Detalle - ama-sma
Eduki publikatzailea

Kantu-tailer parte-hartzailea
Kantagintzak Berpizkunde iberiarreko abestien errepertorioa ezagutzera gonbidatzen du, mantentzen ditugun hiru musika iturri garrantzitsuenen eskutik: jauregiko kantutegia, Uppsalako kantutegia eta Mateo Flecharen nahaspilen argitalpena. Tailer honetan parte hartzeko, Kantagintzako lau abeslariek beren esperientziak trukatuko dituzte errepertorioarekin, eta, Jorge Losanaren zuzendaritzapean, partaideekin batera, Ama Birjinari buruzko hiru abestiren interpretazioa prestatuko dute.
Lan musikalaz gain, piezen esanahia, interpretatzeko aukerak eta testuinguru historiko eta musikala aztertuko dira. Ahotsak aldez aurretik aztertzeko, parte-hartzaileek musika zati bakoitzaren grabazioak (Cantoriako kideek egindakoak) eta partiturak jasoko dituzte, lana alderdi artistikoetan zentratu ahal izateko. Material didaktiko hau Murtziako Unibertsitateak, Bartzelonako Universitat Pompeu Fabrak eta Centre Culturel de Rencontre et Festival d 'Ambronayk elkarlanean egindako "more Hispano" proiektuari esker egin da.
Errepertorioa
Sus sus sus (“La Trulla”ko zatia)
Bartomeu Càrceres (fl. 1546), Las ensaladas de Flecha
Virgen bendita sin par
Pedro de Escobar (1465-1535), Cancionero de Palacio
Yo me soy la morenica
Anonimoa, Cancionero de Uppsala
INTERPRETEAK
KANTAGINTZA
Inés Alonso | Sopranoa |
Oriol Guimerà | Altua |
Jorge Losana | Tenorea eta zuzendaria |
Valentín Miralles | Baxua |
Nori zuzendua:
- Aldez aurreko esperientzia duten abeslariak (ahal dela, musika-ezagutzekin)
- Kantu-ikasleak.
- Abesbatzan kantuan esperientzia duten musika-ikasleak.
Plazak: 20 abeslari
- Sopranoak: 6
- Altuak: 6
- Tenoreak: 4
- Baxuak: 4
Iraupena: 2 ordu
Sarrerak
EZ GALDU
Eguna eta ordua
11:00 - 13:00
Lekua

Zinema zikloa: Eguzki Erregearen musika
La Pasión del Rey
Jatorrizko izenburua: Le Roi Danse
Urtea: 2000
Iraupena: 115 min.
Herrialdea: Belgika
Zuzendaritza: Gérard Corbiau
Gidoia: P: Eve de Castro, Andrée Corbiau, Gérard Corbiau. Novela
Musika: Hainbat
Banaketa: Benoît Magimel, Boris Terral, Tchéky Karyo, Colette Emmanuelle, Jacques François, Cécile Bois, Claire Keim, Johan Leysen, Idwig Stéphane, Emil Tarding.
Sinopsia
Film honetan Giovanni Battista Lully italiar musikariaren igoeraren istorioa aurkituko dugu (barrokoko ia musikari handi guztiak bezala), Jean Bapstiste Lully bihurtuta frantziar musikaren aurpegia aldatuko lukeena, eta eragin nabarmena izango lukeena herrialde horretan musika konposatzeko moduan, baita hil eta urte batzuetara ere.
Sarrerak
EZ GALDU
Eguna eta ordua
19:30
Lekua

Zinema zikloa: Eguzki Erregearen musika
Tous les matins du monde
Jatorrizko izenburua: Tous les matins du monde
Urtea: 1991
Iraupena: 115 min.
Herrialdea: Frantzia
Zuzendaritza: Alain Corneau
Gidoia: Pascal Quignard, Alain Corneau
Musika: Jordi Savall
Banaketa: Gérard Depardieu, Jean-Pierre Marielle, Anne Brochet, Caroline Silhol, Guillaume Depardieu, Michel Bouquet, Carole Richert.
Sinopsia
Frantzia, XVII. mendea. Garai guztietako biola-maisu garrantzitsuenaren istorioa kontatzen du, baita Luis XIV.a Frantziakoaren gortean ikasle batekin izan zuen harremana ere.
Sarrerak
EZ GALDU
Eguna eta ordua
19:30
Lekua

Zinema zikloa - Eguzki Erregearen musika
Farinelli, Il Castrato
Sarrera/solasaldia Raquel Andueza sopranoaren eskutik
Jatorrizko izenburua: Farinelli, il castrato
Urtea: 1994
Iraupena: 110 min.
Herrialdea: Belgika
Helbidea: Gérard Corbiau
Gidoia: Andrée Corbiau, Gérard Corbiau
Musika: hainbat
Banaketa: Stefano Dionisi, Elsa Zylberstein, Enrico Lo Verso, Caroline Cellier, Jeroen Krabbé, Omero Antonutti, Marianne Basler, Jacques Boudet.
Sinopsia
"Farinelli" Carlo Broschiren izen artistikoa izan zen, XVIII. mendean operan arrakasta lortu zuen zikiratu ospetsu bat. 32 urterekin eta arrakastaren gailurrean, Farinelli erretiratu egin zen Felipe V.a Espainiako erregearentzat (1700-1746) bakarrik abesteko. Hamabi urte lehenago, Farinellik bere talentu musikala erakutsi zuen plaza publiko batean. Haendelek, Ingalaterrako gorteko konpositore ofizialak, bere karrozan ezkutatutako antzezpenean parte hartu duenak, Londresera joatea proposatu dio Farinelliri. Elkarrenganako gorrotoak eta miresmenak markatutako harremanaren hasiera da topaketa hau. Haendelen proposamenak errefusatu ondoren, Farinelli bere anaiarekin Europan zehar ibiliko da. (FILMAFFINITY).
Sarrerak
EZ GALDU
Eguna eta ordua
19:30
Lekua

Hobetu arnastu tailerra
ARNASKETA ETA AHOTS TAILERRA
ARNASKETA
Jaio bezain laster, arnasa hartzen dugu, eta etengabe egiten jarraitzen dugu gure bizitzan zehar. Inkontzienteki, airea sudurretik edo ahotik sartzen eta ateratzen da egunean 1.700 eta 2.200 aldiz, eta uzkurdura eta hedapen mugimendu bat sortzen du gure gorputzeko hainbat giharretan.
AHOTSA
Ahotsak definitu egiten gaitu. Munduaren aurrean gure aurkezpen-gutuna da. Nor garen ez ezik, nor izan garen ere erakusten du. Daukagun armarik boteretsuena da, gure gogamenak sortzen dituen ideia guztiak proiektatzen ditugulako eta sentitzen dugun guztia adierazten dugulako berekin. Horrekin konbentzitu, limurtu, adierazi dezakegu gure desadostasuna, gure poza, gure maitasuna, gure zalantzak eta baita gure boterea ere. Ahotsarekin gure lanean komunikatzen gara eta maitemindu egiten gara; berak irratiaren, telebistaren edo antzokien ateak irekitzen dizkigu; gure etxeko animaliek zenbat maite ditugun hautematen dute eta gure seme-alabei mundua ulertzeko ateak irekitzen dizkie. Ahotsak diskurtso politikoak modulatzen ditu, desadostasunak zehaztu edo nabarmentzen ditu eta bidegabekerien aurrean dugun desadostasuna areagotzen du. Ahotsak, beraz, proiektatu eta definitu egiten gaitu. Guk berari esatea egiten dioguna baino gehiago esaten du gutaz.
* Ignacio Aldecoa Kultur Etxearekin eta CIVyR – Ahotsaren eta arnasketaren Zentro Integralarekin lankidetzan egindako tailerra
Sarrerak
EZ GALDU
Eguna eta ordua
17:00 (60 min.) | orokorra
18:00 (60 min.) | orokorra
11:00 (90 min.) | covid osteko ondorioak dituzten gaixoak
Lekua
ARNASKETA ETA AHOTS TAILERRA

