Eduki publikatzailea

Antxieta en cyfra

Antxieta en cyfra

Joanes Antxietari omenaldia

Carlos Mena, kontratenorra

Daniel Oyarzabal, organo-jotzailea

 

I Statio: 1450-1488

Johannes de Antxieta (h. 1450/1560-1523): Conditor alme

J. de Antxieta: Domine non secundum peccata nostra

Diego de Fermoselle (h.1460-1521): Amor por quien ti padesco

 

II Statio: 1489-1494

Johannes Wreede (h. 1430-1482): Nunca fue pena mayor

J. de Antxieta: En memoria d’Alixandre

J. de Antxieta: Dos ánades, madre Juan del Enzina (1468-1529): Una sañosa porfía

 

III Statio: 1495-1504

Johannes de Anchieta: Ave Sanctissima Maria

Conrad Paumann (1410-1473): MitganczemWillen

J. de Antxieta: Salve Santa facies

J. del Enzina: Triste España sin ventura

 

IV Statio: 1504-1512

John Taverner (h. 1490-1545): “In nomine”, de la Misa “Gloria tibi Trinitas”

J. de Antxieta: Magnificat sexti toni

Philippe Verdelot (h. 1480-h. 1540): Videns Dominus flentes sorores Lazari

 

V Statio: 1512-1523

Arnolt Schlik (1460-1525): Pete quid vis

J. de Antxieta: Donsella, madre de Dios

Andrea Antico (1480-1538): Fiamma amorosa

J. de Antxieta: Con amores la mi madre

 

 

Joanes Antxieta azpeitiar musikagilea ezinbestekotzat jotzen da iberiar musikak Errenazimentu garaian izan zuen unerik gorena ulertu ahal izateko. Horri esker, sasoi hartan, Iberiar penintsula bikaintasunaren eta musika-abangoardiaren gune esanguratsua izan zen Mendebaldean.

Gasteizko bi interpretatzaile ezagunek, Carlos Mena kontratenorrak eta Daniel Oyarzabal organo-jotzaileak, musikagilea omenduko dute saioan, Errenazimentuan oso hedatuta zegoen eta estimatua zen teknika edo jardun musikal bat erabiliz: “intabulatzea” edo “zifratzea”. Teknika horri jarraiki, jatorriz hainbat ahotsetan interpretatzeko pentsatutako musika hartu eta, geroago, askotariko testuinguruetan jotzen zen, ahots bakarrez eta instrumentu polifoniko baten laguntzaz, hala nola bihuelaren eta lautearen laguntzaz, edo organo baten akonpainamenduz, programa honetan entzungo dugun bezala.

 

 

EZ GALDU

  
 

Irailak 4, astelehena
20.30 h.

 

 

  

San Migel Goiaingeruaren eliza
(Gasteiz)

 

Prezioa

3 €

Ariel Abramovich. Argazkia: PFJUAREZ

I libri della memoria: Intavolatura de viola

Isabel Villanueva, biola-jotzailea 

ALDAKETA: azkenean Ariel Abramovichek joko du; eskuzko bihuelarekin. 


“I libri della memoria: Intavolatura de viola”
Música para vihuela de mano, entre España e Italia

 

Francesco Canova da Milano (1497-1543)

Ricercar n.º 84

Fantasia n.º 81

Ricercar n.º 16

 

Luys de Narváez (h. 1500-1552): Paseávase el rey moro

Giulio Segni da Modena (1498-1561): Ricercar

Francesco Canova da Milano: Ricercar n.º 82

Luys de Narváez: Fantasía del primer tono (Libro II)

 

Luys de Narváez:

Fantasía del quarto tono

Diferencias sobre Guárdame las Vacas

 

Luys de Narváez:

Mille regres. La canción del Emperador del quarto tono de Jusquin

Fantasía del primer tono (Libro I)

 

Luys Milán (h. 1500-h. 1561)

Fantasía y pavana

 

Alonso Mudarra (h. 1510-1580)

Fantasía por el primer tono

Diferencias sobre Conde Claros

 

Ariel Abramovichek Marcus Wesche-k (Bremen, Alemania) 2009an eraikitako eta re-n afinatutako bihuela baxu bat jotzen du, bai eta Martin Haycock-ek (Chichester, Ingalaterra) 2011n eraikitako eta sol-en afinatutako bihuela altu bat ere.

Bihuela tresna atsegingarria da, oso delikatua eta teknika zailekoa, eta ebokazioa eta introspekzioa bultzatzen ditu. Italian sortu zen, XV. mendean, eta Espainian berpizkunde garaia izan zuen goreneko aldia: Errege-erregina Katolikoek lautea debekatu zutenez, arabiar jatorrikoa izateagatik, eta inprentaren goraldiaren ondorioz, Espainiako etxe noble gehienetan bihuela espainiar bat zegoen, eta bere burua kultutzat jotzen zuen edonork tablatura irakurtzeko eta instrumentu hori jotzeko gai izan behar zuen.

Abramovichek aurkezten duen programan, Urrezko Mendeko piezarik adierazgarrienetako batzuk entzungo ditugu. San Vicentejoko baselizaren tamaina txikiak Espainiako XVI. mendeko nobleen aretoetan bizi ziren plazer eta begiespen une horietako batera eramango gaitu.

