Eduki publikatzailea

Kantagintza

Kantu-tailer parte-hartzailea

Kantagintzak Berpizkunde iberiarreko abestien errepertorioa ezagutzera gonbidatzen du, mantentzen ditugun hiru musika iturri garrantzitsuenen eskutik: jauregiko kantutegia, Uppsalako kantutegia eta Mateo Flecharen nahaspilen argitalpena. Tailer honetan parte hartzeko, Kantagintzako lau abeslariek beren esperientziak trukatuko dituzte errepertorioarekin, eta, Jorge Losanaren zuzendaritzapean, partaideekin batera, Ama Birjinari buruzko hiru abestiren interpretazioa prestatuko dute.

Lan musikalaz gain, piezen esanahia, interpretatzeko aukerak eta testuinguru historiko eta musikala aztertuko dira. Ahotsak aldez aurretik aztertzeko, parte-hartzaileek musika zati bakoitzaren grabazioak (Cantoriako kideek egindakoak) eta partiturak jasoko dituzte, lana alderdi artistikoetan zentratu ahal izateko. Material didaktiko hau Murtziako Unibertsitateak, Bartzelonako Universitat Pompeu Fabrak eta Centre Culturel de Rencontre et Festival d 'Ambronayk elkarlanean egindako "more Hispano" proiektuari esker egin da.

Errepertorioa

Sus sus sus (“La Trulla”ko zatia)

Bartomeu Càrceres (fl. 1546), Las ensaladas de Flecha

 

Virgen bendita sin par

Pedro de Escobar (1465-1535), Cancionero de Palacio

 

Yo me soy la morenica

Anonimoa, Cancionero de Uppsala

 

INTERPRETEAK

KANTAGINTZA

Inés Alonso Sopranoa
Oriol Guimerà Altua
Jorge Losana Tenorea eta zuzendaria
Valentín Miralles Baxua

Nori zuzendua:

  • Aldez aurreko esperientzia duten abeslariak (ahal dela, musika-ezagutzekin)
  • Kantu-ikasleak.
  • Abesbatzan kantuan esperientzia duten musika-ikasleak.

Plazak: 20 abeslari

 

  • Sopranoak: 6
  • Altuak: 6
  • Tenoreak: 4
  • Baxuak: 4

 

Iraupena: 2 ordu

Sarrerak

 

 

 

EZ GALDU 

Eguna eta ordua

  Irailak 8

        11:00 - 13:00 

Lekua

  Ignacio Aldecoa Kultura Etxea, Gasteiz | 1. aretoa 

Eguzki Erregearen musika

Zinema zikloa: Eguzki Erregearen musika

La Pasión del Rey

Jatorrizko izenburua: Le Roi Danse

Urtea: 2000

Iraupena: 115 min.

Herrialdea: Belgika

Zuzendaritza: Gérard Corbiau

Gidoia: P: Eve de Castro, Andrée Corbiau, Gérard Corbiau. Novela

Musika: Hainbat

Banaketa: Benoît Magimel, Boris Terral, Tchéky Karyo, Colette Emmanuelle, Jacques François, Cécile Bois, Claire Keim, Johan Leysen, Idwig Stéphane, Emil Tarding.

 

Sinopsia

Film honetan Giovanni Battista Lully italiar musikariaren igoeraren istorioa aurkituko dugu (barrokoko ia musikari handi guztiak bezala), Jean Bapstiste Lully bihurtuta frantziar musikaren aurpegia aldatuko lukeena, eta eragin nabarmena izango lukeena herrialde horretan musika konposatzeko moduan, baita hil eta urte batzuetara ere.
 

Sarrerak

 

 

 

EZ GALDU 

Eguna eta ordua

   Irailak 7

        19:30

Lekua

  Ignacio Aldecoa Kultura Etxea, Gasteiz

Zinema zikloa: Eguzki Erregearen musika

Zinema zikloa: Eguzki Erregearen musika

Tous les matins du monde

Jatorrizko izenburua: Tous les matins du monde

Urtea: 1991

Iraupena: 115 min.

Herrialdea: Frantzia

Zuzendaritza: Alain Corneau

Gidoia: Pascal Quignard, Alain Corneau

Musika: Jordi Savall

Banaketa: Gérard Depardieu, Jean-Pierre Marielle, Anne Brochet, Caroline Silhol, Guillaume Depardieu, Michel Bouquet, Carole Richert.

 

Sinopsia

Frantzia, XVII. mendea. Garai guztietako biola-maisu garrantzitsuenaren istorioa kontatzen du, baita Luis XIV.a Frantziakoaren gortean ikasle batekin izan zuen harremana ere.

 

Sarrerak

 

 

 

EZ GALDU 

Eguna eta ordua

   Irailak 6

        19:30

Lekua

  Ignacio Aldecoa Kultura Etxea, Gasteiz

Zinema zikloa - Eguzki Erregearen musika - Farinelli

Zinema zikloa - Eguzki Erregearen musika

Farinelli, Il Castrato

Sarrera/solasaldia Raquel Andueza sopranoaren eskutik

Jatorrizko izenburua: Farinelli, il castrato

Urtea: 1994

Iraupena: 110 min.

Herrialdea: Belgika 

Helbidea: Gérard Corbiau

Gidoia: Andrée Corbiau, Gérard Corbiau

Musika: hainbat

Banaketa: Stefano Dionisi, Elsa Zylberstein, Enrico Lo Verso, Caroline Cellier, Jeroen Krabbé, Omero Antonutti, Marianne Basler, Jacques Boudet.

Sinopsia 

"Farinelli" Carlo Broschiren izen artistikoa izan zen, XVIII. mendean operan arrakasta lortu zuen zikiratu ospetsu bat. 32 urterekin eta arrakastaren gailurrean, Farinelli erretiratu egin zen Felipe V.a Espainiako erregearentzat (1700-1746) bakarrik abesteko. Hamabi urte lehenago, Farinellik bere talentu musikala erakutsi zuen plaza publiko batean. Haendelek, Ingalaterrako gorteko konpositore ofizialak, bere karrozan ezkutatutako antzezpenean parte hartu duenak, Londresera joatea proposatu dio Farinelliri. Elkarrenganako gorrotoak eta miresmenak markatutako harremanaren hasiera da topaketa hau. Haendelen proposamenak errefusatu ondoren, Farinelli bere anaiarekin Europan zehar ibiliko da. (FILMAFFINITY).

Sarrerak

 

 

 

EZ GALDU 

Eguna eta ordua

   Abuztuak 31

        19:30

Lekua

 Ignacio Aldecoa Kultura Etxea, Gasteiz

Hobeto arnastu tailerra

Hobetu arnastu tailerra

ARNASKETA ETA AHOTS TAILERRA

ARNASKETA 

Jaio bezain laster, arnasa hartzen dugu, eta etengabe egiten jarraitzen dugu gure bizitzan zehar. Inkontzienteki, airea sudurretik edo ahotik sartzen eta ateratzen da egunean 1.700 eta 2.200 aldiz, eta uzkurdura eta hedapen mugimendu bat sortzen du gure gorputzeko hainbat giharretan.

AHOTSA 

Ahotsak definitu egiten gaitu. Munduaren aurrean gure aurkezpen-gutuna da. Nor garen ez ezik, nor izan garen ere erakusten du. Daukagun armarik boteretsuena da, gure gogamenak sortzen dituen ideia guztiak proiektatzen ditugulako eta sentitzen dugun guztia adierazten dugulako berekin. Horrekin konbentzitu, limurtu, adierazi dezakegu gure desadostasuna, gure poza, gure maitasuna, gure zalantzak eta baita gure boterea ere. Ahotsarekin gure lanean komunikatzen gara eta maitemindu egiten gara; berak irratiaren, telebistaren edo antzokien ateak irekitzen dizkigu; gure etxeko animaliek zenbat maite ditugun hautematen dute eta gure seme-alabei mundua ulertzeko ateak irekitzen dizkie. Ahotsak diskurtso politikoak modulatzen ditu, desadostasunak zehaztu edo nabarmentzen ditu eta bidegabekerien aurrean dugun desadostasuna areagotzen du. Ahotsak, beraz, proiektatu eta definitu egiten gaitu. Guk berari esatea egiten dioguna baino gehiago esaten du gutaz.