Händel & Telemann
Programa honek bi tresna melodikorako eta baxu jarraiturako sonatak aztertzen ditu, Tamar Lalo txirula jotzailearen eta Hiro Kurosaki biolin jotzailearen eskutik. Händelek hirukoterako bi sonata bilduma idatzi zituen: Opus 2 eta Opus 5. Bachen trio sonatak organorako sonaten transkripzioak dira. Organorako idazketak, hiru pentagramaren bidez osatuak (bi eskuentzat eta bestea pedalier-arentzat), trio sonata bezala egokitzen laguntzen du.
PROGRAMA
Georg Friedrich Händel (1685-1759)
Trio Sonata fa maiorrean, Op. 2, nº. 5, HWV 389 txirula, biolin eta jarraiturako
I. Larghetto
II. Allegro
III. Adagio
IV. Allegro
V. Allegro
Trio Sonata do minorrean , txirula, biolin eta jarraiturako, Op. 2, nº. 1a, HWV 386a
I. Andante
II. Allegro
III. Andante
IV. Allegro
Sonata la maiorrean biolin eta baxu jarraiturako, Op. 1, nº. 14, HWV 372
I. Adagio
II. Allegro
III. Largo
IV. Allegro
Georg Philipp Telemann (1681-1767)
Sol minorrean obertura giltzarrirako obertura, TWV 32
Trío Sonata fa maiorrean moko-txirula, ganba-biola (txelo) eta baxu jarraiturako, TWV 42:F3
I. Vivace
II. Mesto
III. Allegro
Trío Sonata la minorrean moko-txirula, biolina eta baxu jarraiturako, TWV 42:a4
I. Largo
II. Vivace
III. Affettuoso
IV. Allegro
Iraupena, gutxi gorabehera: 70 minutu, atsedenik gabe
ARTISTAK
Tamar Lalo | txirula |
Hiro Kurosaki | biolina |
Daniel Oyarzábal | klabezina/organo positiboa |
Josetxu Obregón | txeloa eta zuzendaritza artistikoa |
Ikuspegi musikal oro baliozkoa izan daiteke, baina erabilitako tresnak eta horiek interpretatzeko manera bat badatoz konpositorearen garaiko bizipenekin, esan daiteke puzzlearen piezak ahokatzen direla, sinergia eztabaidaezina sortuz. Printzipio horretatik abiatuz, Bilboko Josetxu Obregón biolontxelo jotzaileak La Ritirata taldea sortu zuen, interpretazio historikoan jardungo zuen taldea, barrokoko, klasizismoko eta lehen erromantizismoko errepertorioak birsortzeko asmoz, biolontxeloaren agerpenetik harik eta haren interpretazio historikoaren eta modernoaren arteko lerroa estutu arte, erromantizismoa amaitzean. La Ritiratak izena hartzen du “La Musica Notturna delle strade di Madrid” bostekoaren azken mugimendutik, Luigi Boccherini biolontxelo jotzaile eta konpositorearen ohorez.
10 urteko ibilbidean, Europa, Amerika, Asia eta Ekialde Ertaineko jaialdi eta areto ospetsuetan aritu dira: Musikfestspiele Potsdam, Ludwigsburger Schlossfestspiele eta Tage Alter Musik Regensburg (Alemania), Internationalen Barocktage Stift Melk (Austria), International Fasch Festival Zerbst eta Kulturforum Berlin (Alemania), Alte Musik Feldkirchen (Austria), Eszterházi Vigasságok (Hungaria), Banchetto Musicale Vilnius (Lituania), Varaždin Baroque Evenings (Kroazia), Txinako Teatro Nazionala (Beijing), Tel Aviveko Felicja Blumental (Israel), Centro Studi Boccherini Luccan (Italia), Sligo Festival of Baroque Music (Irlanda), Valletta International Baroque Festival (Malta)... Halaber, bira amerikar ugari egin dituzte, besteak beste Mexiko, Txile, Kolonbia, Costa Rica, Bolivia, Peru edo Ekuadorren.
Sarrerak
EZ GALDU
Eguna eta ordua
20:00 [19:00 ikasleen aldez aurretiko kontzertua]
Lekua
Iraupena, gutxi gorabehera: 70 minutu, atsedenik gabe

Harrotasun barrokoa
PROGRAMA
Frantzia
Jean Baptiste Lully (1632 - 1687), Versaillesko Philidorren eskuizkribua:
Marche de Savoye - L'Assemblee - La Retraitte
Joseph Bodin de Boismortier (1682-1765): Sonata op.34, 1. zk., sol minorrean, Paris 1734
Adagio - Presto - Adagio – Allegro
Ingalaterra
Henry Purcell (1659-1695): Suite Angloisse from “The Fairy Queen”, “Bonduca” and “King Arthur
Preludio - Song tune - Hornpipe - Ouverture - Aire - Rondeau - Aire - Hornpipe - Aire - Trompette – Aire - Gigue
Alemania
Johann Christian Schieferdecker (1679-1732): 13. kontzertua do minorrean, Hanburgo 1713
Obertura - Gavotte - Bouree – Menuet alternativement avec le Trio - Chaconne
ARTISTAK
EL BARROQUISTA
LA PETITE ÉCURIE
Miriam Jorde Hompanera | oboe barrokoa |
Valerie Colen | oboe barrokoa |
Marc Bonastre Riu | oboe barrokoa eta taillea |
Giovanni Battista Graziadio | fagot barrokoa |
Daniel Garay | perkusioa |

Miguel Ángel Cajigal Vera artearen historialaria eta dibulgatzailea da, erakusketen komisario, ondarearen hezitzaile eta musikari izateaz gain. El Barroquista izenarekin, artearen eta kulturaren influencer honek jarraitzaile ugari ditu gizarte sareetan eta komunikabideetan, besteak beste Radio Galega, La Voz de Galicia eta TVEko El Condensador de Fluzo delakoan. Galizian, Kulturaren Hiriko Hezkuntza Zerbitzuko ondarearen hezitzailea eta irakaslea da, baina bere prestakuntza sendoari esker –zeina etengabe osatu baitu lizentziatura atera zuenetik–, Miguel de Cervantes Unibertsitatean Kultura Espazio eta Museoetako Hezkuntzako Masterreko zuzendaria ere bada.