 

 

EZ GALDU

Lehen pasea

 

Bigarren pasea

  
 

Irailak 9, larunbata

  • 18.30 
  • 19.40 

 

 

  

Sortzez Garbiaren baseliza
SAN VICENTEJO (TREVIÑU)

 

 

Juglare txikia

Juglare txikia

ANTZINAKO MUSIKA ETA TXOTXONGILOAK

Emilio Villalba

Sara Marina

 

Juglare txikia Erdi Aroan bizi den neskatila bat da, eta, garai hartako juglare guztiak bezala, bide, herri eta jauregietan barrena dabil jendea entretenituz, dantza, kantu eta poemak baliatuz. Abentura horietan, historiako hainbat pertsonaia ezagutuko ditu, eta horiek guztiek azalduko digute musika hori nola lantzen zen eta nola interpretatzen, duela 10 mende!

Antzerkia, narrazioa, txotxongiloak eta zuzeneko musika biltzen ditu ikuskizun honek.
 

  • Ikuskizuna gaztelaniaz izango da
  • Gomendaturiko adin-tartea: 4 urtetik aurrera
  • Iraupena: 50 min.
     

 

EZ GALDU

  
 

Irailak 2, larunbata
18.00

 

 

  

Ignacio Aldecoa Kultura Etxea
(Vitoria-Gasteiz)

 

Margoen poesia. Gutun zuria Kirmen Uriberi

Margoen poesia. Gutun zuria Kirmen Uriberi

Kirmen Uribe ahots

Enrike Solinís 

 

Inolako zalantzarik gabe, Kirmen Uribe (Ondarroa, 1970) Europako egungo literaturaren ahots nagusietakoa da. 2001ean, Bitartean heldu eskutik poema-liburua argitaratu zuenetik, kritikarien aintzatespena lortu du eta harrera ona izan du mundu osoko irakurle askoren artean. Musika beti egon da Uriberen bizitzan eta lanetan, musikagile batek musika lantzen duen moduan darabilelako hizkuntza. Uribek dioenez, “Poesiak bakarrik ez, liburu guztiek dute musika eta kadentzia”.

 

 

Arabako AMAk ikasle garaiko Gasteizera itzultzeko gonbita egin dio eta gutun zuria, baimen osoa, eman dio musika eta hitza bateratzen direneko bideak azter ditzan. Enrike Solinís (Bilbo, 1974) gitarra eta laute jotzailea, inprobisatzaile aparta eta artista guztiz sortzailea, izango du lagun proposamen berezi hau biribiltzen.

EZ GALDU

  
 

Irailak 2, larunbata
17.30

 

 

  

Arte Ederren Museoa
(Vitoria-Gasteiz)

 

Prezioa

3 euro

Cadere ad inferos: Arimaren elkarrizketa

Cadere ad inferos: El diálogo del alma

El León de Oro
Marco Antonio García de Paz,
zuzendaria


Cadere ad inferos: Arimaren elkarrizketa

Fedearen azken jauzia

Tomás Luis de Victoria (1548-1611): Salve Regina (SSABar + SATB)

Francisco Guerrero (1528-1599): Ave Virgo Sanctissima (SSATB)

 

Traizioa

Francisco Guerrero: Si tus penas no pruevo (SSA)

Tomás Luis de Victoria: Una hora (SSAA)

 

Gizakia kutsatzen duena

Francisco Guerrero: Hei mihi, Domine (SSATTB)

 

Suntsiketa

Thomas Tallis (h. 1505-1585): Incipit lamentatio (SAATB)

 

Epaiketa

Tomás Luis de Victoria: Libera me (SSATTB)

Tomás Luis de Victoria: Tenebrae factae sunt (SSAT)

 

Erospena

Tomás Luis de Victoria: Versa est in luctum (SATTB)

Alonso Lobo (h. 1555-1617): Versa est in luctum (SSATTB)

 

 

El León de Oro taldeak leku nabarmena hartu du ahots-musikaren munduan, bere merezimenduengatik, batez ere, Marco Antonio García de Paz zuzendari eta sortzailearen esanetara egindako lan gogor, zorrotz eta hautatuari esker . Lan horretan funtsaturik RTVEren abesbatzaren zuzendaria da gaur egun.

 

Asturiasko abesbatza ospetsu hori Arabara etorriko da, Urrezko Mendean ohikoa zen ingeles eta iberiar polifoniarik onenaz osaturiko programa eskaintzera. “Cadere ad inferos” lanean kontatzen da bekatu egin duen gizon bat infernura amildu dela, eta bere arima betiko kondenatu duela. Etengabeko elkarrizketa dago argiaren eta iluntasunaren, zeruaren eta infernuaren artean. Azkenean, musikak eman beharko du epaia, erospenaren eta barkamenaren atea zabalik utzita.
 