 

 

* Ignacio Aldecoa Kultur Etxearekin eta CIVyR – Ahotsaren eta arnasketaren Zentro Integralarekin lankidetzan egindako tailerra

Sarrerak

 

 

 

EZ GALDU 

Eguna eta ordua

   Abuztuak 31

        17:00 (60 min.) | orokorra

        18:00 (60 min.) | orokorra

 

   Irailak 1 

        11:00 (90 min.) | covid osteko ondorioak dituzten gaixoak

Lekua

  Ignacio Aldecoa Kultura Etxea, Gasteiz | Liburutegia 

ARNASKETA ETA AHOTS TAILERRA

Händel & Telemann LA RITIRATA

Händel & Telemann

Programa honek bi tresna melodikorako eta baxu jarraiturako sonatak aztertzen ditu, Tamar Lalo txirula jotzailearen eta Hiro Kurosaki biolin jotzailearen eskutik. Händelek hirukoterako bi sonata bilduma idatzi zituen: Opus 2 eta Opus 5. Bachen trio sonatak organorako sonaten transkripzioak dira. Organorako idazketak, hiru pentagramaren bidez osatuak (bi eskuentzat eta bestea pedalier-arentzat), trio sonata bezala egokitzen laguntzen du.

PROGRAMA

Georg Friedrich Händel (1685-1759)

Trio Sonata fa maiorrean, Op. 2, nº. 5, HWV 389 txirula, biolin eta jarraiturako

I. Larghetto

II. Allegro

III. Adagio

IV. Allegro

V. Allegro

 

Trio Sonata do minorrean , txirula, biolin eta jarraiturako, Op. 2, nº. 1a, HWV 386a

I. Andante

II. Allegro

III. Andante

IV. Allegro

 

Sonata la maiorrean biolin eta baxu jarraiturako, Op. 1, nº. 14, HWV 372

I. Adagio

II. Allegro

III. Largo

IV. Allegro

 

Georg Philipp Telemann (1681-1767)

Sol minorrean obertura giltzarrirako obertura, TWV 32

 

Trío Sonata fa maiorrean moko-txirula, ganba-biola (txelo) eta baxu jarraiturako, TWV 42:F3

I. Vivace

II. Mesto

III. Allegro

 

Trío Sonata la minorrean moko-txirula, biolina eta baxu jarraiturako, TWV 42:a4

I. Largo

II. Vivace

III. Affettuoso

IV. Allegro

 

Iraupena, gutxi gorabehera: 70 minutu, atsedenik gabe

ARTISTAK

Tamar Lalo txirula 
Hiro Kurosaki biolina 
Daniel Oyarzábal klabezina/organo  positiboa
Josetxu Obregón txeloa eta zuzendaritza artistikoa

 

 

Ikuspegi musikal oro baliozkoa izan daiteke, baina erabilitako tresnak eta horiek interpretatzeko manera bat badatoz konpositorearen garaiko bizipenekin, esan daiteke puzzlearen piezak ahokatzen direla, sinergia eztabaidaezina sortuz. Printzipio horretatik abiatuz, Bilboko Josetxu Obregón biolontxelo jotzaileak La Ritirata taldea sortu zuen, interpretazio historikoan jardungo zuen taldea, barrokoko, klasizismoko eta lehen erromantizismoko errepertorioak birsortzeko asmoz, biolontxeloaren agerpenetik harik eta haren interpretazio historikoaren eta modernoaren arteko lerroa estutu arte, erromantizismoa amaitzean. La Ritiratak izena hartzen du “La Musica Notturna delle strade di Madrid” bostekoaren azken mugimendutik, Luigi Boccherini biolontxelo jotzaile eta konpositorearen ohorez.

10 urteko ibilbidean, Europa, Amerika, Asia eta Ekialde Ertaineko jaialdi eta areto ospetsuetan aritu dira: Musikfestspiele Potsdam, Ludwigsburger Schlossfestspiele eta Tage Alter Musik Regensburg (Alemania), Internationalen Barocktage Stift Melk (Austria), International Fasch Festival Zerbst eta Kulturforum Berlin (Alemania), Alte Musik Feldkirchen (Austria), Eszterházi Vigasságok (Hungaria), Banchetto Musicale Vilnius (Lituania), Varaždin Baroque Evenings (Kroazia), Txinako Teatro Nazionala (Beijing), Tel Aviveko Felicja Blumental (Israel), Centro Studi Boccherini Luccan (Italia), Sligo Festival of Baroque Music (Irlanda), Valletta International Baroque Festival (Malta)... Halaber, bira amerikar ugari egin dituzte, besteak beste Mexiko, Txile, Kolonbia, Costa Rica, Bolivia, Peru edo Ekuadorren.

Sarrerak

 

 

 

EZ GALDU 

Eguna eta ordua

   Irailak 11 

        20:00 [19:00 ikasleen aldez aurretiko kontzertua]

Lekua

  Jesus Guridi Kontserbatorioko Auditorioa, Gasteiz

Iraupena, gutxi gorabehera: 70 minutu, atsedenik gabe

Harrotasun barrokoa

Harrotasun barrokoa

Sentitu ezazu musika barrokoaren harrotasuna, La Petite Écurie taldeak dakarzkigun musika historikoekin. El Barroquista artearen historialari eta dibulgatzailearen gidaritzapean, musikarekin lotutako une gogoangarriak sortuko dira Antzinako Musikaren Astearen inaugurazio honetan.

PROGRAMA

Frantzia

Jean Baptiste Lully (1632 - 1687), Versaillesko Philidorren eskuizkribua:

Marche de Savoye - L'Assemblee - La Retraitte

 

Joseph Bodin de Boismortier (1682-1765): Sonata op.34, 1. zk., sol minorrean, Paris 1734

Adagio - Presto - Adagio – Allegro

 

 

Ingalaterra

Henry Purcell (1659-1695): Suite Angloisse from “The Fairy Queen”, “Bonduca” and “King Arthur

Preludio - Song tune - Hornpipe - Ouverture - Aire - Rondeau - Aire - Hornpipe - Aire - Trompette – Aire - Gigue

 

 

Alemania

Johann Christian Schieferdecker (1679-1732): 13. kontzertua do minorrean, Hanburgo 1713

Obertura - Gavotte - Bouree – Menuet alternativement avec le Trio - Chaconne

 

ARTISTAK

EL BARROQUISTA

LA PETITE ÉCURIE

Miriam Jorde Hompanera oboe barrokoa
Valerie Colen oboe barrokoa
Marc Bonastre Riu  oboe barrokoa eta taillea
Giovanni Battista Graziadio fagot barrokoa 
Daniel Garay perkusioa 

 

Miguel Ángel Cajigal Vera artearen historialaria eta dibulgatzailea da, erakusketen komisario, ondarearen hezitzaile eta musikari izateaz gain. El Barroquista izenarekin, artearen eta kulturaren influencer honek jarraitzaile ugari ditu gizarte sareetan eta komunikabideetan, besteak beste Radio Galega, La Voz de Galicia eta TVEko El Condensador de Fluzo delakoan. Galizian, Kulturaren Hiriko Hezkuntza Zerbitzuko ondarearen hezitzailea eta irakaslea da, baina bere prestakuntza sendoari esker –zeina etengabe osatu baitu lizentziatura atera zuenetik–, Miguel de Cervantes Unibertsitatean Kultura Espazio eta Museoetako Hezkuntzako Masterreko zuzendaria ere bada.