La Petite Écurie oboe banda bat da, XVII. eta XVIII. mendeetako musika jotzen duena, musika tresna historikoak baliatuta: hiru oboe, fagota eta perkusioa. Taldearen izenak "Grande Écurie" du gogoan, hots, Versallesen Luis XIV.aren gortean zegoen musika establezimendu bat. Bertan egiten zuten lan, hain zuzen ere, haize musikari gehienek. Miriam, Valerie, Marc, Giovanni eta Philippek Urbinoko Antzinako Musika Jaialdian ezagutu zuten elkar, 2018an. Harrezkero, Europako talde historizista garrantzitsuetako kide hauek hainbat jaialditan parte hartzeko gonbidapena jaso dute, tartean Melk-eko (Austria) Internationale Barocktagen, Valletta Baroque Festivalen (Malta) eta Musikfestspiele Potsdam Sanssoucin (Alemania). Duela gutxi, REMA delakoak (European Early Music Network) bere sare europarreko talde berrien artean sartu du talde hau.
Sarrerak
EZ GALDU
Eguna eta ordua
19:30
Lekua

Musika naturan
Barrokoan ohikoa zen musika kanpoan entzutea: lorategietan, basoetan… ekitaldi txiki nahiz handietan. Zatoz La Petite Écurie taldeaz gozatzera Gorbeiako inguru idilikoan egingo den musika ospakizun honetara. Kontzertua baino lehen, hainbat ibilbide egiteko aukera izango duzu.
PROGRAMA
Queen Anne's Favourites
James Paisible (1656 inguru-1721) - Irekiera do maiorrean
Ouverture – Aire – Ornepajpe – Entree – Gigue – Passepied – Trompette
Thomas Morgan (f.1691-1699) - Irekiera sol minorrean
Ouverture – Gavotte – Hornpipe – Hornpipe II – Scotch Tune – Rondeau – Allemande – Gigue – Rondeau – Aria – Hornpipe – Chaconne
Henry Purcell (1659-1695) - Suite Inglesa de “The Fairy Queen”, “Bonduca” eta “King Arthur”
Preludio – Song tune – Hornpipe – Ouverture – Aire – Rondeau – Aire – Hornpipe – Aire – Trompette – Aire – Gigue
James Paisible (1656 inguru-1721) - IV preludioa sol minorrean
Entree – Aire – Hornepaipe – Menuet – Passacaille
Godfrey Finger (1660 inguru-1730) Irekiera fa maiorrean
Ouverture – Menuet – Rigaudon – Aire – Tromp
ARTISTAK
LA PETITE ÉCURIE
Miriam Jorde Hompanera | oboe barrokoa |
Valerie Colen | oboe barrokoa |
Marc Bonastre Riu | oboe barrokoa eta taillea |
Giovanni Battista Graziadio | fagot barrokoa |
Daniel Garay | perkusioa |
La Petite Écurie oboe banda bat da, XVII. eta XVIII. mendeetako musika jotzen duena, musika tresna historikoak baliatuta: hiru oboe, fagota eta perkusioa. Taldearen izenak "Grande Écurie" du gogoan, hots, Versallesen Luis XIV.aren gortean zegoen musika establezimendu bat. Bertan egiten zuten lan, hain zuzen ere, haize musikari gehienek. Miriam, Valerie, Marc, Giovanni eta Philippek Urbinoko Antzinako Musika Jaialdian ezagutu zuten elkar, 2018an. Harrezkero, Europako talde historizista garrantzitsuetako kide hauek hainbat jaialditan parte hartzeko gonbidapena jaso dute, tartean Melk-eko (Austria) Internationale Barocktagen, Valletta Baroque Festivalen (Malta) eta Musikfestspiele Potsdam Sanssoucin (Alemania). Duela gutxi, REMA delakoak (European Early Music Network) bere sare europarreko taldeen artean sartu du talde hau

Sarrerak
EZ GALDU
Eguna eta ordua
12:30
Lekua
Kontzertu hau naturagune pribilegiatu batean egingo da. Sarriako parketxea mendi ibilaldi ugariren hasiera da, gehienak seinaleztatuak.
Kontzertuaren aurretik edo ondoren paseatu nahi baduzu, utz iezaguzu iradokizun hauek egiten:

Birthday Baroque Party
Gebaratarren Dorre Jauregiaren inguru zoragarrian ospatuko dugu Raquel Andueza & La Galaníaren hamargarren urteurrena, eta, horretarako, gure ohiko errepertorioko lanik gogokoenak hautatu ditugu. Gizarte sareetan boto gehien lortu dutenak izango dira argi-ilun barrokoz betetako programa eder hau osatuko dutenak, hamar urteotan jo ditugun lanik bizienak, dibertigarrienak, dramatikoenak, maitekorrenak, sentsualenak eta ederrenak lagun.

PROGRAMA
Birthday Baroque Party
FOLLE È BEN CHE SI CREDE - Tarquinio Merula (1595 - 1665)
LA AUSENÇIA - Anonimoa (XVII. mendea)
MARIZÁPALOS - Anonimoa (XVII. mendea)
ZARABANDA DEL CATÁLOGO - Anonimoa (XVII. mendea)
Berreraikuntza: Álvaro Torrente
ALMA MIA - Antonio Cesti (1623 - 1699)
SON RUINATO, APPASSIONATO - Benedetto Ferrari (1603 - 1681)
CHACONA - Annimoa (XVII. mendea)
SÉ QUE ME MUERO DE AMOR - Jean Baptiste Lully (1632 -1687)
VUESTROS OJOS - Anónimo (XVII. mendea)
ARROJOME LAS NARANJICAS - Texto: Anónimo (XVII. mendea)
Berreraikuntza: Álvaro Torrente
DISSERRATEVI ABISSI - Antonio Cesti
PASACALLES - Anónimo (XVII. mendea)
SI DOLCE È’L TORMENTO - Claudio Monteverdi (1567 - 1643)
JÁCARA DE LA TRENA - Testua: Francisco de Quevedo (XVII. mendea)
Berreraikuntza: Álvaro Torrente
ARTISTAK
Raquel Andueza | sopranoa |
Pablo Priet | biolina |
Jesús Fernández Baena | tiorba |
Raquel Anduezak bakarlari dihardu mundu osoko jaialdi eta auditorio nagusienetan. 2012an, New Yorkeko Carnegie Hall-en eta Londresko Proms-en debutatu zuen. Era berean, abesti ikastaroak eta konferentziak eman izan ditu unibertsitaterik ospetsuenetan (Yale University, Madrilgo Complutense Unibertsitatea eta Bogotako Unibertsitate Nazionala), bai eta goi mailako kontserbatorioetan eta musika jaialdietan ere. 2011n, bere talde propioa sortu zuen: La Galanía. Urte horretan bertan, FestClásica saria jaso zuen; 2014an, Musika Barrokoko Talde Onenaren saria irabazi zuen Antzinako Musikako Espainiako Taldeen Elkartearen eskutik (elkarte horretako burua da 2019ko abendutik), eta 2020an musika klasikoko disko onenaren MIN saria irabazi zuen «El baile perdido» albumagatik.
Grabazioak egin ditu munduko diskografia garrantzitsuenentzat, besteak beste Warner Classics, Virgin Classics eta Glossarentzat. 2011n, bere diskografia propioa sortu zuen: Anima e Corpo. Bertako grabazioek prentsa espezializatuaren sari eta kritika ezin hobeak jaso dituzte. Bakarlari dihardu mundu osoko jaialdi eta auditorio nagusietan. Era berean, abesti ikastaroak eta konferentziak eman izan ditu unibertsitaterik ospetsuenetan, bai eta goi mailako kontserbatorioetan eta musika jaialdietan ere. Raquel Andueza & La Galanía taldearen sortzaileetako bat da, Antzinako Musikako Espainiako Taldeen Elkarteko buru dihardu, eta Lizarrako Antzinako Musikaren Astea zuzentzen du.