El leon de oro

 

El león de oro
Satec



INAEM


Asturiasko Printzerria
 
 

 

Asturiasko Printzerriko Gobernuak diruz lagundutako jarduera
 

EZ GALDU

 

Sarrerak erosi

  
 

Irailak 9, larunbata
20.30

 

  

Santa Maria katedrala
(GASTEIZ)

 

Arabako Antzinako Musikaren 41. Astearen amaierako kontzertua: Joanes Antxieta

Arabako Antzinako Musikaren 41. Astearen amaierako kontzertua: Joanes Antxieta

INTONATIONES

  • David Sagastume, kontratenorra eta zuzendaria
  • Diego Blázquez,  tenorra
  • Lluís Arratia, baritonoa
  • Bart Vandewege, baxua
  • Daniel Oyarzabal, organo-jotzailea

Arabako Antzinako Musikaren 41. Astearen amaierako kontzertua: Joanes Antxieta

Juan de Antxieta (h. 1450/60-1523)

Magnificat del III tono † *

Antonio de Cabezón (1510-1566)

Versos de órgano **

Juan de Antxieta 

Ave Sanctissima Maria
O bone Jesu
Virgo et Mater

Antonio de Cabezón

Diferencias sobre el Canto del Caballero **

Johannes de Anchieta 

Salve Sancta Parens
Missa Quarti Toni Sine Nomine *
I. Kyrie
II. Gloria
Congratulamini Mihi **
III. Credo
IV. Sanctus
Domine Jesu Christe
V. Agnus

† Berreskuratze historikoa. Estreinaldia garai modernoetan

* David Sagastumeren transkripzioa

** Organoz soilik jo beharreko lanak

Antxietaren urteurrena giltzarri izan duen Arabako AMAren amaierako kontzertua Estibalizko santutegi maite-maitean izango da. Aurten, jubileu-urtea edo urte santua izango da santutegian eta ustekaberen batez gozatuko dugu azken kontzertu horretan.

Antxietaren Magnificat del III tono lehen aldiz entzungo da. David Sagastume gasteiztar kontratenorrak berreskuratu du Tarazonako Katedraleko eta Kataluniako Liburutegi Nazionaleko artxiboetatik. Gainera, interpretazio-era berritzeko ahaleginetan, Missa Sine Nomine, delakoaren transkripzio berria egin du, eta osorik entzuteko aukera izango dugu, Intonationes taldeko kideen ahots gozoetan eta Daniel Oyarzabaleek organoz lagundurik.

 

EZ GALDU

Sarrerak erosi

 

  
 

Irailak 10, igandea
19.30 (Bisita gidatua: 18.00)

 

 

  

Estibalizko Andre Mariaren santutegia
(Argandoña)

 

 

BISITA GIDATUA

Informazio gehiago eta erreserbak: actividadcultural@araba.eus

Klasiko jarraitua: Bach-Abelen gizartea

Klasiko jarraitua: Bach-Abelen gizartea

ANACRONÍA

David Gutiérrez, txirula barrokoa

Pablo Albarracín, biolin barrokoa

Luis Manuel Vicente, biola barrokoa

Marc de la Linde, zango-biola

Marina López, klabezina


Klasiko jarraitua: Bach-Abelen gizartea

Johann Christian Bach (1735-1782)

Cuarteto para flauta en do mayor, WB 58
Allegro – Rondeau: Grazioso

Carl Friedrich Abel (1723-1787)

Cuarteto para flauta en re mayor, WK 226
Allegro non troppo – Un poco vivace

Juan Oliver Astorga (1733-1830)

Trío para dos violines y bajo nº 4
Andante – Allegro – Rondó

Carl Philipp Emanuel Bach (1714-1788)

Divertimento en sol mayor, H. 642
Allegro – Andante un poco Largo – Rondeau in tempo di Minuetto

Franz Joseph Haydn (1732-1809)

Divertimento en re mayor, Hob.II: D9, de Seis cuartetos para flauta, op. 5
Allegro assai – Adagio – Minuetto – Presto

Kontzertu publikoak ezartzeko historiako mugarrietako bat Londresen gertatu zen, XVIII. mendearen bigarren erdian. Hamabost urtetik gorako aldian, 1765etik 1781era, hain zuzen ere, kontzertu-sail batek Tamesis ibaiaren hiriko bizitza musikala girotu zuen, eta hurrengo mendean metropoliak izan zuen jarduera harrigarriaren hasiera izan zen. Ekimenaren antolatzaileak Carl Friedrich Abel eta Johann Christian Bach izan ziren. Gauetan, oro har, ganbera-lanak jotzen ziren, Anacronia taldeak kontzertu honetarako hautatu dituenen bezalakoak. Taldeak buruz joko du, zutik eta klabezinaren inguruan, entzunaldi horiek antzina egiten ziren modu berean.

Programa horri esker, Anacronía taldeak FestClásica Musika Klasikoko Jaialdien Espainiako Elkartearen 2023ko “Ensemble Emergente” saria lortu du.
 

 

 

 

 

 

EZ GALDU

Sarrerak erosi

  
 

Irailak 10, igandea
Bisita gidatua: 12.00 (Erreserbatu hemen: actividadcultural@araba.eus)
Kontzertua: 13.00 

Informazio gehiago: https://web.araba.eus/eu/museoak/varonatarren-dorrea/historia

 

  

Varonatarren jauregia
Villanañe (Gaubea)

 

 

BISITA GIDATUA

Informazio gehiago eta erreserbak: actividadcultural@araba.eus

Salve Regina

Salve Regina

Alicia Amo, sopranoa

MUSICA BOSCARECCIA
Alexis Aguado,
biolin-jotzailea
Kepa Artetxe, biola-jotzailea
Mercedes Ruiz, txelo-jotzailea
Xisco Aguiló, violone-jotzailea
Juan Carlos de Mulder, tiorba-jotzailea
Carlos García-Bernalt, klabezin- eta organo-jotzailea
Andoni Mercero, biolin-jotzailea eta zuzendaria