 

La Petite Écurie oboe banda bat da, XVII. eta XVIII. mendeetako musika jotzen duena, musika tresna historikoak baliatuta: hiru oboe, fagota eta perkusioa. Taldearen izenak "Grande Écurie" du gogoan, hots, Versallesen Luis XIV.aren gortean zegoen musika establezimendu bat. Bertan egiten zuten lan, hain zuzen ere, haize musikari gehienek. Miriam, Valerie, Marc, Giovanni eta Philippek Urbinoko Antzinako Musika Jaialdian ezagutu zuten elkar, 2018an. Harrezkero, Europako talde historizista garrantzitsuetako kide hauek hainbat jaialditan parte hartzeko gonbidapena jaso dute, tartean Melk-eko (Austria) Internationale Barocktagen, Valletta Baroque Festivalen (Malta) eta Musikfestspiele Potsdam Sanssoucin (Alemania). Duela gutxi, REMA delakoak (European Early Music Network) bere sare europarreko talde berrien artean sartu du talde hau.

Sarrerak

 

 

 

EZ GALDU 

Eguna eta ordua

   Irailak 4

        19:30 

Lekua

  Probintzia plaza, Gasteiz

Musika naturan

Musika naturan

Barrokoan ohikoa zen musika kanpoan entzutea: lorategietan, basoetan… ekitaldi txiki nahiz handietan. Zatoz La Petite Écurie taldeaz gozatzera Gorbeiako inguru idilikoan egingo den musika ospakizun honetara. Kontzertua baino lehen, hainbat ibilbide egiteko aukera izango duzu.

PROGRAMA

Queen Anne's Favourites

James Paisible (1656 inguru-1721) - Irekiera do maiorrean

Ouverture – Aire – Ornepajpe – Entree – Gigue – Passepied – Trompette

 

Thomas Morgan (f.1691-1699) - Irekiera sol minorrean

Ouverture – Gavotte – Hornpipe – Hornpipe II – Scotch Tune – Rondeau – Allemande – Gigue – Rondeau – Aria – Hornpipe – Chaconne

 

Henry Purcell (1659-1695) -  Suite Inglesa de “The Fairy Queen”, “Bonduca” eta “King Arthur”

Preludio – Song tune – Hornpipe – Ouverture – Aire – Rondeau – Aire – Hornpipe – Aire – Trompette – Aire – Gigue

 

James Paisible (1656 inguru-1721) - IV preludioa sol minorrean

Entree – Aire – Hornepaipe – Menuet – Passacaille

 

Godfrey Finger (1660 inguru-1730) Irekiera fa maiorrean

Ouverture – Menuet – Rigaudon – Aire – Tromp

ARTISTAK

LA PETITE ÉCURIE

Miriam Jorde Hompanera oboe barrokoa
Valerie Colen oboe barrokoa
Marc Bonastre Riu  oboe barrokoa eta taillea
Giovanni Battista Graziadio fagot barrokoa 
Daniel Garay perkusioa 

 

La Petite Écurie oboe banda bat da, XVII. eta XVIII. mendeetako musika jotzen duena, musika tresna historikoak baliatuta: hiru oboe, fagota eta perkusioa. Taldearen izenak "Grande Écurie" du gogoan, hots, Versallesen Luis XIV.aren gortean zegoen musika establezimendu bat. Bertan egiten zuten lan, hain zuzen ere, haize musikari gehienek. Miriam, Valerie, Marc, Giovanni eta Philippek Urbinoko Antzinako Musika Jaialdian ezagutu zuten elkar, 2018an. Harrezkero, Europako talde historizista garrantzitsuetako kide hauek hainbat jaialditan parte hartzeko gonbidapena jaso dute, tartean Melk-eko (Austria) Internationale Barocktagen, Valletta Baroque Festivalen (Malta) eta Musikfestspiele Potsdam Sanssoucin (Alemania). Duela gutxi, REMA delakoak (European Early Music Network) bere sare europarreko taldeen artean sartu du talde hau

Petite Ecurie

Sarrerak

 

EZ GALDU 

Eguna eta ordua

   Irailak 5

        12:30

Lekua

  Gorbeia Parke Naturala, Sarriako Parketxea 

Kontzertu hau naturagune pribilegiatu batean egingo da. Sarriako parketxea mendi ibilaldi ugariren hasiera da, gehienak seinaleztatuak.

 

Kontzertuaren aurretik edo ondoren paseatu nahi baduzu, utz iezaguzu iradokizun hauek egiten: 

 

Birthday Baroque Party

Birthday Baroque Party

Gebaratarren Dorre Jauregiaren inguru zoragarrian ospatuko dugu Raquel Andueza & La Galaníaren hamargarren urteurrena, eta, horretarako, gure ohiko errepertorioko lanik gogokoenak hautatu ditugu. Gizarte sareetan boto gehien lortu dutenak izango dira argi-ilun barrokoz betetako programa eder hau osatuko dutenak, hamar urteotan jo ditugun lanik bizienak, dibertigarrienak, dramatikoenak, maitekorrenak, sentsualenak eta ederrenak lagun.

Raquel Andueza

PROGRAMA

Birthday Baroque Party

FOLLE È BEN CHE SI CREDE - Tarquinio Merula (1595 - 1665)

LA AUSENÇIA - Anonimoa (XVII. mendea)

MARIZÁPALOS - Anonimoa (XVII. mendea)

ZARABANDA DEL CATÁLOGO - Anonimoa (XVII. mendea)

Berreraikuntza: Álvaro Torrente

ALMA MIA - Antonio Cesti (1623 - 1699)

SON RUINATO, APPASSIONATO - Benedetto Ferrari (1603 - 1681)

CHACONA - Annimoa (XVII. mendea)

SÉ QUE ME MUERO DE AMOR - Jean Baptiste Lully (1632 -1687)

VUESTROS OJOS - Anónimo (XVII. mendea)

ARROJOME LAS NARANJICAS - Texto: Anónimo (XVII. mendea)

Berreraikuntza: Álvaro Torrente

DISSERRATEVI ABISSI - Antonio Cesti

PASACALLES - Anónimo (XVII. mendea)

SI DOLCE È’L TORMENTO - Claudio Monteverdi (1567 - 1643)

JÁCARA DE LA TRENA - Testua: Francisco de Quevedo (XVII. mendea)

Berreraikuntza: Álvaro Torrente

ARTISTAK

LA GALANÍA
 
Raquel Andueza sopranoa
Pablo Priet biolina
Jesús Fernández Baena tiorba
 

Raquel Anduezak bakarlari dihardu mundu osoko jaialdi eta auditorio nagusienetan. 2012an, New Yorkeko Carnegie Hall-en eta Londresko Proms-en debutatu zuen. Era berean, abesti ikastaroak eta konferentziak eman izan ditu unibertsitaterik ospetsuenetan (Yale University, Madrilgo Complutense Unibertsitatea eta Bogotako Unibertsitate Nazionala), bai eta goi mailako kontserbatorioetan eta musika jaialdietan ere. 2011n, bere talde propioa sortu zuen: La Galanía. Urte horretan bertan, FestClásica saria jaso zuen; 2014an, Musika Barrokoko Talde Onenaren saria irabazi zuen Antzinako Musikako Espainiako Taldeen Elkartearen eskutik (elkarte horretako burua da 2019ko abendutik), eta 2020an musika klasikoko disko onenaren MIN saria irabazi zuen «El baile perdido» albumagatik.