Sarrerak
EZ GALDU
Eguna eta ordua
19:00
Lugar

IN VINO VERITAS: ARDOA ERDI AROKO KULTURAN
BAIGORRI bodegetan, Arabako Errioxako arkitektura modernoenetakoa duten bodegan, topa egingo dugu ardoari buruzko Erdi Aroko kantuekin. Erdi Aro osoan zehar, ardoa elikadurako oinarrizko elementuetako bat izan zen. Maila sozial guztietan eguneroko errealitate orokortua zen ardoa edatea, adinaren, sexuaren, bizi baldintzen, lanaren edo ekonomiaren ziozko salbuespenik ia gabe. Ardoaren ekoizpena eta kontsumoa baliatu ziren hainbat politika ekonomiko, gizarte politika, osasun itun edo itun moral ezartzeko. Garagardoa edo sagardoa ez bezala, ardoa ez zen edari hutsa; aitzitik, Erdi Aroko dietan ezinbesteko elementua zen, hau da, oinarrizko zutabea, ogiarekin batera.
Erdi Aroan nonahi ageri den edari honen garrantziaren eta eraginaren ziozko parametro historiko eta kultural zirraragarri horiek guztira dira “In vino veritas” sortu dutenak. Programa honetan, argi eta garbi ikus daiteke Artefactumen asmoa: Erdi Aroko pertsonek –gu bezain gizaki, inperfektu eta zoragarriak ziren pertsona horiek– beren egunerokoa ulertzeko zituzten moduak, formak eta musikak birsortzea, testuinguruan kokatzea eta, nolabait, erakustea, kasu honetan ardoa izanik kontzertuan gertatzen den guztiaren hari gidaria.
PROGRAMA
In Vino Veritas
Chominciamento de gioia / Londresko eskuizkribua - anonimoa
La dona de Bretaña / Santa Maria 23 Kantiga - Alfonso X. Jakituna
A que avondou / Santa Maria 386 Kantiga - Alfonso X. Jakituna
De resorgir ome morto / Santa Maria 234 Kantiga - Alfonso X. Jakituna
Virgen Santa María / Santa Maria 47 Kantiga - Alfonso X. Jakituna
Ai amor, amore de pio cantone / Kantiga profanoa
Divinum misterium / Códice de las Huelgas
Adieu ces bons du vins de Lannoys - Guillaume Dufay
Bon vin doit - Roman de Fauvel
Bon vin je ne te pluis laisser - Rabelais
Quand je bois du von claret / Tourdion - Anonimoa
In taberna quando summus - Carmina Burana
Alte clamat - Carmina Burana
Vinum Bonum - Carmina Burana
ARTISTAK
César Carazo | kantua eta biola |
Alberto Barea | orloa y sinfonia |
José Manuel Vaquero | organettoa, zarrabetea eta koruak |
Ignacio Gil | txirula eztiak, kapsula oboea, gaita eta koruak |
Álvaro Garrido | perkusioa eta koruak |
Artefactum talde sevillarreko kideak hamaika batailatan aritutako musikariak dira, musikan ibilbide konplexu, bizi eta interesgarria dutenak. Hori garrantzitsua da, baina are garrantzitsuagoa da beren bizi ibilbide oparoa, jotzen ari diren musika ulertzen laguntzen diguna. Ezin da helarazi ezagutzen ez den emozio bat; ezin da ezagutu emozio bat soilik partitura bidez. Erdi Aroak, beharbada beste edozein garaik baino neurri handiagoan, monasterioetako bakuntasuna eta tabernetako pikarokeria lotzen ditu, gorteetako erosotasunak eta Done Jakue Bideko oinazeak… Eta, sinestezina dirudien arren, Artefactum taldean hori guztia eta gehiago ikusiko ditugu.
Sarrerak
* Kontzertu hau aldez aurretik BAIGORRI bisitatzearekin konbina ezazu. Bodegara tour gidatu bat erreserba dezakezu gehi menua jatetxean, 945 60 94 20 telefonora deituz edo beraien webgunean
EZ GALDU
Eguna eta ordua
17:30
Lekua
* Kontzertu hau aldez aurretik BAIGORRI bisitatzearekin konbina ezazu. Bodegara tour gidatu bat erreserba dezakezu gehi menua jatetxean, 945 60 94 20 telefonora deituz edo beraien webgunean

Mihi gaiztoak
PROGRAMA
A capella musika entzuteko aukera paregabea, musikaren mundura iritsi eta Europako auditorio nagusienetan arrakasta izugarria lortu duten lau ahots gazteren eskutik. XVI. mendeko errepertorioa, Guerrero, Flecha, Cárceres… bezalako artisten konposizioez osatua.
I
¡Sus, sus, sus!
Bartomeu Càrceres (loraldia: 1546) La Trullako zatia
Pase el agoa
Anonimoa (XVI. mendea) Jauregiko Musika Kantutegia
Dindirindín
Anonimoa (XVI. mendea) Jauregiko Musika Kantutegia
La Tricotea
Franco Alonso (XVI. mendea) Jauregiko Musika Kantutegia
El Jubilate
Mateo Flecha «El Viejo» (1481 - 1553) (Zatiak)
II
Señora de hermosura
Juan del Encina (1468 - 1529) Jauregiko Musika Santutegia
Con amores, la mi madre
Juan de Anchieta (1462 - 1523) Jauregiko Musika Santutegia
Prado verde y florido
Francisco Guerrero (1528 - 1599) Medinaceliko Kantutegia
La Justa
Mateo Flecha «El Viejo» (Zatiak)
III
Falalalán, falalalera
Bartomeu Càrceres (loraldia: 1546) Uppsala eta Gandíako Kantutegiak
Teresica hermana
Mateo Flecha «El Viejo» Uppsalako Kantutegia
Corten espadas afiladas
Anónimo (s. XVI) Medinaceliko Kantutegia
La Bomba
Mateo Flecha «El Viejo» (Zatiak