Salve Regina

Francisco Corselli (1705-1778)

Ave Regina la minorrean, soprano, soka eta baxu jarraituarentzat (A. Merceroren moldaketa): Cantabile – Allegro

 

Sebastian de Albero (1722-1756)

Fuga en re menor: Allegro (sokako moldaketak: A. Mercero)
Sonata para clave en re mayor: Allegro

 

Giovanni Battista Pergolesi (1710-1736)

Salve Regina Do minorrean, soprano, soka eta baxu jarraituarentzat: Salve Regina – Ad te clamamus – Eia ergo – Et Jasum benedictum – O Virgo Maria

 

Antonio Soler (1729-1783)

Sonata para clave nº 117 en re menor (soka eta baxu jarraiturako moldaketak: A. Mercero): Molto moderato

 

José de Nebra (1702-1768)

Salve Regina sol minorrean, soprano, bi biolin eta baxu jarraituarentzat (moldaketak: B. García-Bernalt): Salve Regina – Ad te clamamus – Ad te suspiramus – Eia ergo – Et Iesum benedictum (recitado) – O Clemens

 

Francisco Corselli

Concertino a cuatro, soka eta baxu jarraituarentzat: Allegretto – Andantino – Vivo ma non precipitato
Regina coeli sol minorrean, soprano, soka eta baxu jarraituarentzat (moldaketak: A. Mercero): Vivace – Spiritoso – Largo e piano sempre – Allegro

 

Alicia Amok eta Andoni Mercerok eraturiko taldea XVIII. mendeko espainiar musikarekiko interesagatik eta zorroztasun historizista nahiz interpretatzeko sentiberatasuna uztartzen dituzten programa oso landuen zioz nabarmendu da hasiera-hasieratik. Ildo horretan, Madrilgo Errege Kaperaren ondarea berreskuratzen ari dira, Francisco Corselli italiarraren lanari balioa emanez. Corselliren ahots-musika Europan une hartan egiten zen onenaren artean dago, eta Pergolesi ezagunagoaren doinuen parekotzat jo daiteke. Andre Mariari eskainitako kontzertu honen osagarri, Corselliren lankide Nebraren lanak eta aldarrikatu beharreko garai bateko zenbait pieza instrumental entzungo dira.

MUSICA BOSCARECCIA

 

EZ GALDU

Sarrerak erosi

  
 

Irailak 7, osteguna
20.00 

 

 

  

San Pedro Apostoluaren eliza
(Gasteiz)

 

 

Farinelliren biolina

Farinelliren biolina

Tercia Realidad Jorge Jiménez, biolin-jotzailea eta zuzendaria

Daniel Lorenzo, biolina eta biola

Pablo Zapico, artxilautea eta gitarra barrokoa

Guillermo Turina, biolontxelo barrokoa

Daniel Garay, perkusioa

 


 

José de Herrando (h. 1720-1763)

Allegro, “El Jardín de Aranjuez en tiempo de Primavera con diversos cantos de paxaros y otros animales”

 

Riccardo Broschi (h. 1698-1756)

“Ombra fedele anch’io”, Aria, Idaspe operakoa

 

Riccardo Broschi

“Qual guerriero in campo armato”, Aria, Idaspe operakoa.

 

José de Herrando

Andante, “El Jardín de Aranjuez…” izeneko sonatakoa

 

Nicola Antonio Porpora (1686-1768)

“Or la nube procellosa”, dAria Artajerjes opera-pastichekoa

 

Nicola Antonio Porpora

“Nell’attendere mio bene” Aria, Polifemo operakoa

 

Georg Friedrich Händel (1685-1759)

“Lascia ch’io pianga” Aria, Rinaldo operakoa

 

Domenico Scarlatti (1685-1757)

Fandango en re menor para clave

 

Nicola Antonio Porpora

“Alto Giove” Aria, Polifemo operakoa

 

Riccardo Broschi

“Son qual nave ch’agitata” Aria, Artajerjes opera-pastichekoa

 

Jorge Jiménez eta Tercia Realidad taldeak egin dituzte moldaketa guztiak

 

Programa honetan, 1720ko eta 1730eko hamarkadetan, Carlo Broschi kantariarentzat– “Farinelli” bezala ezagunagoa–, hau da, garai guztietako castrati-etan handienarentzat, idatzi ziren ariarik birtuosoenetako batzuk entzuteko aukera izango dugu. Ahots horren benetako tinbrea imitatzeko zeinahi hurbilketa utopia hutsa da. Jorge Jiménez ekinak eta apartak zuzentzen duen Tercia Realidad taldeak proposamen egiatan zintzoagoa egingo digu, hau da, musika hori biolinaren baliabide eta trikimailuetara eramatea, edo, beste era batera esanda, kantua soinu huts bihurtzea.

