Tailer hau aukera paregabea da gorputzak musika tresna gisa duen boterea aztertzeko, antzinako melodietan inspiratutako mugimenduen eta perkusio tekniken bidez soinuak eta erritmoak sortzen ikasiz.

EZ GALDU

 

Sarrerak (5-8 urte)   

 

Sarrerak (8-12 urte)   

  

Irailak 21, larunbata

17:30 | 18:15

 

  

Sastiña

ARAMAIO

Sarbacanes

Sarbacanes

PIROTEKNIAK

  • Gabriel Pidoux, oboea
  • Gabriel Pidoux, oboea
  • Alejandro Pérez Marín, fagota
  • Loris Barrucand, klabezina
  • Alexandre Teyssonnière de Gramont, violone

Programa Vivaldi eta Händelekin hasten da, eta, ondoren, Dresdengo gorteko musika munduan murgiltzeko aukera ematen digu. Bertan zegoen garai hartako orkestrarik bikainena (Hofkapelle), instrumentu bakoitzeko talentu handiko bakarlariak biltzen zituena. Programa amaitzeko Telemann-en re minorreko Triettoa joko dute, saioko gainerako sonatak baino estilo berantiarragoa duena.

XVIII. mendeko lehen urte horietan, oboeak eta fagotak ospe handia izan zuten Europako gorte guztietan. Dresdenen, musika tresna horietarako obra ugari sortu ziren, eta horrek genero berri baten sorrera ekarri zuen: bi oboerako, fagoterako eta baxu jarraiturako sonata, zeinaren ahalmen dinamikoak idazkera trinko, bertutetsu eta distiratsuari bide eman baitzion.

 

 

Sarbacanes XVIII. mendeko musikari eskainitako taldea da, haize instrumentuei balioa ematen diena. Taldea Ensembles Européens Emergents programaren parte izan zen 3 urtez. Gainera, nazioarteko jaialdi askotan parte hartzen du eta, une honetan, Singer-Polignac Fundazioan dago.

EZ GALDU


Sarrerak erosi  

  

Irailak 13, ostirala

20:30 

 

  

San Pedro eliza 

Gasteiz

Emsemble la danserye

Emsemble la danserye

 

INAUGURAZIO JARDUNALDIA 

KALEJIRA ETA GIROTZE MUSIKALA

Emsemble la danserye

Ensemble la Danserye musika eta dantza taldeak Gasteizko erdialdeko eta alde zaharreko kaleak girotuko ditu, pieza errenazentista eta barrokoen interpretazio bikainarekin, Arabako Antzinako Musikaren 42. asteari hasiera emateko.

Kolorez eta energiaz beteriko ekitaldiak kaleak agertoki bilakatuko ditu, iragana eta oraina uztartuz. Haize instrumentu historikoak, hala nola txirimia edo sakebuta, eraikinen artean entzungo dira, eta publikoa beste garai batzuetara eramango dute.

Gonbidatzen zaituztegu musikaren benetakotasunak eta xarmak liluratuta gera zaitezten eta aldi baterako bidaia batean murgiltzera, Gasteizko kaleen inguruneak batzen dituen edertasun eta aberastasunarekin batera.

EZ GALDU

EZ DA GONBIDAPENIK BEHAR

 

  

Irailak 12, osteguna

17:30

 

  

Erdialdea eta hirigune historikoa (Probintzia plazaraino)

Gasteiz

 

Lucie Horsch & Olga Paschenko

Lucie Horsch & Olga Paschenko

ZAHARRAK ETA BERRIAK 
 

  • Lucie Horsch, moko txirula
  • Olga Paschenko, klabea    

 

Lucie Horsch, gora doan 24 urteko izar distiratsua, bere instrumentuaren defendatzaile sutsu eta karismatikoa da. Moko txirularen neskato prodijioa, estilo barrokoaren bertutetsua bihurtu zen. Interprete berritzailea da, musika genero eta errepertorio berriei jakin-minez heltzen diena, beti ere bere talentu aparta erakutsiz. Hainbat aldiz saritu dute; 2020ko ekainean Nederlandse Muziekprijs sari ospetsua eman zioten, Herbeheretako Hezkuntza, Kultura eta Zientzia Ministerioak emandako ohorerik handiena.

Olga Paschenkorekin batera, antzinako musika freskotasun eta sakontasun bikainarekin biziberritzen duten interpretazio zirraragarriak sortuko dituzte. Arabako Antzinako Musikaren Asterako programa berezia sortu dute, gogoangarria eta bakarra izango dena.