ARTISTAK
KANTAGINTZA
Inés Alonso | Sopranoa |
Oriol Guimerà | altua |
Jorge Losana | Tenorea eta zuzendaria |
Valentín Miralles | Baxua |
Errenazimendu Iberiarreko ahots polifonia jotzen espezializatutako ahots taldea. Sortze bidean dauden taldeak sustatzeko EEEmerging (2018) lankidetza programa europarrean hautatuak izan ziren. Bertan, Audience Prize saria lortu zuten, eta programan parte hartzen jarraitzeko hautatu zituzten (halaxe jarraitzen dute gaur egun). Halaber, egonaldi artistikoetan parte hartu dute, Vézelayko La Cité de la Voix (2018) edo Pavíako Ghislierimusica (2019) horren lekuko, edo hainbat proiektutan aritu dira, besteak beste Kultura eta Kirol Ministerioaren MusaE proiektuan (2018 eta 2019). Horrez gain, Musika Klasikoko Jaialdien Espainiako Elkartearen FestClásica (2019) zirkuitu ezagunean edo EXCENARIO delakoan parte hartu dute, hots, Garapenerako Nazioarteko Lankidetzako Espainiako Agentziaren (AECID) Katalogo Musikalean (2020, 2021).
ESMUCen (Bartzelona) sortutako talde hau Espuña Mendilerroko (Murtzia) Antzinako Musika Jaialdian sortu zen, 2016ko udan. Jorge Losanak gidatzen duen taldeak hainbat jaialditan parte hartu du, horren lekuko Anberesko International Young Artist's Presentation (2017), Brujasko MA Early Music Festival (2017) jaialdiaren fringe edizioa, Utrechteko Festival Oude Muziek jaialdiaren fringe edizioa (2017 eta 2018), edo REMA (Réseau Européen de Musique Ancienne) jaialdi digitala Early Music Day 2021 delakoan. Tontanako Eskuizkribua lan argitaratu gabea deskubritu eta errekuperatzean lortutako arrakastari esker heldu da, hain zuzen ere, jaialdi horietara guztietara.
Pradoko Museoan eta Bartzelonako Auditorioan kontzertuak eman dituzte, aurretik beste erakunde garrantzitsu batzuetan egin duten bezala, besteak beste Kataluniako Liburutegian (Bartzelona) edo Espainiako Liburutegi Nazionalean. Halaber, oraintsu emanaldiak izan dituzte nazioarteko hainbat jaialditan: A Cappella Internacional Festival For Vocal Music Leipzig (Alemania), Félix Urban Festival (Alemania) edo Festival d'Ambronay - Centre Culturel de Rencontre (Frantzia) horren adibide. Gaur egun, Cantoría taldeak Arte Eszenikoen eta Musikaren Institutu Nazionalaren (INAEM) Espainiako Kultura Ekintzaren eta Murtziako Industria Kulturalen eta Arteen Institutuaren babesa dauka.


Sarrerak
EZ GALDU
Eguna eta ordua
20:00
Lekua

Preludiatzearen artea
PROGRAMA
“Bizitza osoa ametsa da, eta ametsak amets dira”
Lerro horiek La vida es sueño (Bizitza ametsa da) lanekoak dira, 1936an idatzi zituen Pedro Calderón de la Barcak. Lan honetan, izaki gorenek pertsonei ezarritako destinoaren eta gizakiaren aukeramenaren edo erabakitzeko askatasunaren artean dagoen dualtasuna islatzen da.
Barrokoan eragin handia izango duen pentsamenduaren dialektika honekin, gure interpretazioa erakutsiko dugu, musikaren bidez, preludioen laguntzaz bidegurutze filosofiko hori islatzeko.
Bat-batean sortzen diren konposizioak dira preludioak, musikariari tonuan jarri eta eszenatokian berotzeko aukera ematen diotenak, prestatuta duen lana jo baino lehen. Tenpoa askea izanez gero, aukera handiagoak daude fantasiarako eta irudimenerako, umore aldaketarako, pasiorako nahiz emoziorako.
Segismundo printzea (Poloniako Basilio erregearen semea) da, programa honetan, fantasia garatzen duen musikaria. Preludioari esker, tonu batetik bestera mugi gaitezke, zentzuz eta elokuentziaz, musikariak bere kabuz erabaki dezan zein bide hartu nahi duen eta nola iritsi nahi duen bere jatorritik bere jomugara.
Une batean, Segismundo jauregira itzultzen da, benetan nor den jakin gabe eta dena amets bat dela pentsatuz; une hori da, gure ustez, musikariak saihestu behar duen unea. Preludioak ez daude aurrez erabakiak; preludioen interpretazioa ezin da egon erabakimen faltsu baten menpe. Hala ere, preludioetan dena ez da bat-batekoa. Arau batzuk daude, musikari batek ezagutu eta kontuan hartu behar dituenak, baldin eta kaos betean erori nahi ez badu, zentzurik gabeko ametsean, zerbitzari bat leihotik botaz, horrek garrantzirik ez balu bezala. Azken finean, ekintza guztiek dituzte ondorioak.
I. ZATIA: Lehen zatian, pertsonaiak aurkeztuko dira. Poloniako Basilio erregeak Segismundo giltzapetuko du, orakuluaren profezia beteko ote den beldur.
Frank Benda (1709 - 1786)
Sonata en Mi menor
Largo ma un poco andante, Arioso un poco allegro, Presto.
Jacques Morel (1700 - 1749)
Défense de la basse de viole: Chaconne en trío en Sol Mayor
II. ZATIA: Bigarren zatian, Erregeak Segismundo askatzea erabakiko du, profezia betetzen ote den egiaztatzeko. Segismundo drogatu egingo dute, eta, ondoren, jauregi baten aretoan esnatuko da. Nahasdura horretan, Segismundok arima baten antzera jokatuko du, eta, hartan, mirabe bat leihotik botako du. Erregeak berriz giltzapetuko du Segismundo.
Johann Joachim Quantz (1697 - 1773)
Sonata en Sol Mayor no 273
Presto ma fiero
George FriederichHändel (1685 - 1759)
Sonata en Mi menor “Halle Sonata no2”
Adagio, Minuet
François Couperin (1678 - 1733)
NouveauxConcerts - Les Goûts - Réünis: QuatorziémeConcert et dernier de cét
ouvre:
III. Sarabande
III. ZATIA: Hirugarren zatian, herriak badu Segismundoren berri. Hura askatzeko matxinada bat antolatuko dute. Erregea umiliatuta dagoela, profezia beteko da, baina Segismundok, tirano baten antzera jokatu beharrean, bere aitari barkatuko dio.
Jean-Marie Leclair (1697 - 1764)
Sonata en Re major III
Sarabanda
Carl Friedrich Abel (1723-1787)
Trio Sonata en Sol Mayor
Andante, Presto
Jean-Philippe Rameau (1683 - 1764)
Pièces de clavecin en concerts:
Concert No.5 in D minor

INTERPRETATZAILEA
BREZZA ENSEMBLE
Pablo Gigosos | Trabertsoa |
Marina Cabello del Castillo | Viola da gamba |
Teun Braken | Klabezina |
Barrocos Bizarros ekimena irabazi zuten Erribera Garaiko Musika Barrokoaren Jaialdian, eta finalista izan ziren Gijóngo Antzinako Musikaren Nazioarteko VIII. Lehiaketan. ScholaCantorumBasiliensis-en egindako egonaldian sortu zen Brezza ensemblea, eta egungo panoraman XVII. eta XVIII. mendeetako musikaren interpretazio historizistan espezializatutako ensemble moldakorrenetako bat da. Brezzaren errepertorioaren ardatza XVII. eta XVIII. mendeetako musika da, non hiru musika tresnak elkartzeak —viola da gamba, trabertsoa eta klabezina— funtsezko eginkizuna baitauka; orobat lantzen du txirularako errepertorio osoa, klabezina nahitaezkoa delarik, bai eta baxu jarraitua ere.<0} Gainera, Brezza taldeko musikariek jatorrizko instrumentuak edo haien erreplikak erabiltzen dituzte eta hainbat tratatu eta iturriren bitartez interpretazioa modu historikoan aztertzen dute zehaztasunez, helburu nagusi hau lortzeko: konpositore bakoitzaren jatorrizko ideiarekiko hurbilena den errepertorioaren interpretazioa lortzea.
Brezza taldeak interpretazio historizistaren alorrean estatuan zein nazioartean sona handia duten musikariak ditu. Antzinako musikaren arloko Europako eskolarik garrantzitsuenetako batzuetan jaso dute prestakuntza (ScholaCantorumBasiliensis, Koninklijk Conservatorium den Haag, Conservatorium van Amsterdam, HKU Utrechts Conservatorium eta Mozarteum), eta kideetako batzuk izen handiko orkestra eta ensembleekin aritzen dira (Orchestraofthe 18th Century, Le Concert desNations, AmsterdamBaroqueOrchestra Tom Koopman, La Cetra BarockorchesterBasel, ConcertoKöln,Bach, De Nederlandse Bachvereniging eta Eeemerging), bai eta beste nazional batzuekin ere, hala nola Utrechteko OudeMuziek jaialdia eta 13eme Festival de Besançon / Montfaucon jaialdia.
Sarrerak
EZ GALDU
Eguna eta ordua
19:00
Lekua