Grabazioak egin ditu munduko diskografia garrantzitsuenentzat, besteak beste Warner Classics, Virgin Classics eta Glossarentzat. 2011n, bere diskografia propioa sortu zuen: Anima e Corpo. Bertako grabazioek prentsa espezializatuaren sari eta kritika ezin hobeak jaso dituzte. Bakarlari dihardu mundu osoko jaialdi eta auditorio nagusietan. Era berean, abesti ikastaroak eta konferentziak eman izan ditu unibertsitaterik ospetsuenetan, bai eta goi mailako kontserbatorioetan eta musika jaialdietan ere.  Raquel Andueza & La Galanía taldearen sortzaileetako bat da, Antzinako Musikako Espainiako Taldeen Elkarteko buru dihardu, eta Lizarrako Antzinako Musikaren Astea zuzentzen du.

RAQUEL ANDUEZA photo©Michal Novak
RAQUEL ANDUEZA photo©Michal Novak
RAQUEL ANDUEZA photo©Michal Novak
RAQUEL ANDUEZA photo©Michal Novak

Sarrerak

 

 

 

EZ GALDU 

Eguna eta ordua

   Irailak 6

        19:00

Lugar

  Gebaratarren dorretxe-jauregia

In Vino Veritas

IN VINO VERITAS: ARDOA ERDI AROKO KULTURAN

BAIGORRI bodegetan, Arabako Errioxako arkitektura modernoenetakoa duten bodegan, topa egingo dugu ardoari buruzko Erdi Aroko kantuekin. Erdi Aro osoan zehar, ardoa elikadurako oinarrizko elementuetako bat izan zen. Maila sozial guztietan eguneroko errealitate orokortua zen ardoa edatea, adinaren, sexuaren, bizi baldintzen, lanaren edo ekonomiaren ziozko salbuespenik ia gabe. Ardoaren ekoizpena eta kontsumoa baliatu ziren hainbat politika ekonomiko, gizarte politika, osasun itun edo itun moral ezartzeko. Garagardoa edo sagardoa ez bezala, ardoa ez zen edari hutsa; aitzitik, Erdi Aroko dietan ezinbesteko elementua zen, hau da, oinarrizko zutabea, ogiarekin batera.

Erdi Aroan nonahi ageri den edari honen garrantziaren eta eraginaren ziozko parametro historiko eta kultural zirraragarri horiek guztira dira “In vino veritas” sortu dutenak. Programa honetan, argi eta garbi ikus daiteke Artefactumen asmoa: Erdi Aroko pertsonek –gu bezain gizaki, inperfektu eta zoragarriak ziren pertsona horiek– beren egunerokoa ulertzeko zituzten moduak, formak eta musikak birsortzea, testuinguruan kokatzea eta, nolabait, erakustea, kasu honetan ardoa izanik kontzertuan gertatzen den guztiaren hari gidaria.

PROGRAMA

In Vino Veritas

Chominciamento de gioia / Londresko eskuizkribua - anonimoa

La dona de Bretaña / Santa Maria 23 Kantiga - Alfonso X. Jakituna 

A que avondou / Santa Maria 386 Kantiga - Alfonso X. Jakituna

De resorgir ome morto / Santa Maria 234 Kantiga - Alfonso X. Jakituna

Virgen Santa María / Santa Maria 47 Kantiga - Alfonso X. Jakituna

Ai amor, amore de pio cantone / Kantiga profanoa

Divinum misterium / Códice de las Huelgas

Adieu ces bons du vins de Lannoys - Guillaume Dufay

Bon vin doit - Roman de Fauvel

Bon vin je ne te pluis laisser - Rabelais

Quand je bois du von claret / Tourdion - Anonimoa

In taberna quando summus - Carmina Burana

Alte clamat - Carmina Burana

Vinum Bonum - Carmina Burana

ARTISTAK

ARTEFACTUM
 
César Carazo kantua eta biola 
Alberto Barea orloa y sinfonia
José Manuel Vaquero organettoa, zarrabetea eta koruak 
Ignacio Gil txirula eztiak, kapsula oboea, gaita eta koruak
Álvaro Garrido perkusioa eta koruak 
 

Artefactum talde sevillarreko kideak hamaika batailatan aritutako musikariak dira, musikan ibilbide konplexu, bizi eta interesgarria dutenak. Hori garrantzitsua da, baina are garrantzitsuagoa da beren bizi ibilbide oparoa, jotzen ari diren musika ulertzen laguntzen diguna. Ezin da helarazi ezagutzen ez den emozio bat; ezin da ezagutu emozio bat soilik partitura bidez. Erdi Aroak, beharbada beste edozein garaik baino neurri handiagoan, monasterioetako bakuntasuna eta tabernetako pikarokeria lotzen ditu, gorteetako erosotasunak eta Done Jakue Bideko oinazeak… Eta, sinestezina dirudien arren, Artefactum taldean hori guztia eta gehiago ikusiko ditugu.

 

Sarrerak

 

 

 

* Kontzertu hau aldez aurretik BAIGORRI bisitatzearekin konbina ezazu. Bodegara tour gidatu bat erreserba dezakezu gehi menua jatetxean, 945 60 94 20 telefonora deituz edo beraien webgunean

EZ GALDU 

Eguna eta ordua

   Irailak 7

        17:30 

Lekua

  Baigorri bodegak 

* Kontzertu hau aldez aurretik BAIGORRI bisitatzearekin konbina ezazu. Bodegara tour gidatu bat erreserba dezakezu gehi menua jatetxean, 945 60 94 20 telefonora deituz edo beraien webgunean

Mihi gaiztoak

Mihi gaiztoak

PROGRAMA

A capella musika entzuteko aukera paregabea, musikaren mundura iritsi eta Europako auditorio nagusienetan arrakasta izugarria lortu duten lau ahots gazteren eskutik. XVI. mendeko errepertorioa, Guerrero, Flecha, Cárceres… bezalako artisten konposizioez osatua.

I

¡Sus, sus, sus!

Bartomeu Càrceres (loraldia: 1546) La Trullako zatia

Pase el agoa

Anonimoa (XVI. mendea) Jauregiko Musika Kantutegia 

Dindirindín

Anonimoa (XVI. mendea) Jauregiko Musika Kantutegia

La Tricotea

Franco Alonso (XVI. mendea) Jauregiko Musika Kantutegia

El Jubilate

Mateo Flecha «El Viejo» (1481 - 1553) (Zatiak)

 

II

Señora de hermosura

Juan del Encina (1468 - 1529) Jauregiko Musika Santutegia

Con amores, la mi madre

Juan de Anchieta (1462 - 1523) Jauregiko Musika Santutegia

Prado verde y florido

Francisco Guerrero (1528 - 1599) Medinaceliko Kantutegia

La Justa

Mateo Flecha «El Viejo» (Zatiak)

 

III

Falalalán, falalalera

Bartomeu Càrceres (loraldia: 1546) Uppsala eta Gandíako Kantutegiak

Teresica hermana

Mateo Flecha «El Viejo» Uppsalako Kantutegia

Corten espadas afiladas

Anónimo (s. XVI) Medinaceliko Kantutegia

La Bomba

Mateo Flecha «El Viejo» (Zatiak

Kantagintza

ARTISTAK

KANTAGINTZA

Inés Alonso Sopranoa
Oriol Guimerà altua
Jorge Losana Tenorea eta zuzendaria
Valentín Miralles Baxua

 

Errenazimendu Iberiarreko ahots polifonia jotzen espezializatutako ahots taldea. Sortze bidean dauden taldeak sustatzeko EEEmerging (2018) lankidetza programa europarrean hautatuak izan ziren. Bertan, Audience Prize saria lortu zuten, eta programan parte hartzen jarraitzeko hautatu zituzten (halaxe jarraitzen dute gaur egun). Halaber, egonaldi artistikoetan parte hartu dute, Vézelayko La Cité de la Voix (2018) edo Pavíako Ghislierimusica (2019) horren lekuko, edo hainbat proiektutan aritu dira, besteak beste Kultura eta Kirol Ministerioaren MusaE proiektuan (2018 eta 2019). Horrez gain, Musika Klasikoko Jaialdien Espainiako Elkartearen FestClásica (2019) zirkuitu ezagunean edo EXCENARIO delakoan parte hartu dute, hots, Garapenerako Nazioarteko Lankidetzako Espainiako Agentziaren (AECID)  Katalogo Musikalean (2020, 2021).