 

 

EZ GALDU

 

Sarrerak 6 eurotan – 3 Hobariduna
 

 

Sarrerak erosi  

  

Irailak 15, igandea

19:00

 

  

San Andrés eta San Prudentzio Basilika

Armentia

Justin Taylor - Sophie de Bardonneche

Justin Taylor & Sophie de Bardonnèche

DESTINÉE

XVII. eta XVIII. mendeetako emakume konpositoreen lanak

  • Sophie de Bardonnèche, biolina
  • Justin Taylor, klabea


E"Destinée" proiektuaren helburua da XVII. eta XVIII. mendeetako emakume konpositoreen musika lanak berreskuratzea. Hiru urte baino gehiagoko ikerketaren ondoren, proiektu honek Élisabeth Jacquet de la Guerre eta Madmoiselle Duval konpositoreen musika berpizten du. Ellisabeth Jacquet de la Guerre musika familia batean jaio zen eta Luis XIV.aren aurrean debuta egiteagatik ezaguna izan zen. Madmoiselle Duval abeslaria eta konpositorea izan zen. Programa honek aldi horretan emakumeek egindako musikaren kalitatea eta aniztasuna erakusten du. "Destinée" izeneko proiektua Alpha Classics-ek kaleratuko du 2024ko urrian.
 

 

Sophie de Bardonnèche Le Consort ganbera musika taldearen sortzailea da eta Les Arts Florissants taldeko kidea; talde barroko onenek deitzen diote.

 

Justin Taylor gaztea klabearen erreferentea da, eta grabazio diskografiko ugari ditu. 2015ean Brujaseko International Musica Antiqua Harpsichord Competition entzutetsua irabazi zuen.

EZ GALDU


Sarrerak 6 eurotan – 3 Hobariduna

 

Sarrerak erosi  

  

Irailak 12, osteguna

20:30 

 

  

San Pedro eliza 

Gasteiz

La Petit Écurie

La Petit Écurie

LA PETIT ECURIE

KONTZERTU PEDAGOGIKOA

SOINUAREN ESPLORATZAILEAK-OBOEARI BURUZKO ISTORIO MAGIKOAK FAMILIENTZAT

GOMENDATUTAKO ADINA: 5 URTETIK GORAKOAK

La Petite Écurie

  • Miriam Jorde Hompanera, oboea
  • Valerie Colen, oboea
  • Marc Bonastre Riu, taillea
  • Giovanni Battista Graziadio, basoia
  • Philipp Lamprecht, perkusioa
  • Friederike Karig, zuzendaria

La Petit Écurie

 

Oboe eta fagoten herrialdean dena ordenan dago. Jendea jolasean ari da, barrez, eztabaidan, adiskidetzen, lehiatzen eta maitemintzen. Baina, orduan, ekaitz lazgarri batek lurra astintzen du! Burrunba handia entzuten da. Akordeak zabukatzen dira. Ez da nota bakar bat ere geratzen bere lekuan. Une horretan iritsi da hain desberdina, arraroa eta berria den norbait... Heldu berri horrek lortuko al du harmonia berri bat sortzea? Eta hizkuntza sekretu batean daraman mezua deszifratu ahal izango da?

Petite Ecurie-k adiskidetasunaren eta musika egiteko ahalmenaren istorioa kontatzen du modu ludikoan, musika ugariz lagunduta.

EZ GALDU

 

Sarrerak erosi  

  

Irailak 19, osteguna

17:30 

 

  

Ignacio Aldecoa Kultur Etxea

Gasteiz

Tiento Nuovo

Tiento Nuovo

  • Emmanuel Resche-Caserta, biolin bakarlaria
  • Víctor Martínez Soto, biolina
  • Marta Mayoral, biolina
  • Belen Sancho, biolina
  • Mriam Hontana, biolina
  • Isabel Juárez, biola
  • María Martínez, biolontxeloa
  • Ismael Campanero, biolonea
  • Alberto Martinez, organo positiboa
  • Ignacio Prego, gakoa eta zuzendaritza artistikoa

Domenico Scarlattiren (1685-1757) teklarako sonatak Londresen argitaratu ziren lehen aldiz, 1730eko hamarkadaren amaieran. Uste da B. Fortier-ek 1738an inprimatu zuela Essercizi per gravicembalo lana.