Kontzertua Kexaako Monumentu Multzoan egingo da, balio historiko eta artistiko handikoa, Aldundiak erosi berri duena eta gaur egun eraberritze eta egokitzapen prozesuan dagoena. Hori dela eta, kontzertua Elizan izango da eta aurretik Monumentu Multzora bisita gidatu partziala egin ahal izango da. Zehazki, Eliza bera eta Aiaratarren Hileta Kapera izango dira bisitaldian, Kantzilerraren eta bere familiaren hilobiak dauden tokia.

https://web.araba.eus/eu/turismoa/kexaako-multzo-monumentala/kapera

Programa horri esker, Tercia Realidad taldeak FestClásica, Musika Klasikoko Jaialdien Espainiako Elkartearen, 2023ko zigilua eskuratu du.

El violin de farinelli

 

 

 

EZ GALDU

Sarrerak erosi

  
 

Irailak 6, asteazkena
19.30 

 

 

  

Monumentu multzoa
(Kexaa)

 

 

BISITA GIDATUA

Informazio gehiago eta erreserbak: actividadcultural@araba.eus

Sokak eta teklak

Sokak eta teklak. Ahozko tradizioa Erdi Aroan

Elena Aranoa, ahotsa
Jorge Garrido, zarrabete- eta tuntun-jotzailea


Sokak eta teklak.
Ahozko tradizioa Erdi Aroan

De la liturgia romana: XI. Meza denbora arrunterako: Orbis Factor

Francesco de Landini (h. 1325-1397): La Bionda Trecca

Sefardi tradizionala: Morenika

Errioxako tradizionala: Nanas

Extremadurako tradizionala: La tarara

Olerkia: Por la verde, verde oliva

Errioxako tradizionala: El Quintado y la aparición

Sefardi tradizionala: No quiero madre

Francesco Landini: Ecco la Primavera

Tradizionala: La peregrina

Olerkia: Miedo

Tradicional: Ya se van los pastores a la Extremadura

 

Mendeetan, egiletzaren kontzepturik ez da izan. Lanak ez ziren egilearenak kantatzen zituenarenak baizik. Eta idatzi ere ez ziren idazten: pertsonek askatasunez irakasten zizkieten elkarri, herriz herri, belaunaldiz belaunaldi. Horri esaten diogu ahozko tradizioa.

Jorge Garrido Errioxako musikari-familia baten laugarren belaunaldiko kidea da – arbasoei “Torremuñako dultzaineroak” esaten zieten–; Elena Aranoa, berriz, musika herrikoiak txundituriko prestakuntza klasikoko abeslari zarauztarra da. Bi-biek denboraren poderioz iraun duten hainbat kanta tradizionalez osaturiko errezitaldia eskainiko digute, Erdi Aroan kantatzen eta jotzen zen errepertoriotik hartutakoak.

EZ GALDU

Sarrerak erosi

  
 

Irailak 9, larunbata
19.30

 

 

  

Igokundearen Andre Mariaren eliza
SANTIKURUTZE KANPEZU

 

 

En el Divino Aposento

En el Divino Aposento. Iusquin en cifras, para cantar y tañer

ARMONÍA CONCERTADA
María Cristina Kiehr,
sopranoa
Jonathan Alvarado, tenorra
Ariel Abramovich, esku-bihuelaren jotzailea


 

Josquin des Prés (h. 1450-1521)

Nymphes, nappés, 6tan

Kyrie, de la Misa Fortuna Desperata, 4tan

Praeter rerum seriem, 6tan

 

Mille regretz, edo Jusquinen laugarren tonuko Enperadorearen abestia, 4tan*

Benedictus, de la Missa Mille regretz, 3tan**

Confiteor, obrako Kredeokoa, 4tan

 

O Bone Jesu, obrakoa, 4tan, Juan de Anchieta (h. 1450-1523)

 

Kyrie de la Missa Adieu mes amoursobrakoa, 4tan, Francisco de Peñalosa (h. 1470-1528)

Lehen tonuko Fantasia, 4tan

 

O intemerata virgo, 4tan

Stabat Mater dolorosa, 5etan

 

Nymphes de Bois, 5etan

 

Bertsio guztiak Armonía Concertada taldearenak dira, pieza hauek izan ezik:

* Luis de Narváez, Los seis libros del Delfín de Música (Valladolid, 1538)

** Miguel de Fuenllana, Orphenica Lyra, (Sevilla, 1554)

 

María Cristina Kiehr sopranoari buruz hitz egitea antzinako musikaren erreferente biribil bati buruz hitz egitea da. Aitzindari argentinar hori ahotsa jarri zuen handienen zerbitzura eta honako errepertorio hau interpretatzeko modua aldatzen lagundu du; Jonathan Alvaradori buruz hitz egitea, berriz, artista garaikideen aldatzeko eta egokitzeko erraztasunaz eta etorkizunaz hitz egitea da; azkenik, Ariel Abramovich-i buruz hitz egitea teknika garbi-garbia eta sentiberatasun apartekoa duen musikari bati buruz hitz egitea da; izan ere, irudimena eta ezagutza baliatuz, Abramovich-ek gogotik berrikusi ditu ohiko musika-proposamenak.

 

Argentinako hirukote horrek Errenazimentuko konpositorerik handienetako bati, Antxietaren garaikide izan zen Josquini, eskainitako programa eskainiko digu, bertsio “zifratuan”, hau da, ahotsez eta musika-tresnez lagundurik.