Gau jaia
PROGRAMA
Juan Francés de Iribarren (1699-1767) eta Diego Pérez de Caminoren (1735 inguru -1796) bilantzikoak
Cuando el lucido circo - Diego Pérez de Camino
Digo que no he de cantarla - Juan Francés de Iribarren
Vengan, vengan - Pérez de Camino
Llévame los ojos - Iribarren
Atención, suspensión - Miguel de Irízar (1635-1684)
Vengan a la iglesia - Pérez de Camino
Sonata Quinta - Francisco José de Castro (1670 - 1730)
- Preludio - Allemanda - Giga
Mi pastor enamorado - Pérez de Camino
¡Qué bien, abuejuelas! - Iribarren
La gustosa tonadilla -Pérez de Camino
Jácara de fandanguillo - Iribarren
INTERPRETEAK
Manon Chauvin, Sandra Cotarelo | Tiplea |
Beatriz Oleaga | Altua |
Fran Díaz-Carrillo | Tenorea |
Fabio Barrutia | Baritonoa |
Isaac M. Pulet, Beatriz Amezúa | Biolinak |
Guillermo Martínez | Txeloa |
Silvia Jiménez | Kontrabaxua |
Eyal Streett | Baxua |
Jorge López-Escribano | Organo positiboa |
Sara Águeda | Bi ordenako arpa |
Josías Rodríguez | Gitarra eta artxilautea |
Pere Olivé | Perkusioa |
Isaac M. Pulet | Zuzendaritza |
PROGRAMA
Opera Omniaren Gau jaia programan bilantziko multzo bat biltzen da. Juan Francés de Iribarren nafarrarenak eta Diego Pérez de Camino errioxarrarenak dira, Malagako eta Santo Domingo de la Calzadako (Errioxa) katedraletako kapera maisuak, hurrenez hurren, eta Raúl Angulo eta Ars Hispana elkarteak transkribatu dituzte. Gainera, oraingo honetan, Miguel de Irízar Gasteizko Santa Maria kolegiatan maisu izan zenaren Atención, suspensión lana sartu da. Lizarrako eta Logroñoko antzinako musika asteekiko lankidetza honek generoen fusio ausarta eta antzerki, dantza eta musika nahasketa paregabea dakarzkigu, ikuskizun zoragarri baten barruan. Bilantziko horien estetika, poesia eta musika zuzenean datoz antzerki herrikoitik, tonadilla eta seguidilla bereizgarriak tarteko. Askotariko estiloak nahasten dira bizitasun handiz, hala nola tradizional hispaniarra, dantza herrikoia eta estilo dotore berria.
INTERPRETATZAILEAK
Opera Omnia antzinako musikan espezializatutako Espainiako talde bokal-instrumentala da. Taldeko kideek antzinako musikaren inguruko Europako talderik onenekin kolaborazioak egin ohi dituzte, eta talde honetan, haien ideiak eta esperientziak elkartzen dira. Isaac M. Pulet biolin jotzailearen zuzendaritzapean, Opera Omniaren jardueraren ardatza da barrokoko eta klasizismoko Espainiako musika ondarea berreskuratzea, eta horretarako jatorrizko musika tresnak eta errepertorio bakoitzerako interpretazio teknikarik egokienak baliatzen ditu. Horretarako, jatorrizko iturri eta tratatuetara jotzen du, garai bakoitzeko interpretazio estiloa birsortzeko, baina bere interpretazioei ikuspegi ausart eta berria ematen die. Horri guztiari esker, bertsio fresko eta distiratsuak lortzen ditu, eta birtuosismo handia erakusten du.
2019an sortu zenetik hainbat jaialditara gonbidatu dituzte, hala nola: Madrilgo Erkidegoko Arte Sakratuaren Nazioarteko Jaialdia; Huescako EnClaves Jaialdia; Lizarra, Logroño eta Arabako antzinako musika asteak; eta Zaragozako Hiru Kulturen Musika Jaialdia. Opera Omnia Espainiako musika ondare oparoarekin konprometituta dagoen taldea da, eta hari hautsa kendu nahi dio, berriz ere distira egin dezan, garai batean egin zuen bezala.

Isaac M. Pulet
Biolina eta zuzendaritza
Biolin barrokoko lehen irakaslea izan zen Vigoko Goi Mailako Musika Kontserbatorioan. Biolin, harmonia, kontrapuntu eta akustikako kalifikaziorik altuenekin bukatu zuen prestakuntza Madrilgo Musikako Goi Mailako Errege Kontserbatorioan, Hiro Kurosaki nazioarteko biolin jotzailea tutore zuela, eta Hagako (Holanda) Errege Kontserbatorioan Pavlo Beznosiuk eta Ryo Terakadorekin. Orobat, interpretazio historizistako masterclass-ak ere jaso zituen hainbat maisurekin, hala nola Lucy van Dael, Anton Steck, Mira Glodeanu, Margaret Foultness edo Kati Debretzeni.
2019an Espainiako musika ondarea berreskuratzeko Opera Omnia taldea sortu zuen, eta harekin hainbat programa aurkeztu ditu, Sebastián Durón, Juan Hidalgo, Francés de Iribarren eta Pérez de Caminoren musikarekin.
2020an Opera Omnia Polifonia Eskola sortu zuen, zeinean hainbat gai irakasten baitira, hala nola solmisazioa edo solfeo historikoa, salmodia eta modalitatea, kontrapuntu errenazentista, notazio mentsurala edo tenperamentu historikoak, Isaac Alonso Hagako (Holanda) Errege Kontserbatorioko irakaslearekin eta mundu osoan ezaguna den Juan Carlos Asensiorekin. Kontserbatorioetan ez direnez gai horiek eskaintzen, polifonia eskola horrek erreferentzia zentro bilakatu nahi du.
Biolin jotzaile gisa, kontzertuak eman ditu Korean, Japonian, Turkian, Alemanian, Holandan, Frantzian, Italian, Eslovenian, Danimarkan, Ingalaterran, Brasilen, Txilen, Uruguain eta Argentinan, Espainiako antzinako musikako talde onenekin batera. Yllana Producciones-en eta Ara Malikian-en PaGaGnini umorezko ikuskizuneko kide izan da, eta ikuskizun berri bat estreinatu berri du haiekin, Maestrissimo izenekoa, zeinean era berean umorea eta musika bateratzen baitira.
Antzerkian, Antzerki Klasikoko Konpainia Nazionalarekin aritu da lankidetzan. Harekin interpretatu zuen El trino del diablo (Tartini) sonata biolin soloa eginez, Eduardo Vascok zuzendutako La Estrella de Sevilla lanean. Espainiako antzinako musikan espezialista gisa, Nuria Alkortak zuzentzen duen eta Calderón de la Barca espainiar dramaturgoaren lanean espezializatuta dagoen Delabarca antzerki konpainiarekin lankidetzan aritu da, egokitzaile eta musika zuzendari, eta musikologia lantzeko eta musika berreskuratzeko lan handia egin du besteak beste obra hauetan: Año Santo en Madrid auto sakramentala, Theatrum mundi, Darlo todo y no dar nada eta Hado y divisa.
Sarrerak
EZ GALDU
Eguna eta ordua
19:00
Lekua
Lizarrako eta Logroñoko Antzinako Musikaren asteekin lankidetzan egindako lana.