ESMUCen (Bartzelona) sortutako talde hau Espuña Mendilerroko (Murtzia) Antzinako Musika Jaialdian sortu zen, 2016ko udan. Jorge Losanak gidatzen duen taldeak hainbat jaialditan parte hartu du, horren lekuko Anberesko International Young Artist's Presentation (2017),  Brujasko MA Early Music Festival (2017) jaialdiaren fringe edizioa, Utrechteko Festival Oude Muziek jaialdiaren fringe edizioa (2017 eta 2018), edo REMA (Réseau Européen de Musique Ancienne) jaialdi digitala Early Music Day 2021 delakoan. Tontanako Eskuizkribua lan argitaratu gabea deskubritu eta errekuperatzean lortutako arrakastari esker heldu da, hain zuzen ere, jaialdi horietara guztietara.

Pradoko Museoan eta Bartzelonako Auditorioan kontzertuak eman dituzte, aurretik beste erakunde garrantzitsu batzuetan egin duten bezala, besteak beste Kataluniako Liburutegian (Bartzelona) edo Espainiako Liburutegi Nazionalean. Halaber, oraintsu emanaldiak izan dituzte nazioarteko hainbat jaialditan: A Cappella Internacional Festival For Vocal Music Leipzig (Alemania), Félix Urban Festival (Alemania) edo Festival d'Ambronay - Centre Culturel de Rencontre (Frantzia) horren adibide. Gaur egun, Cantoría taldeak Arte Eszenikoen eta Musikaren Institutu Nazionalaren (INAEM) Espainiako Kultura Ekintzaren eta Murtziako Industria Kulturalen eta Arteen Institutuaren babesa dauka.

 

 
 
 

 

Sarrerak

EZ GALDU 

Eguna eta ordua

  Irailak 7 

        20:00 

Lekua

  Erregeen Andre Mariaren eliza, Laguardia

Preludiatzearen artea

Preludiatzearen artea

PROGRAMA

“Bizitza osoa ametsa da, eta ametsak amets dira”

Lerro horiek La vida es sueño (Bizitza ametsa da) lanekoak dira, 1936an idatzi zituen Pedro Calderón de la Barcak. Lan honetan, izaki gorenek pertsonei ezarritako destinoaren eta gizakiaren aukeramenaren edo erabakitzeko askatasunaren artean dagoen dualtasuna islatzen da.

Barrokoan eragin handia izango duen pentsamenduaren dialektika honekin, gure interpretazioa erakutsiko dugu, musikaren bidez, preludioen laguntzaz bidegurutze filosofiko hori islatzeko.

Bat-batean sortzen diren konposizioak dira preludioak, musikariari tonuan jarri eta eszenatokian berotzeko aukera ematen diotenak, prestatuta duen lana jo baino lehen. Tenpoa askea izanez gero, aukera handiagoak daude fantasiarako eta irudimenerako, umore aldaketarako, pasiorako nahiz emoziorako.

Segismundo printzea (Poloniako Basilio erregearen semea) da, programa honetan, fantasia garatzen duen musikaria. Preludioari esker, tonu batetik bestera mugi gaitezke, zentzuz eta elokuentziaz, musikariak bere kabuz erabaki dezan zein bide hartu nahi duen eta nola iritsi nahi duen bere jatorritik bere jomugara.

Une batean, Segismundo jauregira itzultzen da, benetan nor den jakin gabe eta dena amets bat dela pentsatuz; une hori da, gure ustez, musikariak saihestu behar duen unea. Preludioak ez daude aurrez erabakiak; preludioen interpretazioa ezin da egon erabakimen faltsu baten menpe. Hala ere, preludioetan dena ez da bat-batekoa. Arau batzuk daude, musikari batek ezagutu eta kontuan hartu behar dituenak, baldin eta kaos betean erori nahi ez badu, zentzurik gabeko ametsean, zerbitzari bat leihotik botaz, horrek garrantzirik ez balu bezala. Azken finean, ekintza guztiek dituzte ondorioak.


I. ZATIA: Lehen zatian, pertsonaiak aurkeztuko dira. Poloniako Basilio erregeak Segismundo giltzapetuko du, orakuluaren profezia beteko ote den beldur.

 

Frank Benda (1709 - 1786)

Sonata en Mi menor

Largo ma un poco andante, Arioso un poco allegro, Presto.

 

Jacques Morel (1700 - 1749)

Défense de la basse de viole: Chaconne en trío en Sol Mayor

 


II. ZATIA: Bigarren zatian, Erregeak Segismundo askatzea erabakiko du, profezia betetzen ote den egiaztatzeko. Segismundo drogatu egingo dute, eta, ondoren, jauregi baten aretoan esnatuko da. Nahasdura horretan, Segismundok arima baten antzera jokatuko du, eta, hartan, mirabe bat leihotik botako du. Erregeak berriz giltzapetuko du Segismundo.

Johann Joachim Quantz (1697 - 1773)

Sonata en Sol Mayor no 273

Presto ma fiero

 

George FriederichHändel (1685 - 1759)

Sonata en Mi menor “Halle Sonata no2”

Adagio, Minuet

 

François Couperin (1678 - 1733)

NouveauxConcerts - Les Goûts - Réünis: QuatorziémeConcert et dernier de cét

ouvre:

III. Sarabande

 


III. ZATIA: Hirugarren zatian, herriak badu Segismundoren berri. Hura askatzeko matxinada bat antolatuko dute. Erregea umiliatuta dagoela, profezia beteko da, baina Segismundok, tirano baten antzera jokatu beharrean, bere aitari barkatuko dio.

 

Jean-Marie Leclair (1697 - 1764)

Sonata en Re major III

Sarabanda

 

Carl Friedrich Abel (1723-1787)

Trio Sonata en Sol Mayor

Andante, Presto

 

Jean-Philippe Rameau (1683 - 1764)

Pièces de clavecin en concerts:

Concert No.5 in D minor

 

Preludiatzearen artea

INTERPRETATZAILEA

BREZZA ENSEMBLE

Pablo Gigosos  Trabertsoa
Marina Cabello del Castillo Viola da gamba 
Teun Braken Klabezina 

 

Barrocos Bizarros ekimena irabazi zuten Erribera Garaiko Musika Barrokoaren Jaialdian, eta finalista izan ziren Gijóngo Antzinako Musikaren Nazioarteko VIII. Lehiaketan. ScholaCantorumBasiliensis-en egindako egonaldian sortu zen Brezza ensemblea, eta egungo panoraman XVII. eta XVIII. mendeetako musikaren interpretazio historizistan espezializatutako ensemble moldakorrenetako bat da. Brezzaren errepertorioaren ardatza XVII. eta XVIII. mendeetako musika da, non hiru musika tresnak elkartzeak —viola da gamba, trabertsoa eta klabezina— funtsezko eginkizuna baitauka; orobat lantzen du txirularako errepertorio osoa, klabezina nahitaezkoa delarik, bai eta baxu jarraitua ere.<0} Gainera, Brezza taldeko musikariek jatorrizko instrumentuak edo haien erreplikak erabiltzen dituzte eta hainbat tratatu eta iturriren bitartez interpretazioa modu historikoan aztertzen dute zehaztasunez, helburu nagusi hau lortzeko: konpositore bakoitzaren jatorrizko ideiarekiko hurbilena den errepertorioaren interpretazioa lortzea.