EZ GALDU

Sarrerak erosi

  
 

Irailak 8, ostirala
19.30 

 

 

  

San Andres eta San Prudentzio basilika
(Armentia)

 

 

Joanes Antxieta: bizitza, lana eta eragina

Joanes Antxieta: bizitza, lana eta eragina

Hitzaldia

Antxietaren 500. urteurrena dela eta, Eresbil-Musikaren Euskal Artxiboa euskal konpositore ospetsuari eskainitako webgune monografikoa prestatzen ari da. Tresna horri esker, egungo zuzendari Pello Leiñenaren eta Jon Bagüés aurreko zuzendariaren eskutik, kapera-maisu horren inguruko makina bat baliabide eta artxiboak ezagutuko ditugu, haren bizitza eta lanak miresten segi dezagun.

 

Hitzaldia gaztelaniaz izango da.

 

 

 

EZ GALDU

  
 

Irailak 6, asteazkena
19.00 h.

 

 

  

Arabako Arkeologia Museoa, BIBAT
(Vitoria-Gasteiz)

 

 



Gaztelaniaz

 

Euskelelea

Euskelelea

EUSKAL BARROKENSEMBLE

Juan Kruz Igerabide idazlearen ipuin batean oinarrituriko ikuskizuna

  • Maika Etxekopar, kontalaria eta ahotsa
  • Lore Zeberio, ahotsa
  • Leire Berasaluze, ahotsa
  • Mixel Etxekopar, ahotsa eta txirulak
  • Ana Hernandez, biolin barrokoa
  • Daniel Garay, perkusioa
  • Pablo Martín Caminero, kontrabaxua
  • Enrike Solinís Azpiazu, euskelelea, gitarra barrokoa, ideia originala eta musika moldaketak

Baziren behin lamia batzuk,Euskal  Herriko baso zoragarri batean jostatzen zirenak, paletan jolasten. Bat-batean, Mari jainkosak pala horietako bat hartu, barrutik hustu eta lau soka jarri zizkion: bat marroia, lurrarentzat; beste bat urdina, urarentzat; hirugarrena gardena, haizearentzat; eta azkena gorria, suarentzat. Horrela sortu zuen euskelelea...

Ikuskizun hori Enrike Solinísen jatorrizko ideia batean eta musika-tresnan oinarrituta dago. Testuen egilea Juan Kruz Igerabide poeta ospetsua da, Maika Etxekopar aktore eta kantariak ahotsa jartzen diolarik. Euskal Barrokensemblek jotako doinu eder eta zaharrez gain, Irrimarra ilustratzaileak proiektaturiko irudiak ere ikusiko dira.

  • Ikuskizuna euskaraz izango da,gaztelaniaz gaintitulatuta
  • Gomendaturiko adin-tartea: 3 urtetik aurrera
  • Iraupena: 75 min.

 

 

 

EZ GALDU

Sarrerak erosi  

 

  
 

Irailak 8, ostirala
18:00
 

 

  

Vital Fundazioa Kulturunea (C.C. Dendaraba)

 

 

Musika asmatua: Historiaurreko paisaia soinudunak

Musika asmatua: Historiaurreko paisaia soinudunak


neønymus
 

Aizkomendi eta Sorginetxe trikuharriak

Ilunabartzeaz batera, Sorginetxe trikuharri apartaren irudia atzealdean ikusita, Silberius de Urak emoziozko bidaia eskainiko du familia osoarentzat, Antzinaroko eta Erdi Aroko soinu-paisaiak birsortuz: sai-hezurrez egindako txirulak, txirula gozoak, panderoa, soinu melodikoak, hezurrak edo harriak, eta loop station baten bidez sortutako ahots-harmoniak.

Ikuskizuna gaztelaniaz izango da (eta asmatutako beste hizkuntza batzuetan)

Gomendaturiko adin-tartea: 6 urtetik aurrera

Bisita gidatua doako autobus baten bidez egingo da, eta horretarako beharrezkoa da aldez aurretik izena ematea, actividadcultural@araba.eus helbidearen bidez.

Edukiera mugatua da eta erreserba inskripzio-ordenaren arabera egingo da. Eskatzaileei beren plaza berretsiko zaie.

Autobusa Foru kaletik abiatuko da, Agurainen, 18:15ean.

Lehenik eta behin, Sorginetxeko trikuharria bisitatuko da, eta ondoren, Aizkomendi. Kontzertua 19:30ean hasiko da. Kontzertuaren ondoren, puntu berera itzuliko da.

Ibilgailu partikularrak Gordoa Errepidean (z/g) uztea gomendatzen da.

 

 

EZ GALDU

Sarrerak erosi 

  
 

Irailak 5, asteartea


18:15 - Bisita gidatua

(Erreserbatu Hemen: actividadcultural@araba.eus)

 

19:30 - Kontzertua Aizkomendi Trikuharrian

 

Informazio gehiago: 

https://web.araba.eus/eu/arkeologia-ondarea/trikuharriak/arabako-lautada

 

  

Aizkomendi

19.30 Kontzertua

 

 

18:15

Bisita gidatua eta autobus-zerbitzua

 

BISITA GIDATUA

Informazio gehiago eta erreserbak: actividadcultural@araba.eus

Joannes de Anchieta, in memoriam

Johannes de Anchieta, in memoriam

Johannes Antxietaren inguruko musika, musikagilearen heriotzaren 500. urteurrenean

 KEA Ahots Taldea

Óscar Rodríguez Pastora, organo-jotzailea

Enrique Azurza, zuzendaria

 