ESFEREN HARMONIA
Aire zabalean, eta Edurne Aizpún arpa jotzailearen hari musikalaz lagundurik, Javier Armentia Iruñeko Planetarioko zuzendariak eta Joaquín Sevilla fisikariak begiak ortzi-mugara begira jarriko dizkigute. Musika eta astronomia, mitoak eta akordeak, konstelazioak eta soinuak: zerua espazio harmoniko gisa ulertzen duen ikuspegi historikoaren ikuspuntu gaurkotua.
INTERPRETEA ETA AURKEZLEAK
Javier Armentia | astrofisikaria |
Joaquín Sevilla | fisikaria |
Edurne Aizpún | arpa jotzailea |
Sarrerak
EZ GALDU
Eguna eta ordua
22:00
Lekua

Bach & “Bach”
Antonio Serranok (Madril, 1974) inork ez bezala lagundu du itxuraz umila den tresna bati balio berezia ematen, tresna hori genero jakin batzuetan soilik erabili daitekeelako ustearen aurka. Harmonikari buruz ari gara. Berak kontzeptu hori irauli eta erauzi du, behin betiko. Bere eskuetatik pasa dira berak zein besteek egindako lanak, artista erraldoiekin garatutako lankidetza (Paco de Lucía, Wynton Marsalis, Barbara Hendricks), orkestrarako joan-etorriak... Eta, noski, jazz europarreko izen saihestezina bihurtu da. Hori dela eta, ez da harritzekoa Bachekin ere harmonika sartzea. Ez eta Fender Rhodes bezalako teklatuekin uztartzea ere. Imajinatu ezin zen hori egia bihurtzen da Antoniorekin. Bachen gaineko hurbilketa historikoa dakarkigu, jazzaren arloko dibagazioekin batera.
PROGRAMA
Bach & “Bach”
I ARMONIKA, KLABEZINA ETA KONTRABAXUA
Biolinerako eta baxu jarraiturako sonata sol maiorrean BWV 1021 (1730-1734?)
Allemande de la Partita, biolinerako soilik, 2. zk., re minorrean,BWV 1004 (1720)
Contrapunctus I de El Arte de la Fuga, BWV 1080 (1742-1746)
Biolinerako eta klabezinerako sonata mi maiorrean BWV 1016 (1717-1723)
I HARMONIKA, KLABEZINA ETA KONTRABAXUA
I Ikuspenak
A[J. S. Bach: Agnus Dei de la Misa en si menor, BWV 232 (1748-1749); Jesu, meine Freude, BWV 227 (ca. 1723); Allegro del Concierto para clave nº 1 en re menor, BWV 1052 (1738)]
II Ikuspenak
[J. S. Bach: Italiako Kontzertuko andantea, BWV 970 (1735); Brandemburgoko Kontzertuko allegroa, 5. zk., re maiorrean, BWV 1050 (1720-1721); Gute Nacht del motete Jesu, meine Freude, BWV 227 (1723 inguru)]
III Ikuspenak
[J. S. Bach: Badinerie de la Suite orquestal, 2. zk, si minorrean, BWV 1067 (1738-1739); Fuga sol minorrean, BWV 542b (1838 inguru)]
IV Ikuspenak
[J. S. Bach: Wachet auf, ruft uns die Stimme, BWV 140 (1731); Alles, was von Gott geboren, BWV 80 (1727-1731)]
ARTISTAK
Antonio Serrano | harmonika |
Pablo Martín Caminero | kontrabaxua |
Daniel Oyarzabal | klabezina, organoa, clavinet-a eta fender rhodes-a |
Antonio Serrano harmonikaren maisua da, egungo jazzean dagoen izen ospetsuenetakoa eta estatu mailako musikarik eskatuenetakoa. Erraztasun tekniko zoragarria eta ezagutza teoriko sakona lagun, Serranok musikan egokitzeko gaitasun aparta dauka, bere kolaborazio ugarietan ikus daitekeen bezala. Bere harmonika eraginkortasun osoz mugitzen da askotariko paisaietan: jazz, flamenko, pop eta musika klasikoan, besteak beste. Eszenatokia partekatu du Barbara Hendricks eta Plácido Domingo bezalako artistekin, orkestra klasiko ugarirekin, bai eta Wynton Marsalis, Lou Bennet, Toots Thielemans Vicente Amigo, Clarles Benavent eta Paco de Lucía ospetsuekin ere, besteak beste.
Sarrerak
EZ GALDU
Eguna eta ordua
20:30
Lekua

Tiorba basoan
San Bizente Elizaren sabaiko habeen "baso" bikaina, altxor txiki ezkutu harrigarri bat, Tiorba errezitaldi honen markoa da. Zurez inguratuta, egitura eta arkitektura bitxi honen bihotzean, Fran Lopez Eguzki Erregearen musiketan zehar entzuten dugu.
PROGRAMA
EGUZKI ERREGAREN MUSIKA: MOUTON & DE VISÉE
Charles Mouton (1626 - 1710)
La Richelieu
Tombeau de Madame
Prelude & La volag
La mallassis
Robert de Visée (1650-1725)
Entrée d'Apollon
Que devant vous tout s'abbaise et tout tremble
L' autre jour m'allant promener
Passacaille
INTERPRETEAK
Zaragozan jaioa, goi mailako gitarra ikasketak amaitu eta tiorba eta gitarra barrokoan trebatu zen Daniel Zapicorekin Zaragozako kontserbatorioan. Ondoren, Antzinako Musikako Masterra egin zuen Xavier Díaz-Latorrerekin ESMUCen eta Ikerketa musikaleko Masterra. Rafael Bonavita, Hopkinson Smith, Enrique Solinís eta Pablo Zapico irakasleen prestakuntza ere jaso du. Cacciniren madrigales y arias grabatu zituen IBM diskoetxearekin (2017). 2018an European Young Orchestrarekin eta Rinaldo Alessandrinik zuzendutako Frantziako Gazte Orkestrarekin jotzeko aukeratua izan zen. 2019an, soka pultsatuari eskainitako Gaspar Sanz IV. Jaialdiko lehen interpretazio saria irabazi zuen, eta publikoaren sari berezia eskuratu zuen Xixongo Antzinako Musikaren VIII. Nazioarteko Lehiaketan, Vanitas Ensemble taldearekin. Zaragozako Infanta Jauregian, Toledoko Greco museoan, Bilboko Euskalduna Jauregian, Madrilgo Ateneoan edo Zaragozako Auditorioan jo izan du. Gaur egun, interprete-lana eta berpizkundeko eta barrokoko hari pultsatuko instrumentuen irakasle gisa egiten duen lana uztartzen ditu Torrenteko Kontserbatorio Profesionalean (Valentzia).
Sarrerak
EZ GALDU
Eguna eta ordua
12:00 / 13:00/ 17:00
Lekua
* Ordu erdiko errezitaldia, San Bizente Martiriaren elizako dorre eta estalki arteko bisita gidatua barne.