Brezza taldeak interpretazio historizistaren alorrean estatuan zein nazioartean sona handia duten musikariak ditu. Antzinako musikaren arloko Europako eskolarik garrantzitsuenetako batzuetan jaso dute prestakuntza (ScholaCantorumBasiliensis, Koninklijk Conservatorium den Haag, Conservatorium van Amsterdam, HKU Utrechts Conservatorium eta Mozarteum), eta kideetako batzuk izen handiko orkestra eta ensembleekin aritzen dira (Orchestraofthe 18th Century, Le Concert desNations, AmsterdamBaroqueOrchestra Tom Koopman, La Cetra BarockorchesterBasel, ConcertoKöln,Bach, De Nederlandse Bachvereniging eta Eeemerging), bai eta beste nazional batzuekin ere, hala nola Utrechteko OudeMuziek jaialdia eta 13eme Festival de Besançon / Montfaucon jaialdia.

 

Sarrerak

 

 

 

EZ GALDU 

Eguna eta ordua

   Irailak 8 

        19:00 

Lekua

  Santa Maria katedrala, Gasteiz

opera omnia

Gau jaia

PROGRAMA

Juan Francés de Iribarren (1699-1767) eta Diego Pérez de Caminoren (1735 inguru -1796) bilantzikoak

Cuando el lucido circo - Diego Pérez de Camino

Digo que no he de cantarla - Juan Francés de Iribarren

Vengan, vengan - Pérez de Camino

Llévame los ojos  - Iribarren

Atención, suspensión - Miguel de Irízar (1635-1684)

Vengan a la iglesia - Pérez de Camino

Sonata Quinta - Francisco José de Castro (1670 - 1730)

 - Preludio - Allemanda - Giga

Mi pastor enamorado - Pérez de Camino

¡Qué bien, abuejuelas! - Iribarren

La gustosa tonadilla -Pérez de Camino

Jácara de fandanguillo  - Iribarren

INTERPRETEAK

Manon Chauvin, Sandra Cotarelo Tiplea
Beatriz Oleaga Altua
Fran Díaz-Carrillo Tenorea
Fabio Barrutia Baritonoa
Isaac M. Pulet, Beatriz Amezúa Biolinak
Guillermo Martínez Txeloa
Silvia Jiménez Kontrabaxua
Eyal Streett Baxua
Jorge López-Escribano Organo positiboa
Sara Águeda Bi ordenako arpa
Josías Rodríguez Gitarra eta artxilautea
Pere Olivé Perkusioa
Isaac M. Pulet Zuzendaritza

 

PROGRAMA

Opera Omniaren Gau jaia programan bilantziko multzo bat biltzen da. Juan Francés de Iribarren nafarrarenak eta Diego Pérez de Camino errioxarrarenak dira, Malagako eta Santo Domingo de la Calzadako (Errioxa) katedraletako kapera maisuak, hurrenez hurren, eta Raúl Angulo eta Ars Hispana elkarteak transkribatu dituzte. Gainera, oraingo honetan, Miguel de Irízar Gasteizko Santa Maria kolegiatan maisu izan zenaren Atención, suspensión lana sartu da. Lizarrako eta Logroñoko antzinako musika asteekiko lankidetza honek generoen fusio ausarta eta antzerki, dantza eta musika nahasketa paregabea dakarzkigu, ikuskizun zoragarri baten barruan. Bilantziko horien estetika, poesia eta musika zuzenean datoz antzerki herrikoitik, tonadilla eta seguidilla bereizgarriak tarteko. Askotariko estiloak nahasten dira bizitasun handiz, hala nola tradizional hispaniarra, dantza herrikoia eta estilo dotore berria.

INTERPRETATZAILEAK

Opera Omnia antzinako musikan espezializatutako Espainiako talde bokal-instrumentala da. Taldeko kideek antzinako musikaren inguruko Europako talderik onenekin kolaborazioak egin ohi dituzte, eta talde honetan, haien ideiak eta esperientziak elkartzen dira. Isaac M. Pulet biolin jotzailearen zuzendaritzapean, Opera Omniaren jardueraren ardatza da barrokoko eta klasizismoko Espainiako musika ondarea berreskuratzea, eta horretarako jatorrizko musika tresnak eta errepertorio bakoitzerako interpretazio teknikarik egokienak baliatzen ditu. Horretarako, jatorrizko iturri eta tratatuetara jotzen du, garai bakoitzeko interpretazio estiloa birsortzeko, baina bere interpretazioei ikuspegi ausart eta berria ematen die. Horri guztiari esker, bertsio fresko eta distiratsuak lortzen ditu, eta birtuosismo handia erakusten du.

2019an sortu zenetik hainbat jaialditara gonbidatu dituzte, hala nola: Madrilgo Erkidegoko Arte Sakratuaren Nazioarteko Jaialdia; Huescako EnClaves Jaialdia; Lizarra, Logroño eta Arabako antzinako musika asteak; eta Zaragozako Hiru Kulturen Musika Jaialdia. Opera Omnia Espainiako musika ondare oparoarekin konprometituta dagoen taldea da, eta hari hautsa kendu nahi dio, berriz ere distira egin dezan, garai batean egin zuen bezala.

Gau jaia

Isaac M. Pulet

Biolina eta zuzendaritza

Biolin barrokoko lehen irakaslea izan zen Vigoko Goi Mailako Musika Kontserbatorioan. Biolin, harmonia, kontrapuntu eta akustikako kalifikaziorik altuenekin bukatu zuen prestakuntza Madrilgo Musikako Goi Mailako Errege Kontserbatorioan, Hiro Kurosaki nazioarteko biolin jotzailea tutore zuela, eta Hagako (Holanda) Errege Kontserbatorioan Pavlo Beznosiuk eta Ryo Terakadorekin. Orobat, interpretazio historizistako masterclass-ak ere jaso zituen hainbat maisurekin, hala nola Lucy van Dael, Anton Steck, Mira Glodeanu, Margaret Foultness edo Kati Debretzeni.

2019an Espainiako musika ondarea berreskuratzeko Opera Omnia taldea sortu zuen, eta harekin hainbat programa aurkeztu ditu, Sebastián Durón, Juan Hidalgo, Francés de Iribarren eta Pérez de Caminoren musikarekin.

2020an Opera Omnia Polifonia Eskola sortu zuen, zeinean hainbat gai irakasten baitira, hala nola solmisazioa edo solfeo historikoa, salmodia eta modalitatea, kontrapuntu errenazentista, notazio mentsurala edo tenperamentu historikoak, Isaac Alonso Hagako (Holanda) Errege Kontserbatorioko irakaslearekin eta mundu osoan ezaguna den Juan Carlos Asensiorekin. Kontserbatorioetan ez direnez gai horiek eskaintzen, polifonia eskola horrek erreferentzia zentro bilakatu nahi du.

Biolin jotzaile gisa, kontzertuak eman ditu Korean, Japonian, Turkian, Alemanian, Holandan, Frantzian, Italian, Eslovenian, Danimarkan, Ingalaterran, Brasilen, Txilen, Uruguain eta Argentinan, Espainiako antzinako musikako talde onenekin batera. Yllana Producciones-en eta Ara Malikian-en PaGaGnini umorezko ikuskizuneko kide izan da, eta ikuskizun berri bat estreinatu berri du haiekin, Maestrissimo izenekoa, zeinean era berean umorea eta musika bateratzen baitira.

Antzerkian, Antzerki Klasikoko Konpainia Nazionalarekin aritu da lankidetzan. Harekin interpretatu zuen El trino del diablo (Tartini) sonata biolin soloa eginez, Eduardo Vascok zuzendutako La Estrella de Sevilla lanean. Espainiako antzinako musikan espezialista gisa, Nuria Alkortak zuzentzen duen eta Calderón de la Barca espainiar dramaturgoaren lanean espezializatuta dagoen Delabarca antzerki konpainiarekin lankidetzan aritu da, egokitzaile eta musika zuzendari, eta musikologia lantzeko eta musika berreskuratzeko lan handia egin du besteak beste obra hauetan: Año Santo en Madrid auto sakramentala, Theatrum mundi, Darlo todo y no dar nada eta Hado y divisa.