Gertakizun horrek, besteren artean, Richard Newton-ek 1939an «Domenico Scarlattiren gurtza ingelesa» izena eman zion fenomenoaren hasiera markatzen du. Argitalpenaz harago, Joseph Kelway klabezinistak (c1702-1782), Charles Burney-k «Scarlatti sektako lider» gisa deskribatuak, haren hizkuntzaren ezagutza sustatu zuen musikariaren lana interpretatuz.

Testuinguru horretan izan zuen Charles Avisonek (1709-1770) Scarlattiren errepertorioaren berri, eta Napoliko konpositorea «ausartzat eta asmamen handikotzat» jo zuen eta «garaiko maisu handien artean» sailkatu.

Domenico Scarlattiren ikasgaiei buruz 1743 egin zuen zazpi zatiko lehen kontzertuak arrakasta izan zuenez, Avison animatu egin zen lau biolin, biola, biolontxelo eta baxu jarraiturako zazpi zatiko hamabi kontzertuak argitaratzera, Domenico Scarlatti jaunaren (1744) klaberako bi irakasgai liburukitan oinarrituta.

Charles Avisonek, bere orkestrazioekin, Scarlattiren sonatek adierazkortasun dimentsio berri bat izatea lortu zuen. Haien inspirazioa, indarra, energia eta freskotasuna, baita sotiltasuna ere, bi konpositoreen indarren baturaren emaitza dira.

 

Nieves Pascual / Ignacio Prego

EZ GALDU

 

Doan gonbidapenarekin

 

GONBIDAPENA  

  

Irailak 19, osteguna

20.30

 

  

Santa Maria katedrala

Gasteiz

Sarbacanes

Sarbacanes

PIROTEKNIAK

 

  • Gabriel Pidoux, oboea
  • Gabriel Pidoux, oboea
  • Alejandro Pérez Marín, fagota
  • Loris Barrucand, klabezina
  • Alexandre Teyssonnière de Gramont, violone

Programa Vivaldi eta Händelekin hasten da, eta, ondoren, Dresdengo gorteko musika munduan murgiltzeko aukera ematen digu. Bertan zegoen garai hartako orkestrarik bikainena (Hofkapelle), instrumentu bakoitzeko talentu handiko bakarlariak biltzen zituena. Programa amaitzeko Telemann-en re minorreko Triettoa joko dute, saioko gainerako sonatak baino estilo berantiarragoa duena.

XVIII. mendeko lehen urte horietan, oboeak eta fagotak ospe handia izan zuten Europako gorte guztietan. Dresdenen, musika tresna horietarako obra ugari sortu ziren, eta horrek genero berri baten sorrera ekarri zuen: bi oboerako, fagoterako eta baxu jarraiturako sonata, zeinaren ahalmen dinamikoak idazkera trinko, bertutetsu eta distiratsuari bide eman baitzion.

 

 

Sarbacanes XVIII. mendeko musikari eskainitako taldea da, haize instrumentuei balioa ematen diena. Taldea Ensembles Européens Emergents programaren parte izan zen 3 urtez. Gainera, nazioarteko jaialdi askotan parte hartzen du eta, une honetan, Singer-Polignac Fundazioan dago.

EZ GALDU

  

Irailak 14, larunbata

20:30 

 

  

Erregeen Santa Maria eliza

Guardia

 

Antxieta en cyfra

Antxieta en cyfra

Joanes Antxietari omenaldia

Carlos Mena, kontratenorra

Daniel Oyarzabal, organo-jotzailea

 

I Statio: 1450-1488

Johannes de Antxieta (h. 1450/1560-1523): Conditor alme

J. de Antxieta: Domine non secundum peccata nostra

Diego de Fermoselle (h.1460-1521): Amor por quien ti padesco

 

II Statio: 1489-1494

Johannes Wreede (h. 1430-1482): Nunca fue pena mayor

J. de Antxieta: En memoria d’Alixandre

J. de Antxieta: Dos ánades, madre Juan del Enzina (1468-1529): Una sañosa porfía

 

III Statio: 1495-1504

Johannes de Anchieta: Ave Sanctissima Maria

Conrad Paumann (1410-1473): MitganczemWillen

J. de Antxieta: Salve Santa facies

J. del Enzina: Triste España sin ventura

 

IV Statio: 1504-1512

John Taverner (h. 1490-1545): “In nomine”, de la Misa “Gloria tibi Trinitas”

J. de Antxieta: Magnificat sexti toni

Philippe Verdelot (h. 1480-h. 1540): Videns Dominus flentes sorores Lazari

 

V Statio: 1512-1523

Arnolt Schlik (1460-1525): Pete quid vis

J. de Antxieta: Donsella, madre de Dios

Andrea Antico (1480-1538): Fiamma amorosa

J. de Antxieta: Con amores la mi madre

 

 

Joanes Antxieta azpeitiar musikagilea ezinbestekotzat jotzen da iberiar musikak Errenazimentu garaian izan zuen unerik gorena ulertu ahal izateko. Horri esker, sasoi hartan, Iberiar penintsula bikaintasunaren eta musika-abangoardiaren gune esanguratsua izan zen Mendebaldean.