Joannes de Anchieta

In Passione Domini

Domine Jesu Christe

Ave Verum Corpus

 

Antonio de Cabezón (1510-1566)

Diferencias sobre el Canto del Caballero *

 

Pedro de Escobar (1465-1535)

Maria Mater Pia

Sub Tuum Praesidium

Beatus es

 

Joannes de Anchieta         

Missa Sine Nomine (“L’homme armé” kantan oinarrituta)            

Kyrie

Gloria

Agnus Dei

 

Antonio de Cabezón

Ossana, Missa L’homme armé * lanekoa

 

Joannes de Anchieta [hari esleituta]

O Bone Jesu

 

Pedro de Escobar

Virgen bendita sin par

 

Josquin des Prés (h. 1450-1521)

Mille regretz

 

Joannes de Anchieta

Con amores, la mi madre

 

* Organoz soilik jo beharreko lanak

 

 

Antzinako musika eta sorkuntza garaikidea uztartzen 25 urte baino gehiago eman dituela, KEA ahots-taldea ahots-musikaren eredu bihurtu da Euskadin.

KEAren kontzertuak Joanes Antxietaren lanak jorratuko ditu, musikari garaikideeilotuta, hala nola Antonio de Cabezón Burgosko organo-jotzaileari, Josquin des Prés frantses-flandiarrari eta,bereziki, Pedro de Escobar portugaldarrari. Azkena Elisabet I.a Gaztelakoaren kaperako kantaria eta musikagilea izan zen, eta, ziur asko, elkarrekin egongo ziren. Geroago, Sevillako Katedraleko kapera-maisua izan zen Escobar.

EZ GALDU

Sarrerak erosi

  
 

Irailak 3, igandea
18.30 

 

 

  

Encinako Andre Mariaren santutegia
(Artziniega)

 

 

Ad Maiorem Dei Gloriam. LMusika San Ignazio Loiolakoaren bizitzan

TETRAPHILLA ENSEMBLE / Anna Margules / Ander Tellería

Anna Margules, zeharkako txirula

TETRAPHILLA ENSEMBLE

  • Rocío de Frutos, sopranoa
  • Elena Ruiz, mezzosopranoa
  • Alberto Palacios, tenorra
  • Jorge Apodaca, barionoa
  • Ander Tellería, eskusoinu mesotonikoa eta zuzendaria

 

Azpeitia, 1491

Anonimoa: Aurtxo txikia negarrez dago

Juan de Anchieta (h. 1450/1460-1523): Dos ánades, madre

 

Iruñea,1521

Clément Janequin (h. 1485-1558): La Guerre

Antton Valverde (n. 1943) / Tetraphilla Ensemble: Amaiur

 

Montserrateko monasterioa, 1522

XVI. Mendeko anonimoa: Pelegria Naizela

Anonimoa (Llibre Vermell, XIV. mendea): O Virgo Splendens

 

Alcalá de Henares, 1526

Gonzalo Martínez de Bizcargui (1460-1528): Salve Regina

Antonio de Cabezón (1510-1566): Diferencias sobre la Gallarda Milanesa

 

Paris, 1528:

Josquin des Prés (h. 1440-1521): Mille Regretz

 

Trentoko Kontzilioa, 1545

Martín Lutero (1484-1546): Ein feste Burg ist unser Gott

Giovanni Pierluig de Palestrina: (1525-1594): Tu Est Petrus

 

Erroma, 1556

Antonio Valente (1520-1580): Lo ballo del’intorchia

Cristóbal de Morales (1500-1553): Circumdederunt Me Gemitus Mortis

 

Legatua

Anonimoa (XVIII. mendea): El día del Corpus (San Ignazioren Boliviako Misioaren Gabon-kanta)

 

 

Ad Maiorem Dei Gloriam (AMDG) Ignazio Loiolakoak (1491-1556), 1534. urtean sortu zuen Jesusen Lagundiaren leloa da.

Honako kontzertu hau santuaren biografia ezohikoan barrena jorratutako ibilbidea da, Ignazio Loiolakoaren garaiko musika eta haren bizitzako gertakari garrantzitsuenei lotutako beste musika-molde batzuk baliatuz, hala nola Iruñean egin zuen Jainkoagana bihurtzea eta Montserraterako erromesaldia. Ignaziotar Bidea esaten dioten erromesaldi horren barruan, gure lurraldetik igarotzean, bi geraldi garrantzitsu dauzka Araian eta Guardian.

Proposamen hau aurrera eramateko, Tetraphilla ahots-ensemblea, Anna Margules txirularia eta Ander Telleria eskusoinu-jotzailea elkartu dira, guztiak ere trebezia handiko musikariak, errepertorio zaharrari nahiz modernoari ikuspegi zorrotz eta garaikidetik heltzen diotenak.