Sarrerak

 

 

 

EZ GALDU 

Eguna eta ordua

   Irailak 9 

        19:00

Lekua

  Santa Maria Katedrala, Gasteiz 

Lizarrako eta Logroñoko Antzinako Musikaren asteekin lankidetzan egindako lana.

 

 

Esferen harmonia

ESFEREN HARMONIA

Aire zabalean, eta Edurne Aizpún arpa jotzailearen hari musikalaz lagundurik, Javier Armentia Iruñeko Planetarioko zuzendariak eta Joaquín Sevilla fisikariak begiak ortzi-mugara begira jarriko dizkigute. Musika eta astronomia, mitoak eta akordeak, konstelazioak eta soinuak: zerua espazio harmoniko gisa ulertzen duen ikuspegi historikoaren ikuspuntu gaurkotua.

INTERPRETEA ETA AURKEZLEAK

Javier Armentia astrofisikaria
Joaquín Sevilla fisikaria
Edurne Aizpún arpa jotzailea

Sarrerak

 

 

 

EZ GALDU 

Eguna eta ordua

   Irailak 9

        22:00 

Lekua

  Gatzaga Buradon dorretxe-jauregia

Bach & “Bach”

Bach & “Bach”

Antonio Serranok (Madril, 1974) inork ez bezala lagundu du itxuraz umila den tresna bati balio berezia ematen, tresna hori genero jakin batzuetan soilik erabili daitekeelako ustearen aurka. Harmonikari buruz ari gara. Berak kontzeptu hori irauli eta erauzi du, behin betiko. Bere eskuetatik pasa dira berak zein besteek egindako lanak, artista erraldoiekin garatutako lankidetza (Paco de Lucía, Wynton Marsalis, Barbara Hendricks), orkestrarako joan-etorriak... Eta, noski, jazz europarreko izen saihestezina bihurtu da. Hori dela eta, ez da harritzekoa Bachekin ere harmonika sartzea. Ez eta Fender Rhodes bezalako teklatuekin uztartzea ere. Imajinatu ezin zen hori egia bihurtzen da Antoniorekin. Bachen gaineko hurbilketa historikoa dakarkigu, jazzaren arloko dibagazioekin batera.

PROGRAMA

Bach & “Bach”

I ARMONIKA, KLABEZINA ETA KONTRABAXUA

Biolinerako eta baxu jarraiturako sonata sol maiorrean BWV 1021 (1730-1734?)

Allemande de la Partita, biolinerako soilik, 2. zk., re minorrean,BWV 1004 (1720)

Contrapunctus I de El Arte de la Fuga, BWV 1080 (1742-1746)

Biolinerako eta klabezinerako sonata mi maiorrean BWV 1016 (1717-1723)

 

I HARMONIKA, KLABEZINA ETA KONTRABAXUA 

I Ikuspenak

A[J. S. Bach: Agnus Dei de la Misa en si menor, BWV 232 (1748-1749); Jesu, meine Freude, BWV 227 (ca. 1723); Allegro del Concierto para clave nº 1 en re menor, BWV 1052 (1738)]

II Ikuspenak

[J. S. Bach: Italiako Kontzertuko andantea, BWV 970 (1735); Brandemburgoko Kontzertuko allegroa, 5. zk., re maiorrean, BWV 1050 (1720-1721); Gute Nacht del motete Jesu, meine Freude, BWV 227 (1723 inguru)]

III Ikuspenak

[J. S. Bach: Badinerie de la Suite orquestal, 2. zk, si minorrean, BWV 1067 (1738-1739); Fuga sol minorrean, BWV 542b (1838 inguru)]

IV Ikuspenak

[J. S. Bach: Wachet auf, ruft uns die Stimme, BWV 140 (1731); Alles, was von Gott geboren, BWV 80 (1727-1731)]

ARTISTAK

 
Antonio Serrano harmonika 
Pablo Martín Caminero kontrabaxua
Daniel Oyarzabal

klabezina, organoa, clavinet-a eta fender rhodes-a

 

Antonio Serrano harmonikaren maisua da, egungo jazzean dagoen izen ospetsuenetakoa eta estatu mailako musikarik eskatuenetakoa. Erraztasun tekniko zoragarria eta ezagutza teoriko sakona lagun, Serranok musikan egokitzeko gaitasun aparta dauka, bere kolaborazio ugarietan ikus daitekeen bezala. Bere harmonika eraginkortasun osoz mugitzen da askotariko paisaietan: jazz, flamenko, pop eta musika klasikoan, besteak beste. Eszenatokia partekatu du Barbara Hendricks eta Plácido Domingo bezalako artistekin, orkestra klasiko ugarirekin, bai eta Wynton Marsalis, Lou Bennet, Toots Thielemans Vicente Amigo, Clarles Benavent eta Paco de Lucía ospetsuekin ere, besteak beste.

 

Sarrerak

 

 

 

EZ GALDU 

Eguna eta ordua

   Irailak 10 

        20:30  

Lekua

  Jesus Guridi Kontserbatorioko Auditorioa, Gasteiz

Tiorba basoan

Tiorba basoan

San Bizente Elizaren sabaiko habeen "baso" bikaina, altxor txiki ezkutu harrigarri bat, Tiorba errezitaldi honen markoa da. Zurez inguratuta, egitura eta arkitektura bitxi honen bihotzean, Fran Lopez Eguzki Erregearen musiketan zehar entzuten dugu.

PROGRAMA

EGUZKI ERREGAREN MUSIKA: MOUTON & DE VISÉE

Charles Mouton (1626 - 1710)

La Richelieu

Tombeau de Madame

Prelude & La volag

La mallassis

 

Robert de Visée (1650-1725)

Entrée d'Apollon

Que devant vous tout s'abbaise et tout tremble

L' autre jour m'allant promener

Passacaille

 

INTERPRETEAK

Zaragozan jaioa, goi mailako gitarra ikasketak amaitu eta tiorba eta gitarra barrokoan trebatu zen Daniel Zapicorekin Zaragozako kontserbatorioan. Ondoren, Antzinako Musikako Masterra egin zuen Xavier Díaz-Latorrerekin ESMUCen eta Ikerketa musikaleko Masterra. Rafael Bonavita, Hopkinson Smith, Enrique Solinís eta Pablo Zapico irakasleen prestakuntza ere jaso du. Cacciniren madrigales y arias grabatu zituen IBM diskoetxearekin (2017). 2018an European Young Orchestrarekin eta Rinaldo Alessandrinik zuzendutako Frantziako Gazte Orkestrarekin jotzeko aukeratua izan zen. 2019an, soka pultsatuari eskainitako Gaspar Sanz IV. Jaialdiko lehen interpretazio saria irabazi zuen, eta publikoaren sari berezia eskuratu zuen Xixongo Antzinako Musikaren VIII. Nazioarteko Lehiaketan, Vanitas Ensemble taldearekin. Zaragozako Infanta Jauregian, Toledoko Greco museoan, Bilboko Euskalduna Jauregian, Madrilgo Ateneoan edo Zaragozako Auditorioan jo izan du. Gaur egun, interprete-lana eta berpizkundeko eta barrokoko hari pultsatuko instrumentuen irakasle gisa egiten duen lana uztartzen ditu Torrenteko Kontserbatorio Profesionalean (Valentzia).

Sarrerak

 

 

 

EZ GALDU 

Eguna eta ordua

   Irailak 11

        12:00 / 13:00/ 17:00 

Lekua

 San Bizente Martir Elizako habe-basoa, Gasteiz

* Ordu erdiko errezitaldia, San Bizente Martiriaren elizako dorre eta estalki arteko bisita gidatua barne. 