Gasteizko bi interpretatzaile ezagunek, Carlos Mena kontratenorrak eta Daniel Oyarzabal organo-jotzaileak, musikagilea omenduko dute saioan, Errenazimentuan oso hedatuta zegoen eta estimatua zen teknika edo jardun musikal bat erabiliz: “intabulatzea” edo “zifratzea”. Teknika horri jarraiki, jatorriz hainbat ahotsetan interpretatzeko pentsatutako musika hartu eta, geroago, askotariko testuinguruetan jotzen zen, ahots bakarrez eta instrumentu polifoniko baten laguntzaz, hala nola bihuelaren eta lautearen laguntzaz, edo organo baten akonpainamenduz, programa honetan entzungo dugun bezala.

 

 

EZ GALDU

  
 

Irailak 4, astelehena
20.30 h.

 

 

  

San Migel Goiaingeruaren eliza
(Gasteiz)

 

Prezioa

3 €

Ariel Abramovich. Argazkia: PFJUAREZ

I libri della memoria: Intavolatura de viola

Isabel Villanueva, biola-jotzailea 

ALDAKETA: azkenean Ariel Abramovichek joko du; eskuzko bihuelarekin. 


“I libri della memoria: Intavolatura de viola”
Música para vihuela de mano, entre España e Italia

 

Francesco Canova da Milano (1497-1543)

Ricercar n.º 84

Fantasia n.º 81

Ricercar n.º 16

 

Luys de Narváez (h. 1500-1552): Paseávase el rey moro

Giulio Segni da Modena (1498-1561): Ricercar

Francesco Canova da Milano: Ricercar n.º 82

Luys de Narváez: Fantasía del primer tono (Libro II)

 

Luys de Narváez:

Fantasía del quarto tono

Diferencias sobre Guárdame las Vacas

 

Luys de Narváez:

Mille regres. La canción del Emperador del quarto tono de Jusquin

Fantasía del primer tono (Libro I)

 

Luys Milán (h. 1500-h. 1561)

Fantasía y pavana

 

Alonso Mudarra (h. 1510-1580)

Fantasía por el primer tono

Diferencias sobre Conde Claros

 

Ariel Abramovichek Marcus Wesche-k (Bremen, Alemania) 2009an eraikitako eta re-n afinatutako bihuela baxu bat jotzen du, bai eta Martin Haycock-ek (Chichester, Ingalaterra) 2011n eraikitako eta sol-en afinatutako bihuela altu bat ere.

Bihuela tresna atsegingarria da, oso delikatua eta teknika zailekoa, eta ebokazioa eta introspekzioa bultzatzen ditu. Italian sortu zen, XV. mendean, eta Espainian berpizkunde garaia izan zuen goreneko aldia: Errege-erregina Katolikoek lautea debekatu zutenez, arabiar jatorrikoa izateagatik, eta inprentaren goraldiaren ondorioz, Espainiako etxe noble gehienetan bihuela espainiar bat zegoen, eta bere burua kultutzat jotzen zuen edonork tablatura irakurtzeko eta instrumentu hori jotzeko gai izan behar zuen.

Abramovichek aurkezten duen programan, Urrezko Mendeko piezarik adierazgarrienetako batzuk entzungo ditugu. San Vicentejoko baselizaren tamaina txikiak Espainiako XVI. mendeko nobleen aretoetan bizi ziren plazer eta begiespen une horietako batera eramango gaitu.

 

 

EZ GALDU

Lehen pasea

 

Bigarren pasea

  
 

Irailak 9, larunbata

  • 18.30 
  • 19.40 

 

 

  

Sortzez Garbiaren baseliza
SAN VICENTEJO (TREVIÑU)

 

 

Juglare txikia

Juglare txikia

ANTZINAKO MUSIKA ETA TXOTXONGILOAK

Emilio Villalba

Sara Marina

 

Juglare txikia Erdi Aroan bizi den neskatila bat da, eta, garai hartako juglare guztiak bezala, bide, herri eta jauregietan barrena dabil jendea entretenituz, dantza, kantu eta poemak baliatuz. Abentura horietan, historiako hainbat pertsonaia ezagutuko ditu, eta horiek guztiek azalduko digute musika hori nola lantzen zen eta nola interpretatzen, duela 10 mende!