 

EZ GALDU

Sarrerak erosi

  
 

Irailak 3, igandea
13.00 

 

 

  

Santa Maria eliza
(Guardia)

 

 

Anima. Gogo-jardunak musikan

Anima: Gogo-Jardunak Musikan

Ander Tellería, eskusoinu mesotonikoa eta diatonikoa

 

Llibre Vermell de Montserrat (XIV. Mendea) / Alfonso X.a Jakituna (1221-1284)

O virgo splendes / O virgen gloriosa

 

Antonio Soler (1729-1783)

Versos para el Te Deum

 

Joan Cabanilles (1644-1712) [hari esleituta]

Ligaduras del tercer tono para la elevación

 

Sofia Gubaidulina (n. 1931)

Et expecto

 

Juan Bermudo (1510-1565)

Veni Creator

 

Tradicional / Ander Tellería (n. 1988)

Variaciones sobre la Marcha de San Ignacio

 

 

Ander Telleria eskusoinulari donostiarra dugu akordeoi edo eskusoinu mesotonikoa jotzen trebe-trebea den eskusoinulari bakanetakoa. Eskusoinu mesotonikoa deritzon musika-tresna ohikoa izan zen Espainiako Errenazimentuan erabiltzen ziren sonoritate eta afinazioen esparruan.

 

Anima programak Loiolako San Inazioren hainbat gogo-jardun partitura bihurtu nahi ditu, musikak entzulea meditazioaren, begiespenaren eta kontzientzia-azterketaren altzora bultza dezan.  Horretarako, Telleriak jatorrizko lanak, transkripzioak eta inprobisazioak darabiltza.

 

Eskusoinu mesotonikoa musika-tresna berri eta apartekoa erabiltzeak eta errepertorioa tresna horretara egokitu izanak proposamenaren gaurkotasuna eta gaurko egunera egindako egokitzapena sustatzen ditu, aurretiaz akordeoia erabiliz sekula jo ez den errepertorio horri ikuspegi berria emanik.

 

EZ GALDU

Sarrerak erosi

  
 

Irailak 2, larunbata
19.30

 

 

  

Done Petri eliza
(Araia)

 

 

Die Grosse Stille (Isiltasun handia

Die Grosse Stille (Isiltasun handia)

ZINEMA DOKUMENTALA

1984an, Phillip Gröning zuzendari alemaniarrak baimena eskatu zion Kartusiarren ordenari bere monasterioetako batean, Frantziako Alpeetan dagoen “Grande Chartreuse” delakoan, film bat filmatzeko. Goizegi zela esan zioten. Agian, aurrerago. Hamasei urte geroago deia jaso zuen. Ordua iritsi zen.

 

160 minutuko film horretan, ez dago hitzik, ezta elkarrizketarik ere, monasterioaren eguneroko soinuak baino ez dira entzuten; musikarik ez, liturgiako kantuak izan ezik; argi artifizialik ez; arreta begiespenetik eta isiltasunetik  galarazten duen ezer ere ez.

EZ GALDU

  
 

Irailak 5, asteartea
18.00 h.

 

 

  

Ignacio Aldecoa kultur etxea
(Vitoria-Gasteiz)

 

 

Gorteko dantza Italiako Errenazimenduan

Leonorarekin dantzan

Gorteko dantza Italiako Errenazimenduan

Armonía Danza & Ministriles de la Reyna

Armonía Danza

  • Sherezade Soriano, dantzaria
  • Sara Benítez, dantzaria
  • Elvira Soto, dantzaria
  • Marco Bendoni y Bruna Gondoni, koreografo eta dantzariak
  • Sofia Grande, zuzendari artistikoa

Ministriles de la Reyna

  • Javier Martos, sakebuta, ministrilen tronpeta, añafila eta lautea
  • Cristóbal Navarro, korneta errenazentista, txirimia eta txirulak
  • Emilio Villalba, fidula, zarrabetea eta gitarra
  • Sara Marina, perkusioa eta klabisinbaluma

Asteari hasiera emateko, dantza alai, festazale eta koloretsuz hornituriko ikuskizuna eskainiko da, guztiontzat beti zabalik dagoen Probintzia plazan. Florentzian, 1539. urtean, Toscanako Dukerri Handiaren eraketa ekarri zuen Cosimo I.a Medici dukearen eta Leonor Álvarez Toledokoa dukesaren arteko ezkontzearen birsorkuntza musikal eta koreografikoa da. Francesco Cortecciaren eta Errenazimentuko beste musikagile batzuen musika originala erabiliz, poesia eta dantza batuko zaizkigu Medicitarren jauregian izan zen leinuaren azken festa kontatzeko.

Armonia Danza konpainiaren ekoizpena da, Medici Riccardi jauregiko Riccardi liburutegiarekin lankidetzan.

Estreinaldia Espainian.

 

 

EZ GALDU

Sarrerak

  
 

Irailak 1, ostirala,
19.30 

 

 

  

Probintzia plaza
(Vitoria-Gasteiz)

Ramón Andrés en conversación con Isabel Villanueva

Ramón Andrés en conversación con Isabel Villanueva

Conferencia

Como preámbulo al recital de Isabel Villanueva en la ermita de San Vicentejo, la violista charlará con el pensador y poeta Ramón Andrés, Premio Nacional de Ensayo en 2021 por Filosofía y consuelo de la música, gran conocedor de la música antigua y de Johann Sebastian Bach en particular. Al hilo de sus palabras, descubrimos si la música es capaz de poner a salvo este mundo en caos o, si por el contrario, silencio y sonido no son más que ilusionantes quimeras ideadas por el hombre. 

NO TE LO PIERDAS

  
 

Viernes 8 de septiembre
19.00 h.

 

 

  

Casa de Cultura Ignacio Aldecoa
(Vitoria-Gasteiz)