 

Gau jaia

Gau jaia

Gau jaia - Opera Omnia

Juan Francés de Iribarren (1699-1767) eta Diego Pérez de Caminoren (1735 inguru -1796) bilantzikoak

Cuando el lucido circo - Diego Pérez de Camino

Digo que no he de cantarla - Juan Francés de Iribarren

Vengan, vengan - Pérez de Camino

Llévame los ojos  - Iribarren

Atención, suspensión - Miguel de Irízar (1635-1684)

Vengan a la iglesia - Pérez de Camino

Sonata Quinta - Francisco José de Castro (1670 - 1730)

 - Preludio - Allemanda - Giga

Mi pastor enamorado - Pérez de Camino

¡Qué bien, abuejuelas! - Iribarren

La gustosa tonadilla -Pérez de Camino

Jácara de fandanguillo  - Iribarren

PLANTILLA

Manon Chauvin, Sandra Cotarelo Tiplea
Beatriz Oleaga Altua
Fran Díaz-Carrillo Tenorea
Fabio Barrutia Baritonoa
Isaac M. Pulet, Beatriz Amezúa Biolinak
Guillermo Martínez Txeloa
Silvia Jiménez Kontrabaxua
Eyal Streett Baxua
Jorge López-Escribano Organo positiboa
Sara Águeda Bi ordenako arpa
Josías Rodríguez Gitarra eta artxilautea
Pere Olivé Perkusioa
Isaac M. Pulet Zuzendaritza

 

PROGRAMA

Gau jaia programan, Ópera Omniak Juan Francés de Iribarren nafarraren, Diego Pérez de Camino errioxarraren eta Gasteizko Santa Mariaren Kolegiatan kapera maisu izan zen Miguel de Irízarren bilantziko eta kantuak entzuteko aukera emango digu. Lizarrako eta Logroñoko Antzinako Musikaren Asteekin lankidetzan, generoen fusio ausarta eta antzerki, dantza eta musikaren nahasketa paregabea dakarkigu, ikuskizun zoragarri baten baitan. Bilantziko hauen estetika, poesia eta musika zuzenean datoz antzerki herrikoitik, bere tonadilla eta seguidilla bereizgarriak tarteko. Hala, bizitasun handiz nahasten dira askotariko estiloak, besteak beste estilo tradizional hispaniarra, dantza herrikoia eta estilo dotore berria.

ARTISTAK

Opera Omniak Juan Francés de Iribarrenen (1699 – 1767) lan ugari estreinatu ditu garaiotan Granadako Musika eta Dantzaren Nazioarteko Jaialdian eta Madrilgo Hiribilduko Udak jaialdiaren barruan. Juan Francés de Iribarren, hain zuzen ere, Malagako Katedraleko kapera maisua izan zen XVIII. mendean. Era berean, Santo Domingo de la Calzadako katedralean Diego Pérez de Caminoren (1740 inguru -1796) bilantziko eta kantuak estreinatu zituen. Azken hori Katedral horretako kapera maisua izan zen. Hiri horretako Udalak eta Kabildoak, programaren arrakasta ikusirik, musika horren disko bat grabatzeko eskatu zioten taldeari. Hala, De su Historia izenburupean, Santo Domingo de la Calzadari eta haren mirari eta balentriei eskainitako bederatzi kantu eta bilantzikoz osatutako lan zoragarria egin zuten. Horretarako, Opera Omniak Raúl Angulo musikologoaren eta Ars Hispanaren laguntza izan zuen, programa eta aholkularitza musikologikoa garatzeko.

Espainiako ondare musikal oparoarekin konprometitutako taldea da Opera Omnia, eta, beraz, horri guztiari hautsa kendu nahi dio, berriz ere egin dezan distira, beste garai batzuetan egin zuen bezala.

 

 

Isaac M. Pulet (biolina eta zuzendaritza)

Vigoko Musikako Goi Mailako Kontserbatorioan biolin barrokoaren irakaslea den honek Madrilgo Musikako Goi Mailako Errege Kontserbatorioan hasi zuen prestakuntza, Hiro Kurosaki nazioarteko biolin jotzailearekin batera, bai eta Koninklijk Conservatorium Den Haag-en ere (La Haya Errege Kontserbatorioa, Herbehereak), Pavlo Beznosiuk eta Ryo Terakadorekin batera. Halaber, Lucy van Dael, Anton Steck, Mira Glodeanu, Margaret Foultness, edo Kati Debretzeni bezalako maisu-maistren masterclass-ak jaso zituen.

Espainian, lankidetzan aritu da La Madrileña, Nereydas, La Capilla Real de Madrid, Hippocampus, La Ritirata, Conductus ensemble, Contrasto armonico, La Spagna edo Harmonia del Parnás bezalakoekin. Horiekin hainbat lan grabatu ditu Panclassics, Arsis edo Brilliant Classics bezalako diskoetxeetan. Nabarmentzekoa da Música Alchemicarekin izandako lankidetza. Azken hori Lina Tur Bonet solista apartak zuzentzen du, eta, harekin, oraintsu grabatu ditu bi disko, Antonio Vivaldiren musika argitaratu gabeez osatuta: Vivaldi premieres eta Il Grosso Mogul. Lan horiek kritika ezin hobea jaso dute.

Antzerkiaren munduan, lankidetzan aritu da Antzerki Klasikoko Konpainia Nazionalarekin. Harekin batera jo zuen, hain zuzen ere, El trino del diablo (Tartini), Sevillako La Estrellan, Eduardo Vascok zuzenduta. Espainiako antzinako musikan aditua izanik, musika egokitzen eta zuzentzen lan egiten du Nuria Alkortak gidatzen duen antzerki taldean. Talde horrek Goethe Calderón de la Barca dramaturgo espainiar ospetsuaren lanak jorratzen ditu. Hala, musika berreskuratzeko eta musikologia lantzeko lan handia egin dute, besteak beste honako hauetan: Año Santo en Madrid, Theatrum mundi, Darlo todo y no dar nada edo Hado y divisa

Aktore-musikari honek Yllana Producciones eta Ara Malikianen Pagagnini umore ikuskizunean parte hartu du. Harekin batera, planeta osoko antzokirik onenetan aritu da eta, gaur egun, beste ikuskizun bat sortzen ari da, umorea eta musika uztartuz: Pagagnini 2.

Antzerkiarekin duen loturaren eta antzinako musika espainiarraren gaineko interesaren ondorioz, Opera Omnia taldea sortu zuen, orokorrean Espainiako musika ondarea, eta, zehazki, musika eszeniko oparoa berreskuratu eta berrinterpretatzeko. Talde horrekin batera egin du, Santo Domingo de la Calzadako Katedralak eta Udalak eskatuta, disko baten grabaketa, Diego Pérez de Caminoren lan argitaratu gabe batzuez osatuta. Azken hori hiri errioxar horretako Katedraleko kapera maisua izan zen XVIII. mendean.

Sarrerak

 

 

 

EZ GALDU 

Eguna eta ordua

   Irailak 9 

        19:00 

Lekua

  Santa Maria katedrala, Gasteiz 

Lizarrako eta Logroñoko Antzinako Musikaren asteekin lankidetzan egindako lana.

 

Masterclass alumnos

Masterclass alumnos

- L´Apotheose

PLANTILLA

EL PROGRAMA

LOS ARTISTAS

NO TE LO PIERDAS

Fecha y hora

   11 de septiembre

        12:00, 13:00, 17:00  horas

Lugar

  Auditorio del Conservatorio Jesús Guridi, Vitoria-Gasteiz

Colaboración con las Semanas de Música Antigua de Estella y de Logroño

 

 

Entrada