Gau jaia
Gau jaia - Opera Omnia
Juan Francés de Iribarren (1699-1767) eta Diego Pérez de Caminoren (1735 inguru -1796) bilantzikoak
Cuando el lucido circo - Diego Pérez de Camino
Digo que no he de cantarla - Juan Francés de Iribarren
Vengan, vengan - Pérez de Camino
Llévame los ojos - Iribarren
Atención, suspensión - Miguel de Irízar (1635-1684)
Vengan a la iglesia - Pérez de Camino
Sonata Quinta - Francisco José de Castro (1670 - 1730)
- Preludio - Allemanda - Giga
Mi pastor enamorado - Pérez de Camino
¡Qué bien, abuejuelas! - Iribarren
La gustosa tonadilla -Pérez de Camino
Jácara de fandanguillo - Iribarren
PLANTILLA
Manon Chauvin, Sandra Cotarelo | Tiplea |
Beatriz Oleaga | Altua |
Fran Díaz-Carrillo | Tenorea |
Fabio Barrutia | Baritonoa |
Isaac M. Pulet, Beatriz Amezúa | Biolinak |
Guillermo Martínez | Txeloa |
Silvia Jiménez | Kontrabaxua |
Eyal Streett | Baxua |
Jorge López-Escribano | Organo positiboa |
Sara Águeda | Bi ordenako arpa |
Josías Rodríguez | Gitarra eta artxilautea |
Pere Olivé | Perkusioa |
Isaac M. Pulet | Zuzendaritza |
PROGRAMA
Gau jaia programan, Ópera Omniak Juan Francés de Iribarren nafarraren, Diego Pérez de Camino errioxarraren eta Gasteizko Santa Mariaren Kolegiatan kapera maisu izan zen Miguel de Irízarren bilantziko eta kantuak entzuteko aukera emango digu. Lizarrako eta Logroñoko Antzinako Musikaren Asteekin lankidetzan, generoen fusio ausarta eta antzerki, dantza eta musikaren nahasketa paregabea dakarkigu, ikuskizun zoragarri baten baitan. Bilantziko hauen estetika, poesia eta musika zuzenean datoz antzerki herrikoitik, bere tonadilla eta seguidilla bereizgarriak tarteko. Hala, bizitasun handiz nahasten dira askotariko estiloak, besteak beste estilo tradizional hispaniarra, dantza herrikoia eta estilo dotore berria.
ARTISTAK
Opera Omniak Juan Francés de Iribarrenen (1699 – 1767) lan ugari estreinatu ditu garaiotan Granadako Musika eta Dantzaren Nazioarteko Jaialdian eta Madrilgo Hiribilduko Udak jaialdiaren barruan. Juan Francés de Iribarren, hain zuzen ere, Malagako Katedraleko kapera maisua izan zen XVIII. mendean. Era berean, Santo Domingo de la Calzadako katedralean Diego Pérez de Caminoren (1740 inguru -1796) bilantziko eta kantuak estreinatu zituen. Azken hori Katedral horretako kapera maisua izan zen. Hiri horretako Udalak eta Kabildoak, programaren arrakasta ikusirik, musika horren disko bat grabatzeko eskatu zioten taldeari. Hala, De su Historia izenburupean, Santo Domingo de la Calzadari eta haren mirari eta balentriei eskainitako bederatzi kantu eta bilantzikoz osatutako lan zoragarria egin zuten. Horretarako, Opera Omniak Raúl Angulo musikologoaren eta Ars Hispanaren laguntza izan zuen, programa eta aholkularitza musikologikoa garatzeko.
Espainiako ondare musikal oparoarekin konprometitutako taldea da Opera Omnia, eta, beraz, horri guztiari hautsa kendu nahi dio, berriz ere egin dezan distira, beste garai batzuetan egin zuen bezala.
Isaac M. Pulet (biolina eta zuzendaritza)
Vigoko Musikako Goi Mailako Kontserbatorioan biolin barrokoaren irakaslea den honek Madrilgo Musikako Goi Mailako Errege Kontserbatorioan hasi zuen prestakuntza, Hiro Kurosaki nazioarteko biolin jotzailearekin batera, bai eta Koninklijk Conservatorium Den Haag-en ere (La Haya Errege Kontserbatorioa, Herbehereak), Pavlo Beznosiuk eta Ryo Terakadorekin batera. Halaber, Lucy van Dael, Anton Steck, Mira Glodeanu, Margaret Foultness, edo Kati Debretzeni bezalako maisu-maistren masterclass-ak jaso zituen.
Espainian, lankidetzan aritu da La Madrileña, Nereydas, La Capilla Real de Madrid, Hippocampus, La Ritirata, Conductus ensemble, Contrasto armonico, La Spagna edo Harmonia del Parnás bezalakoekin. Horiekin hainbat lan grabatu ditu Panclassics, Arsis edo Brilliant Classics bezalako diskoetxeetan. Nabarmentzekoa da Música Alchemicarekin izandako lankidetza. Azken hori Lina Tur Bonet solista apartak zuzentzen du, eta, harekin, oraintsu grabatu ditu bi disko, Antonio Vivaldiren musika argitaratu gabeez osatuta: Vivaldi premieres eta Il Grosso Mogul. Lan horiek kritika ezin hobea jaso dute.
Antzerkiaren munduan, lankidetzan aritu da Antzerki Klasikoko Konpainia Nazionalarekin. Harekin batera jo zuen, hain zuzen ere, El trino del diablo (Tartini), Sevillako La Estrellan, Eduardo Vascok zuzenduta. Espainiako antzinako musikan aditua izanik, musika egokitzen eta zuzentzen lan egiten du Nuria Alkortak gidatzen duen antzerki taldean. Talde horrek Goethe Calderón de la Barca dramaturgo espainiar ospetsuaren lanak jorratzen ditu. Hala, musika berreskuratzeko eta musikologia lantzeko lan handia egin dute, besteak beste honako hauetan: Año Santo en Madrid, Theatrum mundi, Darlo todo y no dar nada edo Hado y divisa
Aktore-musikari honek Yllana Producciones eta Ara Malikianen Pagagnini umore ikuskizunean parte hartu du. Harekin batera, planeta osoko antzokirik onenetan aritu da eta, gaur egun, beste ikuskizun bat sortzen ari da, umorea eta musika uztartuz: Pagagnini 2.
Antzerkiarekin duen loturaren eta antzinako musika espainiarraren gaineko interesaren ondorioz, Opera Omnia taldea sortu zuen, orokorrean Espainiako musika ondarea, eta, zehazki, musika eszeniko oparoa berreskuratu eta berrinterpretatzeko. Talde horrekin batera egin du, Santo Domingo de la Calzadako Katedralak eta Udalak eskatuta, disko baten grabaketa, Diego Pérez de Caminoren lan argitaratu gabe batzuez osatuta. Azken hori hiri errioxar horretako Katedraleko kapera maisua izan zen XVIII. mendean.
Sarrerak
EZ GALDU
Eguna eta ordua
19:00
Lekua
Lizarrako eta Logroñoko Antzinako Musikaren asteekin lankidetzan egindako lana.

NO TE LO PIERDAS
Fecha y hora
12:00, 13:00, 17:00 horas
Lugar
Colaboración con las Semanas de Música Antigua de Estella y de Logroño