Antzerkia, narrazioa, txotxongiloak eta zuzeneko musika biltzen ditu ikuskizun honek.
 

  • Ikuskizuna gaztelaniaz izango da
  • Gomendaturiko adin-tartea: 4 urtetik aurrera
  • Iraupena: 50 min.
     

 

EZ GALDU

  
 

Irailak 2, larunbata
18.00

 

 

  

Ignacio Aldecoa Kultura Etxea
(Vitoria-Gasteiz)

 

Margoen poesia. Gutun zuria Kirmen Uriberi

Margoen poesia. Gutun zuria Kirmen Uriberi

Kirmen Uribe ahots

Enrike Solinís 

 

Inolako zalantzarik gabe, Kirmen Uribe (Ondarroa, 1970) Europako egungo literaturaren ahots nagusietakoa da. 2001ean, Bitartean heldu eskutik poema-liburua argitaratu zuenetik, kritikarien aintzatespena lortu du eta harrera ona izan du mundu osoko irakurle askoren artean. Musika beti egon da Uriberen bizitzan eta lanetan, musikagile batek musika lantzen duen moduan darabilelako hizkuntza. Uribek dioenez, “Poesiak bakarrik ez, liburu guztiek dute musika eta kadentzia”.

 

 

Arabako AMAk ikasle garaiko Gasteizera itzultzeko gonbita egin dio eta gutun zuria, baimen osoa, eman dio musika eta hitza bateratzen direneko bideak azter ditzan. Enrike Solinís (Bilbo, 1974) gitarra eta laute jotzailea, inprobisatzaile aparta eta artista guztiz sortzailea, izango du lagun proposamen berezi hau biribiltzen.

EZ GALDU

  
 

Irailak 2, larunbata
17.30

 

 

  

Arte Ederren Museoa
(Vitoria-Gasteiz)

 

Prezioa

3 euro

Cadere ad inferos: Arimaren elkarrizketa

Cadere ad inferos: El diálogo del alma

El León de Oro
Marco Antonio García de Paz,
zuzendaria


Cadere ad inferos: Arimaren elkarrizketa

Fedearen azken jauzia

Tomás Luis de Victoria (1548-1611): Salve Regina (SSABar + SATB)

Francisco Guerrero (1528-1599): Ave Virgo Sanctissima (SSATB)

 

Traizioa

Francisco Guerrero: Si tus penas no pruevo (SSA)

Tomás Luis de Victoria: Una hora (SSAA)

 

Gizakia kutsatzen duena

Francisco Guerrero: Hei mihi, Domine (SSATTB)

 

Suntsiketa

Thomas Tallis (h. 1505-1585): Incipit lamentatio (SAATB)

 

Epaiketa

Tomás Luis de Victoria: Libera me (SSATTB)

Tomás Luis de Victoria: Tenebrae factae sunt (SSAT)

 

Erospena

Tomás Luis de Victoria: Versa est in luctum (SATTB)

Alonso Lobo (h. 1555-1617): Versa est in luctum (SSATTB)

 

 

El León de Oro taldeak leku nabarmena hartu du ahots-musikaren munduan, bere merezimenduengatik, batez ere, Marco Antonio García de Paz zuzendari eta sortzailearen esanetara egindako lan gogor, zorrotz eta hautatuari esker . Lan horretan funtsaturik RTVEren abesbatzaren zuzendaria da gaur egun.

 

Asturiasko abesbatza ospetsu hori Arabara etorriko da, Urrezko Mendean ohikoa zen ingeles eta iberiar polifoniarik onenaz osaturiko programa eskaintzera. “Cadere ad inferos” lanean kontatzen da bekatu egin duen gizon bat infernura amildu dela, eta bere arima betiko kondenatu duela. Etengabeko elkarrizketa dago argiaren eta iluntasunaren, zeruaren eta infernuaren artean. Azkenean, musikak eman beharko du epaia, erospenaren eta barkamenaren atea zabalik utzita.
 

El leon de oro

 

El león de oro
Satec



INAEM


Asturiasko Printzerria
 
 

 

Asturiasko Printzerriko Gobernuak diruz lagundutako jarduera
 

EZ GALDU

 

Sarrerak erosi

  
 

Irailak 9, larunbata
20.30

 

  

Santa Maria katedrala
(GASTEIZ)